Keputusan langsung WrestleMania 38: Bianca Belair memenangi gelaran, Rhodes kembali, Flair menewaskan Rousey

Acara terbesar dalam gusti profesional bersedia untuk mendarat di Stadium AT&T di Arlington, Texas. WrestleMania 38, acara dua malam di rumah Dallas Cowboys, akan menyerlahkan bintang hebat WWE dengan semua gelaran promosi itu. Perayaan Sabtu termasuk tiga perlawanan gelaran, kembalinya ikon dan perlawanan pertama untuk bintang media sosial.

Juara WWE Raw Women Becky Lynch dan Bianca Belair akan berdepan dalam perlawanan ulangan selepas Belair dengan menakjubkan menjatuhkan gelarannya kepada Lynch dalam masa hanya 26 saat di SummerSlam Ogos lalu. Perlawanan menonjol lain termasuk The Miz bekerjasama dengan bintang media sosial Logan Paul untuk menentang gandingan bapa-anak Rey dan Dominik Mysterio dan Seth Rollins menghadapi lawan yang akan diperkenalkan oleh Encik McMahon sebaik Rollins berada di gelanggang.

Dua lagi pertarungan gelaran pada kad Sabtu: The Usos akan berusaha untuk mengekalkan gelaran pasukan tag SmackDown mereka menentang Shinsuke Nakamura dan Rick Boogs, dan Ronda Rousey akan menyasarkan untuk kejuaraan wanita SmackDown, kerana dia memilih perlawanan dengan Charlotte Flair selepas memenangi Royal Rumble wanita pada bulan Januari.

Selain itu, dalam apa yang dijangka menjadi acara utama Malam 1, “Stone Cold” Steve Austin akan berjalan menuruni tanjakan untuk penampilan di “KO Show,” yang dihoskan oleh Kevin Owens. Andaian adalah bahawa tangan akan dibaling, bir akan dicicah dan seseorang akan berada di hujung yang salah.

Sudah lama tidak menonton WWE? Ketahui semua yang anda perlu tahu tentang kad daripada panduan peminat kami yang luput, kemudian ikuti secara langsung semasa kami memecahkan setiap perlawanan pada kad.


Perlawanan sedang berlangsung: Hari Baharu (King Woods dan Kofi Kingston) lwn. Sheamus dan Ridge Holland


Keputusan:

Kejohanan wanita SmackDown: Charlotte Flair (c) def. Ronda Rousey

Dengan rasminya diturunkan, Rousey menyuruh Flair mengetuk palang lengan, tetapi semasa percubaan untuk menghidupkan semula pengadil, Flair memukul Rousey dengan but ke muka dan memperoleh kemenangan jatuhan. Imbasan penuh akan datang.


Cody Rhodes bertahan. Seth Rollins

“The American Nightmare” membantu memberikan kami perlawanan impian yang kami tidak tahu kami perlukan.

Sudah enam tahun sejak Cody Rhodes melangkah ke gelanggang WWE, dan perlawanannya menentang Seth Rollins menjadi peringatan tentang perkara yang boleh dilakukan oleh dua personaliti dinamik dengan kecemerlangan dalam cincin teknikal apabila digandingkan bersama.

Rasanya seperti Rollins akan ditetapkan dalam perlawanan buangan, kerana jumlah yang tidak diketahui siapa yang akan dia hadapi malam Sabtu, tetapi kerana digandingkan dengan Rhodes, kedua-duanya memakai perlawanan yang kelihatan seperti sesuatu di luar The Attitude Era of penghujung tahun 90-an. Kurang eksploitasi udara, lebih banyak kaunter dan pelukan. Berbanding dengan Belair-Lynch, rentak Rollins-Rhodes diperlahankan, tetapi drama itu kekal tinggi dan tegang.

Untuk bersikap adil, rentak itu mungkin menjadi perkara yang memberi kami ketegangan sebenar pertandingan itu, kerana perlawanan manusia besi berlaku antara dua pemain terbaik dalam generasi gusti profesional. Rollins memecahkan supleks terbalik dari tali atas dan memautnya dengan slam kedua, hanya untuk Rhodes ditendang keluar. Kemudian Rhodes mendaratkan DDT terbang dari tali atas, hanya untuk Rollins ditendang keluar.

Gabungan malam itu pergi kepada Rhodes, yang menghubungkan Cross Rhodes secara berturut-turut pada Rollins, dan kemudian memutuskan untuk menyalurkan “The American Dream” Dusty Rhodes dengan berbilang jelingan dan Bionic Elbow ikonik itu untuk membanggakan ayahnya. Cross Rhodes ketiga akan menamatkan malam Rollins, menjaringkan kemenangan sulung untuk bekas juara AEW TNT tiga kali itu.

Apa yang akan datang: Rasanya Rhodes sudah bersedia untuk berlari dengan anjing besar, bukan? Mungkin. Tetapi menggandingkan Rhodes yang berpengalaman dengan Finn Balor atau Ricochet akan membantu terus meningkatkan profil semua yang terlibat. Untuk Rollins, ada cerita untuk diceritakan dengan Reigns, bergantung pada cara perayaan hujung minggu ini.


Kejohanan mentah wanita: Bianca Belair def. Becky Lynch (c)

Di antara tarikan VIP, gaya paparazi sedia dan pintu masuk persembahan kugiran “Ocean of Soul” Texas Southern, ini terasa seperti pertarungan hadiah superstar yang menyamar sebagai perlawanan kejohanan wanita Raw antara Becky Lynch dan Bianca Belair.

Drama ini bermula lebih awal, kerana jabat tangan azab daripada Lynch yang menggagalkan pemerintahan kejuaraan Belair empat bulan sebelum itu ditawarkan oleh The EST kepada Big Game Becks. Lynch, yang terkejut dengan tawaran itu, membalas dengan tumbukan ke muka. Tindakan itu tidak berhenti dari situ.

Lynch kekal dalam serangan untuk sebahagian besar perlawanan, menjadi penceroboh dan dengan cepat menghentikan sebarang momentum yang cuba dibina Belair di pelbagai titik. Tetapi Belair tidak akan berdiam diri, kerana keupayaannya untuk mengeluarkan kuasa dari pelbagai pegangan membantu mengekalkan perlawanan hampir sama.

Kuasa itu sentiasa menyerlah, tetapi pencapaian atletiknya mencapai tahap yang lebih tinggi apabila percikan 450 darjah ke atas Lynch meninggalkan mulut ternganga. Lynch tidak akan kalah, kerana Thunderkicknya yang bergolek dari tali teratas di Belair juga mengagumkan.

Belair kelihatan ditakdirkan pada lewat perlawanan, apabila Lynch memukulnya dengan Manhandle Slam pada tangga keluli, meninggalkannya di luar gelanggang dan hampir dikira tewas. Belair bergegas kembali ke gelanggang pada kiraan 9, dengan Lynch bersedia untuk menghabisi pencabar. Walau bagaimanapun, Belair mengumpulkan kekuatan terakhirnya, mengangkat Lynch ke atas bahunya dan mendaratkan KOD untuk menurunkan takhta juara.

Piawaian itu telah ditetapkan secara rasmi, kerana Belair dan Lynch boleh dikatakan meletakkan perlawanan terbaik 2022 setakat ini, meninggalkan baki kad Wrestlemania pada hujung minggu sebagai bar yang tinggi untuk dibersihkan.

Apa yang akan datang: Masih ada banyak daging yang tinggal di tulang antara kedua-dua ini, dan jika mereka mahu menyediakan lebih banyak antara kedua-duanya, maka biarkan mereka. Belair adalah pewaris takhta yang layak, tetapi bolehkah kita melihat Rhea Ripley melangkah untuk cabaran dalam mempamerkan kekuatan untuk tali pinggang? Bagi Lynch, dia memperoleh status seperti Nate Diaz dalam WWE, di mana dia boleh memperoleh pengebilan teratas dengan atau tanpa tali pinggang pada talian. Dia begitu baik.


Miz & Logan Paul bertahan. Dominik Mysterio & Rey Mysterio

Terdapat satu soalan besar yang datang dalam perlawanan tag-pasukan antara The Mysterios lawan The Miz dan Logan Paul: Kami tahu Logan Paul boleh bertarung, tetapi bolehkah dia bergelut?

Paul mewakili dirinya dengan baik, memancarkan kesukanan dan kekuatan, bersama dengan beberapa taktik curang yang layak untuk seseorang beraksi di hadapan khalayak ramai yang tidak menyebelahinya. Malah, duo dari Cleveland itu mempamerkan chemistry pasukan tag serta-merta semasa mengawal perlawanan untuk tempoh masa yang panjang.

Walau bagaimanapun, pasangan bapa dan anak lelaki itu akan kembali semula kerana Mysterio senior akhirnya akan naik ke gelanggang untuk menyelamatkan Dominik yang rosak dan melakukan kesalahan berat terhadap The Miz. Hurricarana terbang Rey bersama 619 yang mengagumkan dipasangkan dengan puting beliung DDT membantu mewujudkan semula kawalan untuk Mysterios. Dan kemudian, permainan saling menaikkan satu sama lain berlaku.

Pertama, percubaan Rey yang gagal untuk memukul Three Amigos telah ditambah sekali oleh Logan Paul memukul gerakan kombo bersama-sama dengan Frog Splash dan shimmy. Kemudian, Dominik membalas dengan Frog Splash sendiri untuk menyediakan dua kali ganda 619 oleh The Mysterios.

Melalui semua kegilaan itu, The Miz memasukkan dirinya dan mendaratkan Skull Crushing Finale pada Rey untuk mengutip kemenangan.

Kemudian, untuk meningkatkan dirinya sendiri, The Miz memutuskan untuk mengingati daging lembu yang dia miliki bersama Logan dari Ogos lalu dan menyampaikan Skull Crushing Finale kepada rakan sepasukannya.

Apa yang akan datang: Untuk seketika, pemikiran Miz dan Paul sebagai pasukan tag yang sah kelihatan seperti kemungkinan sebenar. Dan kemudian Miz menghantar muka pasangannya ke kanvas. Kemungkinan perpecahan dan kejayaan solo masa depan kelihatan seperti perpindahan ke sini. Terutama untuk Paul, yang bukan sahaja bertahan untuk tempoh yang panjang, tetapi mempamerkan karisma yang diperlukan untuk kejayaan sebenar dalam WWE.

Bagi The Mysterios, tempat mereka di kalangan pasukan tag teratas dalam syarikat adalah selamat, dan mereka harus mencabar tali itu sekali lagi dalam masa terdekat.


Drew McIntyre bertahan. Corbin gembira

Drew McIntyre telah keluar untuk membalas dendam sejak dia diserang oleh Happy Corbin dan Madcap Moss di WWE Day 1. Pada malam Sabtu McIntyre akhirnya membalas dendamnya, walaupun ia mengambil Swanton menyelam di atas tali atas dan menendang keluar dari End of Days untuk menyelesaikannya.

Agak memalukan bahawa McIntyre dan Corbin telah bertelagah antara satu sama lain pada awal kad ini, bersama-sama dengan pertaruhannya tidak lebih daripada perselisihan peribadi mereka, kerana kedua-dua lelaki itu tangkas dan klinikal di gelanggang semasa membuat persembahan. Moss, biasanya mencelah dengan jenaka jenaka, sebaliknya mengganggu rakan sepasukannya, menyebabkan dia mengalami kerosakan teruk akibat gangguan itu.

McIntyre, yang baru sahaja kembali beraksi selepas pulih daripada kecederaan leher, akhirnya berhubung dengan Claymore di Corbin untuk memperoleh kemenangan. Semasa sambutannya, Moss cuba menyerang, tetapi dihalang oleh McIntyre yang menghunus pedang besarnya “Angela” dan memotong dua tali cincin itu menjadi dua sambil kehilangan Moss dalam proses itu.

Apa yang akan datang: Pertelingkahan McIntyre dengan Corbin dan Moss sepatutnya berakhir sekarang, dan dia mungkin berada dalam barisan untuk perebutan gelaran bergantung pada bagaimana keadaan bergegar antara Reigns dan Lesnar pada malam Ahad. Untuk Corbin dan Moss, bagaimana pula dengan larian yang sah pada tajuk pasukan tag? Mereka besar, mereka boleh bergerak dan masing-masing boleh memegang sendiri pada mikrofon. Mungkin mereka seterusnya untuk The Usos?


Kejohanan pasukan tag SmackDown: The Usos (c) def. Shinsuke Nakamura & Rick Boogs

Lebih sedikit tandem boleh menjadi pilihan yang lebih baik untuk menjadi pembuka WrestleMania 38 daripada gandingan rock-and-rolling Shinsuke Nakamura dan Rick Boogs, bersama-sama dengan juara pasukan tag tujuh kali The Usos yang terbang tinggi dan sombong.

Boogs mempamerkan kepelbagaiannya di dalam dan di luar gelanggang dengan kemahiran gitar yang mengagumkan dan paparan kekuatannya dengan mengangkat Jey Uso ke kedudukan supleks menegak. Malangnya, Boogs mengalami kecederaan apabila lutut kanannya terkelupas — lutut yang sama dia berpura-pura mengalami kecederaan beberapa minggu sebelumnya — ketika cuba memikul beban kedua-dua adik Uso di tengah gelanggang.

Usos akhirnya menamatkan Nakamura yang kini solo dengan 1D dan memperoleh kemenangan jatuhan pin.

Bagi Jimmy dan Jey, mengekalkan gelaran pada awal hujung minggu bermakna mereka boleh mengekalkan tumpuan mereka terhadap semua perkara yang berkaitan dengan The Bloodline dan membantu sepupu mereka Roman Reigns dalam acara utama Ahad menentang Brock Lesnar. Bagi Boogs, bintang yang sedang meningkat naik yang seketika bersinar terang untuk memulakan persembahan, semoga mendapat pemulihan yang cepat di hadapannya.

Apa yang akan datang: Kemenangan Usos membantu menetapkan semula palang untuk senarai pasukan tag SmackDown selepas WrestleMania. Bergantung pada prestasi The New Day malam Sabtu dengan Xavier Woods dan Kofi Kingston menahannya tanpa Big E, satu lagi pertempuran antara dua pasukan tag Hall of Fame pada masa hadapan kelihatan seperti kemungkinan sebenar. Bagi Nakamura dan Boogs, perpecahan dan larian perseorangan untuk kedua-duanya nampaknya mungkin pada masa depan mereka.


Masih akan datang:

The “KO Show”: Kevin Owens mengalu-alukan “Stone Cold” Steve Austin



We would love to give thanks to the writer of this post for this remarkable material

Keputusan langsung WrestleMania 38: Bianca Belair memenangi gelaran, Rhodes kembali, Flair menewaskan Rousey


We have our social media profiles here , as well as other related pages herehttps://paw6.info/related-pages/