‘As It Was’ Harry Styles Terdedah Secara Bogel — dan Tidak Seperti Apa-apa yang Dia Lakukan Sebelum Ini

gaya Harry telah menurunkan lagu baharunya yang dinanti-nantikan “As It Was.” Ia adalah single utama dan video daripada album ketiganya yang akan datang, Rumah Harry, tarikh 20 Mei — muzik pertama yang dikeluarkannya sejak filem blockbusternya pada 2019, Garisan halus. Ia adalah salah satu lagu paling menyentuh emosi yang pernah dia nyanyikan. Dia menyanyi tentang menghadapi peralihan peribadi, dengan paduan suara “Dalam dunia ini hanya kita/Anda tahu ia tidak sama seperti dahulu.”

Ia adalah perubahan yang berani untuk Styles, tidak seperti apa yang dia lakukan sebelum ini secara muzik. Dia memulakan dua era album pertamanya dengan kenyataan besar, “Sign of the Times” dan “Lights Up.” Tetapi “As It Was” lebih terdedah secara telanjang, tangisan langsung dari hati yang juga merupakan cabaran lantai tarian yang tidak dapat dilawan. Ia bermula dengan suara kanak-kanak yang memanggil “Ayuh, Harry, kami ingin mengucapkan selamat malam kepada anda!”

Tetapi lagu itu masuk ke dalam perasaan terasing dan sayu. Liriknya adalah rayuan: “Jawab telefon/Harry, anda tidak baik bersendirian/Mengapa anda duduk di rumah di atas lantai?/Apakah jenis pil yang anda makan?”

“As It Was” beralih ke synth-pop gaya Eighties, dalam nada Mod A-Ha atau Depeche. Cangkuk synth berbunyi seperti dram keluli melengkung, dengan loceng tol di hujungnya — Styles dikreditkan dengan memainkan “loceng tiub”. Vokalnya pahit, hampir menusuk, dengan suasana intim entri jurnal. Namun ia juga terasa seperti tentang hubungan, penuh dengan pengakuan rahsia yang dikongsi antara dua orang — kali pertama dia memulakan era album dengan lagu cinta.

Ia adalah rasa pertama dari barunya yang mengagumkan Rumah Harry, yang lebih baik daripada yang anda harapkan. Trek 13 Rumah Harry akan dikeluarkan secara global pada 20 Mei, pada vinil, CD dan kaset, tersedia pada preorder sekarang. Vinil itu akan termasuk eksklusif seperti Sea Grass Green (pada laman web Harry) dan Sasaran Kuning Lutsinar; terdapat juga buku foto CD dengan 32 foto baharu. Lewat bulan ini, dia akan menjadi tajuk utama Festival Coachella, pada hujung minggu 15 dan 22 April, di mana dia akan membuat debut “As It Was” secara langsung. Musim panas ini dia kembali ke jalan raya untuk peringkat antarabangsa Love On Tour, bermula 11 Jun di Glasgow bersama Mitski, dan menjangkau hingga Disember.

Video “As It Was” membangkitkan perasaan konflik peribadi lagu itu, dengan Styles dan rakan kongsi benar-benar berlari dalam bulatan, sesuai untuk sentimen seperti “Gravity menahan saya.” Ia difilemkan di London oleh pengarah Ukraine Tanu Muino. Seperti yang dia katakan dalam satu kenyataan, “Menembak dia adalah pahit, kerana ia adalah salah satu hari paling gembira dalam hidup saya, tetapi pada hari kedua penggambaran, negara saya Ukraine telah diceroboh, jadi anda boleh bayangkan emosi gila yang kami ada semasa menembak. Saya dan pasukan saya dari Ukraine mencurahkan kasih sayang ke dalam video ini, dan anda boleh melihatnya di skrin.”

Styles menulis “As It Was” dengan rakan usaha sama lamanya yang dipercayai Kid Harpoon dan Tyler Johnson, yang kedua-duanya menghasilkan. Pemain sayap gitar Mitch Rowland bermain dram bersama Harpoon. Sebagai Gaya memberitahu Batu berguling bila Garisan halus keluar, “Jika anda masuk dengan penulis sesi atau sesuatu, anda menghabiskan satu atau dua hari di sana, dan tidak mungkin orang itu benar-benar mengambil berat tentang album anda seperti anda. Kerana mereka akan melakukan sesuatu yang lain esok.” Itulah sebabnya dia sangat berbakti kepada pasukannya. “Kami akan menyatukan muzik yang kami suka dan perkara yang kami lalui. Ia bukan seperti ada seorang dalam kumpulan itu yang seperti, ‘Nah, tidak, saya tidak bercakap tentang itu. Saya hanya membuat rentak.’”

Apabila Paul McCartney — salah seorang wira utama Styles — mengeluarkan debut solonya, dia merumuskannya sebagai “Rumah, Keluarga, Cinta.” Tajuk dan muka depan Rumah Harry nampaknya membangkitkan tema yang serupa, begitu juga tapak You Are Home yang samar, dengan mesej harian seperti “Bisikan kepada tanaman rumah anda/Nyanyi kepada jiran anda.” Pintu gerbang album vinil, seperti yang diusik di laman webnya semalam, mempunyai foto kehidupan rumah tangga gaya Linda McCartney: set meja sarapan taman untuk dua orang, dengan kopi, telur dan sebiji oren. (Sekiranya anda mengikuti Harry Fruit Universe, ada satu lagi untuk menyemak senarai anda.)

Gaya sentiasa membuat titik mencampurkan pop glam dengan emosi mentah. Seperti yang dia beritahu Batu berguling di dalam Garisan halus era, “Ini semua tentang melakukan hubungan seks dan berasa sedih.” Itu menggambarkan dengan sempurna “Seperti Itu” — saat jatuh cinta memaksa anda untuk menghadapi beberapa barang bawaan anda sendiri, perasaan yang biasanya anda sembunyikan daripada diri anda sendiri. “As It Was” keluar hampir tepat lima tahun selepas dia memulakan kerjaya solonya. (Beliau menggugurkan “Sign of the Times” pada 7 April 2017.) Namun ia kelihatan seperti artis yang baru bermula. “Sebagaimana Ia” adalah lebih daripada kemuncak kreatif — ia adalah lompatan tanpa rasa takut ke era baharu.

Cari senarai main semua lagu terbaru kami yang Perlu Anda Ketahui pilihan pada Spotify.

We would like to thank the author of this article for this remarkable material

‘As It Was’ Harry Styles Terdedah Secara Bogel — dan Tidak Seperti Apa-apa yang Dia Lakukan Sebelum Ini


Explore our social media accounts and other pages related to themhttps://paw6.info/related-pages/