Camila Cabello bercakap tentang perasaan ‘sedar diri’ selepas bergambar di pantai dalam bikininya

Camila Cabello bersuara bagaimana masyarakat memandang tubuh wanita selepas bergambar oleh paparazi di pantai. (Foto: REUTERS/Mario Anzuoni)

Rambut Camila tidak pernah mengelak memanggil komen yang memalukan badantetapi penyanyi itu masih bergelut dengan rasa tidak selamat apabila dia difoto memakai bikini, dia mengakui dalam nota baharu yang terus terang kepada peminat yang disiarkan ke Instagram pada hari Sabtu.

Dalam notanya, Cabello berkongsi bagaimana dia menghabiskan hari itu di sebuah kelab pantai Miami, di mana dia kerap “dipap”, atau dikejar oleh paparazi. Bergambar semasa memakai baju renang sentiasa membuatkan dia berasa “amat terdedah dan tidak bersedia,” dan lawatan hujung minggu ini tidak berbeza. Walaupun mempunyai bikini baharu dan “pakaian comel lengkap” untuk diperagakan, penyanyi “Havana” itu berasa “sedar diri” dan sangat menyedari paparazi mendokumentasikan masanya di pantai, bimbang tentang gambar yang mungkin keluar dan bagaimana ia akan membuatkan dia berasa tentang tubuhnya.

“Saya memegang inti saya dengan sangat kuat perut saya sakit dan tidak bernafas dan hampir tidak tersenyum dan sangat sedar diri di mana paps berada sepanjang masa saya tidak boleh melepaskan dan berehat dan melakukan apa yang kita mahu lakukan apabila kami keluar secara semula jadi,” tulis Cabello, sambil menambah bahawa dia juga mengelak makan “apa-apa yang terlalu berat” sebelum pergi ke pantai. “Saya penat untuk berpura-pura mereka tiada tetapi saya tidak dapat dan saya menahan nafas dari kerusi matahari saya ke lautan. … Saya tahu saya kelihatan ‘baik’ dalam gambar dan fikir saya akan berasa berjaya tetapi saya tidak pernah mengalami masa yang lebih teruk di pantai. Saya merasakan kekosongan dan kesedihan pemikiran budaya kita yang menjadi fikiran saya.”

Bekas ahli Fifth Harmony itu juga berkongsi bagaimana dia pernah berasa riang ketika berada di pantai, sehingga bergambar dan memalukan badan memburukkan pengalaman.

“Saya pernah memakai bikini seperti itu [too] kecil dan tidak mempedulikan rupa saya, kemudian melihat gambar dalam talian dan sangat kecewa,” aku Cabello, yang bercakap pada musim panas lalu tentang perasaan “tidak selamat” mengenai tubuhnya selepas gambar paparazinya menjadi viral dan menarik beberapa komen negatif.

Bercakap kepada Kesibukan Ogos lalu, dia menyifatkan perasaan seperti “rasa tidak selamat badan saya berkurangan” selepas menutup pemalu dalam talian. “Tidak kira apa gambar yang keluar atau apa yang orang katakan, saya kini mengawal naratifnya,” tambahnya.

Tetapi dalam catatan tulusnya pada hari Sabtu, Cabello menyatakan bahawa, walaupun dia dapat menyedari betapa toksik piawaian tubuh masyarakat dan sedang melakukan kerja untuk menjauhkan diri daripada itu, dia masih mahu “kelihatan ‘baik”.

“Saya mengingatkan diri saya apabila ia memberi kesan kepada harga diri saya bahawa saya memikirkan pemikiran budaya dan bukan pemikiran saya sendiri,” tulisnya. “Budaya yang telah membiasakan diri dengan imej tentang rupa tubuh wanita yang ‘sihat’ yang sama sekali tidak nyata bagi kebanyakan wanita. Photoshop, pemakanan yang ketat, terlalu bersenam dan memilih sudut yang menjadikan badan kita kelihatan berbeza daripada bagaimana keadaan mereka pada masa ini dan dalam bentuk semula jadinya, apabila kita menarik nafas panjang, apabila kita makan, apabila kita membenarkan ombak melanda kita. Saya mengingatkan diri saya tentang perkara ini, dengar podcast tentang pemakanan intuitif, ikut wanita yang menerima selulit, tanda regangan, perut, kembung perut dan turun naik berat badan mereka … dan masih lagi. Saya seorang wanita bujang dalam usia 20-an di tengah-tengah promosi dan saya ingin berasa seperti saya kelihatan ‘bagus .'”

Selepas terbaharu pantainya berselisih dengan paparazi, bintang kelahiran Cuba itu berasa terdorong untuk bercerita tentang perasaannya tentang tekanan ini.

“Kami melihat gambar wanita dan memuji mereka kerana kelihatan baik, kelihatan cergas atau ‘sihat’, tetapi apa itu kesihatan jika anda terlalu fokus pada rupa badan anda sehingga kesihatan mental anda terjejas dan anda tidak boleh menikmati hidup anda. ? Untuk siapa saya cuba kelihatan menarik dan adakah saya menarik kepada diri saya sendiri jika saya tidak boleh melepaskan diri dan berehat serta berseronok dan bermain-main pada hari yang indah di pantai?” dia menulis. “Saya belum sampai ke titik dalam perjalanan saya di mana saya tidak boleh memberi af***. Dari segi intelek, saya tahu rupa saya tidak menentukan tahap kesihatan, gembira atau seksi saya. Dari segi emosi, mesej yang saya dapat daripada dunia kita riuh rendah dalam kepala saya sendiri.

“Ironinya, semua terapi, semua kerja dalaman, adalah untuk mencuba dan kembali berasa seperti saya berusia 7 tahun di pantai,” sambung Cabello, yang baru-baru ini bercakap dengan Dia Mexico tentang cuba untuk berhubung semula dengan diri zaman kanak-kanaknya dengan bercakap bahasa Sepanyol. “Saya meratapinya hari ini. Gembira, bodoh, bernafas, berpura-pura menjadi ikan duyung, PERCUMA.”

Cabello, yang jawatannya yang terdedah menerima banyak sokongan, juga bercakap tentang menolak kemaluan badan semasa penampilan di Rancangan Lewat tahun lepas.

“Saya seperti, anda tahu apa, ini perkara biasa. Ia seperti berat badan saya akan naik dan turun,” dia memberitahu James Corden. “Kami juga mempunyai piawaian kecantikan gila ini daripada Instagram orang yang di-Photoshop atau jika mereka tidak di-Photoshop, ia bukan badan setiap wanita.

Dia meneruskan, “Kami adalah wanita sebenar dan kami mempunyai lekuk tubuh dan kami mempunyai selulit dan kami mempunyai lemak. Dan ia sama seperti banyak untuk hanya mempunyai piawaian yang gila dan tidak realistik ini yang membuat kami berasa buruk tentang diri kami sendiri dan membuat kami berasa seperti teratur. untuk keluar saya perlu menyembunyikan badan saya atau memakai baju-T besar.”

Inginkan berita gaya hidup dan kesihatan dihantar ke peti masuk anda? Daftar di sini untuk surat berita Yahoo Life.

We would love to give thanks to the writer of this post for this awesome web content

Camila Cabello bercakap tentang perasaan ‘sedar diri’ selepas bergambar di pantai dalam bikininya


Take a look at our social media profiles as well as other related pageshttps://paw6.info/related-pages/