Keputusan WWE WrestleMania Backlash 2022: Pemenang, Gred, Reaksi dan Sorotan

0 daripada 6

    Kredit: WWE

    Selamat datang ke liputan dan rekap semula Laporan Bleacher WWE WrestleMania Backlash 2022.

    WWE pada asalnya telah menempah perlawanan penyatuan tajuk tag antara The Usos dan RK-Bro untuk acara ini, tetapi ia telah ditukar kepada pertarungan tag enam orang apabila Roman Reigns dan Drew McIntyre telah ditambahkan pada persamaan.

    Satu-satunya perlawanan kejuaraan pada hari Ahad menampilkan Charlotte Flair mempertahankan Kejohanan Wanita SmackDown menentang Ronda Rousey. Satu-satunya cara untuk menang adalah dengan membuat pesaing lain menyebut perkataan “Saya berhenti.”

    Selebihnya kad itu dipenuhi dengan perlawanan semula dari WrestleMania 38, jadi tidak banyak perkara baharu yang diliputi semasa pertunjukan Ahad.

    Mari kita lihat semua yang berlaku di WrestleMania Backlash.

1 daripada 6

    WWE memulakan aksi malam itu dengan salah satu daripada banyak perlawanan WrestleMania apabila Cody Rhodes menentang Seth Rollins.

    Mereka bermula dengan mudah dengan lokap sebelum terlibat dalam urutan cepat kaunter yang membawa kepada Rollins menjaringkan alih keluar pertama dan membual tentangnya. Seolah-olah dia berjaya masuk ke dalam kepala Rhodes pada mulanya.

    The American Nightmare mula menjadikannya sebagai pertarungan yang lebih seimbang seiring dengan berlalunya masa, tetapi The Visionary nampaknya masih menjadi yang mengawal pada kebanyakan masa. Dia mempunyai cip di bahunya daripada ‘kehilangan Mania, jadi masuk akal untuk dia menjadi penceroboh.

    Seperti perlawanan WrestleMania mereka, mereka mempercepatkan langkah mereka dan membuat orang ramai digembar-gemburkan untuk setiap detik yang besar. Mereka bertindak dengan baik supaya mereka boleh menjual apabila perlu tanpa merasakan momentum perlawanan semakin mati.

    Rollins berjaya meletakkan kakinya di atas tali untuk mengelakkan pin selepas menaiki Cross Rhodes. The Visionary gagal menang dengan Pedigree, menyebabkan Rhodes mendapat pin dengan menggunakan segelintir seluar ketat apabila dia menggulungnya, yang baru sahaja cuba dilakukan oleh lawannya terhadapnya.

    Sesetengah orang mungkin mengeluh tentang penamat, tetapi ini adalah perlawanan yang luar biasa yang mungkin akan diingati sebagai yang terbaik pada malam itu.

    Gred: A

    Detik dan Pemerhatian Terkemuka

  • Rhodes mempunyai dua jenis pyro yang berbeza. Terdapat satu set bunga api ketika dia mula-mula muncul dan set yang sama sekali berbeza ketika dia bergambar di atas pentas.
  • Sudut kamera apabila Rollins menampar belakang kepala Rhodes sebelum The American Nightmare berpaling dan menghiasinya adalah sempurna. Ia menangkap raut wajah Rhodes sebelum dia menyerang. Mampu merakam ekspresi wajah kecil semasa perlawanan adalah sesuatu yang dilakukan oleh pasukan produksi WWE dengan baik.
  • Pukulan Disaster Kick Rhodes kelihatan sangat bagus, tetapi Rollins menangkapnya untuk bom gesper apabila dia cuba memukulnya untuk kali kedua kelihatan lebih baik.
  • Pemotong papan anjal Rhodes adalah hebat. Rollins begitu baik untuk berada tepat di mana dia perlu berada apabila lawannya mencecah titik besar seperti itu.

2 daripada 6

    Perlawanan kedua malam itu adalah satu lagi ‘perlawanan ulang Mania, tetapi kali ini ia adalah pertarungan hebat dengan Omos menentang Bobby Lashley.

    The All Mighty mengelilingi gergasi itu sedikit sebelum masuk untuk beberapa serangan. Omos tidak dapat mengalahkannya sehingga MVP memakai apron untuk memberikan gangguan.

    Satu-satunya cara Lashley dapat memusingkan meja adalah dengan memerangkap gergasi itu dalam tali cincin supaya dia boleh mengalahkannya semasa dia tidak berdaya. The All Mighty cuba mengejar MVP, tetapi Omos menghalangnya dengan menariknya kembali ke dalam gelanggang dengan kepalanya.

    Bekas juara WWE itu dapat menggunakan Hurt Lock, tetapi Omos mematahkannya dengan menyokongnya ke sudut. MVP menyerang Lashley dengan tongkatnya manakala pengadil membelakanginya, membolehkan Omos memukul chokeslam dua tangannya untuk kemenangan.

    Ini adalah perlawanan yang lebih baik dan lebih kompetitif daripada pertemuan mereka di WrestleMania, tetapi ia masih meninggalkan sesuatu yang diingini. Jika mereka akhirnya mempunyai perlawanan ketiga pada PPV seterusnya, ia mungkin akan menjadi yang terbaik daripada trilogi itu.

    Gred: C+

    Detik dan Pemerhatian Terkemuka

  • Video sebelum perlawanan itu bagus. Pasukan pengeluaran WWE boleh membuat hampir semua pertelingkahan terasa lebih penting dengan pakej dua minit sedemikian.
  • Omos terdengar merengus apabila dia mencebik leher Lashley dalam penyerahan, yang agak pelik.
  • Lashley meletakkan Omos dalam nelson penuh adalah sangat mengagumkan. Omos mempunyai bingkai besar yang hampir menjadikannya kelihatan mustahil.

3 daripada 6

    Perlawanan timbal balik WrestleMania ketiga berturut-turut menampilkan Edge menentang AJ Styles, tetapi kali ini, Damian Priest telah diharamkan dari gelanggang.

    Sebaik sahaja loceng berbunyi, kedua-dua lelaki itu berlari sesama sendiri dan mula bergaduh. Rated-R Superstar mahukan versi pitbull Styles dan dia mendapatnya. Untuk beberapa minit pertama, The Phenomenal One berada di sekelilingnya.

    Edge menentang Lengan Phenomenal, dan Styles serta-merta mula memihak kepada bahu The Rated-R Superstar dan Priest telah cedera pada Raw.

    Selebihnya perlawanan adalah Edge mengawal kebanyakan aksi manakala The Phenomenal One kadang-kadang akan mendapat serangan yang singkat. Nampaknya setiap kali Styles mempunyai nombornya, pesaingnya menemui cara untuk menjatuhkannya kembali.

    Kedua-dua lelaki itu menendang keluar dari penyudah yang lain ketika mereka berusaha ke arah penamat. Paderi muncul dan Finn Balor muncul untuk melawannya.

    Seseorang yang memakai tudung menarik Styles dari tali atas manakala ref terganggu, membenarkan Edge meletakkannya dalam pegangan tidur silang muka yang diubah suai untuk kemenangan. Orang misteri itu ialah Rhea Ripley dengan dandanan rambut hitam baharu.

    Ini adalah satu lagi perlawanan hebat antara mereka berdua. Ia mungkin telah melepasi ‘pertemuan Mania mereka. Menambahkan Ripley ke Hari Penghakiman akan membawa kepada beberapa kemungkinan jalan cerita yang menarik. Mari kita berharap WWE mempunyai sesuatu yang baik dirancang untuknya.

    Gred: A-

    Detik dan Pemerhatian Terkemuka

  • Gaya dropkick yang dipukul antara tali bawah dan tengah ke luar adalah jahat. Dia menembak dirinya sendiri ke arah Edge seperti peluru.
  • Anda sentiasa boleh mengetahui bila The Phenomenal One benar-benar mengambil berat tentang pertelingkahan kerana dia mengeluarkan gerakan yang hampir tidak digunakan lagi.
  • Cara Styles menjual kecederaan lengan kirinya sepanjang perlawanan adalah hebat. Setiap kali dia dipaksa untuk menggunakannya, dia memastikan untuk melakukan sesuatu untuk menunjukkan dia mengalami kesakitan.

4 daripada 6

    Satu-satunya pertandingan gelaran pada kad itu menyaksikan Charlotte Flair meletakkan Kejohanan Wanita SmackDown pada barisan menentang Ronda Rousey dalam perlawanan I Quit.

    Rowdy Ronda melepaskan but besar dan mula memunggah pada The Queen sebaik sahaja perlawanan bermula. Walaupun kedua-dua wanita terkenal dengan penyerahan diri, mereka cuba membuat yang lain berhenti dengan cara yang berbeza juga.

    Perlawanan cepat tumpah dari gelanggang kerana mereka mengambil kesempatan daripada kekurangan peraturan dengan ketetapan ini. Mereka menggunakan kayu kendo, Flair membaling kamera ke arah Rousey, dan mereka melawan orang ramai.

    Rousey menyuruh saingannya digantung terbalik dari turnbuckle atas dan meletakkannya di palang armbar. Permaisuri menjerit kesakitan sehingga mereka berdua terhempas ke lantai untuk mematahkan pegangan.

    Selepas mengunci palang ketiak dengan kerusi keluli untuk mendapatkan bantuan, Rousey memaksa Charlotte untuk berkata Saya Berhenti dan memenangi perlawanan untuk menjadi juara wanita SmackDown yang baharu.

    Ini adalah pertarungan yang kompetitif dan sengit yang jauh melebihi penumpukan. Kedua-dua wanita membawa semua yang mereka ada dan meninggalkan semuanya di gelanggang.

    Gred: A-

    Detik dan Pemerhatian Terkemuka

  • Jaket cincin Charlotte adalah salah satu perkara yang paling over-the-top yang pernah dipakainya. Ia mungkin mengambil masa yang lama untuk dibuat.
  • Salah satu kayu kendo yang mereka gunakan untuk memukul antara satu sama lain pecah menjadi beberapa serpihan. Mereka benar-benar berayun untuk pagar.
  • Bom kuasa yang dibawa Rousey ke dalam barikade kelihatan kasar.
  • Permaisuri itu sama ada menjual dengan sangat baik atau dia secara sah menangis kerana kesakitan yang dia alami pada satu ketika.
  • Orang ramai terus melaungkan “Kami mahu meja,” tetapi Rousey dan Charlotte tidak pernah memberikan apa yang mereka mahukan.

5 daripada 6

    Perlawanan semula WrestleMania kelima dan terakhir pada malam itu menyaksikan Happy Corbin cuba mendapatkan sedikit pembalasan terhadap Madcap Moss atas kekalahannya bulan lepas.

    Mereka mengunci dan bergelut untuk mengawal sehingga Corbin menendang bekas rakannya di kaki dan mula melantunkan kepalanya dari turnbuckle atas. Moss cepat pulih dan mempamerkan ketangkasan dengan beberapa katak lompat tinggi.

    Bekas juara Sarung Tangan Emas itu kembali mengawal dan memperlahankan rentak supaya dia boleh berkaedah sebaik mungkin dengan serangannya. Dia juga menggunakan beberapa gerakan yang tidak dikenalinya, seperti senton.

    Seperti setiap perlawanan timbal balik lain dari ‘Mania yang kami lihat pada hari Ahad, pertarungan ini melebihi prestasi mereka sebelum ini dalam hampir semua cara. Ia lebih berdaya saing, termasuk serangan yang lebih menarik, dan kedua-dua lelaki itu mempamerkan perkara yang tidak biasa kita lihat daripada mereka.

    Pengakhirannya agak tiba-tiba. Moss melakukan pukulan matahari terbenam entah dari mana untuk mendapatkan kemenangan bersih. Dia meraikannya di lorong manakala Corbin kelihatan sedih seperti dia apabila dia patah.

    Gred: B-

    Detik dan Pemerhatian Terkemuka

  • Tendangan Corbin yang terkena pada kaki hampir kelihatan seperti pukulan rendah pada mulanya. Pejuang MMA sering akhirnya menendang pangkal paha lawan mereka secara tidak sengaja (kadang-kadang dengan sengaja) apabila cuba menendang paha dalaman mereka, jadi ia boleh berlaku dengan mudah.
  • Jika anda mempunyai “Happy Corbin hits a senton” pada kad bingo anda, anda hanya perlu memenangi keseluruhan permainan. Itu sangat tidak dijangka.
  • The sunset flip Moss pernah menang adalah kira-kira sebagai buku teks kerana ia mendapat. Dia pastinya telah meningkat sedikit dalam gelanggang sepanjang tahun lalu.

6 daripada 6

    Perlawanan terakhir malam itu ialah pertandingan pasukan tag enam orang yang besar, dengan Roman Reigns dan The Usos menentang Riddle, Randy Orton dan Drew McIntyre.

    Viper dan Jimmy Uso bermula untuk pasukan mereka. Orang ramai panas dan melaungkan sebelum mereka menghubungi. Uso mengundurkan Orton ke sudut dan memukul beberapa tumbukan sebelum The Legend Killer mencucuk matanya dan membawa masuk Riddle untuk beregu.

    Apabila McIntyre mengetag masuk, dia melemparkan Jimmy ke sudut dan menyuruhnya menandai nama dalam Reigns. Paul Heyman menasihatkannya, tetapi Ketua Suku memutuskan untuk mendengar orang ramai dan masuk ke gelanggang. Kemudian dia menandakan nama Jey dan memberitahu orang ramai bahawa dia adalah pemanggil dan akan melakukan sesuatu mengikut kehendaknya.

    Dia tidak membuat keputusan untuk terlibat sehingga Riddle berada di sudut The Bloodline. Reigns dan McIntyre akhirnya menjadi orang yang sah pada masa yang sama. Selepas sedikit bercakap sampah, mereka mula membaling tangan.

    Viper masuk dari tag panas dan mula berlari melalui semua orang. Dia menangkap Reigns dengan RKO entah dari mana sebelum menjatuhkan Jimmy dengan yang lain. Jey hampir tidak berjaya memecahkan pin itu.

    Semasa perlawanan berlangsung, ref mula hilang kawalan. Semua orang bergaduh di dalam dan sekitar gelanggang. Reigns meletakkan McIntyre melalui meja pengumuman dengan urinagi, manakala Riddle mengeluarkan Jey dengan RKO dari tali teratas sebelum Ketua Puak memotongnya separuh dengan Spear untuk menjaringkan gol kemenangan.

    Ini adalah satu lagi contoh perlawanan menghiburkan yang jauh lebih baik daripada cerita di sebaliknya. Semua orang kelihatan hebat dalam yang ini. Walaupun tanpa sebarang tajuk dalam talian, ini masih terasa seperti pertarungan yang layak untuk menutup acara itu.

    Secara keseluruhan, WrestleMania Backlash akan diingati sebagai pertunjukan dengan gusti yang sangat mantap tetapi sedikit dalam cara pembangunan jalan cerita untuk sesiapa yang terlibat.

    Gred: A-

    Detik dan Pemerhatian Terkemuka

  • Sebelum perlawanan ini berlangsung, Kayla Braxton melaporkan bahawa Charlotte mengalami radius patah semasa perlawanannya dengan Rousey. Sama ada ini benar atau sebahagian daripada jalan cerita tidak jelas pada ketika ini.
  • Reigns yang mengecoh orang ramai adalah lucu seperti yang boleh diramalkan.
  • Ketua Suku mempunyai beberapa but baru dengan aksen merah. Mereka benar-benar menonjol berbanding gear hitamnya.
  • Jey mengeluarkan Orton pada apron dengan sepakan hebat pada satu ketika, dan cara The Viper menjualnya adalah kelakar. Dia hanya rebah ke apron dan perlahan-lahan jatuh ke lantai.
  • Pada satu ketika, Reigns mengenakan Riddle untuk menjatuhkannya dari apron dan pengulas Pat McAfee ketawa seperti kanak-kanak kecil. Ia adalah kelakar.

We wish to say thanks to the author of this write-up for this remarkable web content

Keputusan WWE WrestleMania Backlash 2022: Pemenang, Gred, Reaksi dan Sorotan


Check out our social media accounts and also other pages related to themhttps://paw6.info/related-pages/