Latihan ‘Thor’ Natalie Portman Terbongkar: 10 Bulan Tinju, Dumbbell dan Banyak Lagi

Dari saat foto Natalie Portman dalam “Thor: Cinta dan Guruh” muncul, internet pantas mengulas tentang betapa besarnya lengannya.

Dalam filem Marvel, pembukaan 8 Julai, Portman kembali sebagai Jane Foster/The Mighty Thor. Kali ini dia menggunakan Mjolnir, Thor’s Hammer, dan dia mempunyai kuasa baru untuk melemparkan kilat.

Jurulatih kecergasan Naomi Pendergast di RPX Fitness Australia ialah orang yang bertanggungjawab membuat pelakon itu dirobek, mengembangkan bisep Portman dan memberikan definisi perutnya.

Apakah kumpulan otot yang anda fokuskan bersama Natalie untuk filem itu?

Matlamat dan ringkasan awal untuk bekerja dengan Natalie adalah untuk membangunkan definisi lengan dan perut. Walau bagaimanapun, untuk selamat membawa Natalie ke matlamat ini tanpa kecederaan, kami berusaha untuk membersihkan badannya terlebih dahulu selama kira-kira empat bulan. Ini bermakna kita boleh menaikkan beban dengan selamat untuk membesarkannya tanpa menjejaskan sendinya secara negatif.

Berapa minggu anda perlu mengusahakan transformasi ini?

Kami bermula lima bulan sebelum penggambaran dan terus berlatih sepanjang proses penggambaran untuk mengekalkan ototnya. Jumlah masa kami berlatih untuk filem itu adalah sekitar 10 bulan.

Setelah matlamat anda ditetapkan, bagaimanakah anda berusaha untuk membantunya membesar — ​​terutamanya bahagian lengan?

Pada mulanya, ia adalah mengenai penyediaan badan Natalie untuk bebanan berat untuk mengelakkan kecederaan. Kami berusaha membina bahagian atas badannya tiga kali seminggu, termasuk lengan, belakang, senaman dada, tinju, lompat dan berlari. Dua hari lagi didedikasikan untuk kerja pencegahan kecederaan, termasuk senaman berasaskan Pilates, regangan, kerja pelepasan dan latihan keseimbangan.

Apakah rutin memanaskan badan yang biasa?

Memanaskan badan biasanya terdiri daripada pelbagai latihan berat badan, bola Swiss atau band untuk menghidupkan sistem dan menjadikan badan bersambung dengan baik. Regangan kadang-kadang termasuk dalam pemanasan, tetapi saya kebanyakannya menggunakan latihan yang mengaktifkan otot yang lemah dan bukannya meregangkan otot yang ketat. Memanaskan badan dengan cara ini memastikan segala-galanya dihidupkan sebagaimana mestinya sebelum kita meletakkan beban berat ke atas badannya

Adakah Natalie mengalami sebarang kecederaan semasa latihan?

Peranan Natalie sangat fizikal dan memerlukan dia melakukan sedikit sebanyak dengan bahagian atas badannya. Secara keseluruhan, dia berjaya mengharungi segala-galanya dengan baik tanpa sebarang kecederaan serius. Terdapat beberapa hari selepas sesi lagak ngeri yang panjang di mana dia mengalami sedikit sakit di pergelangan tangan dan leher, tetapi dia dapat mengatasinya dengan beberapa kerja pelepasan daripada urutan.

Berapa jam anda akan bekerja bersama?

Kami bekerja setiap hari sekitar 1½-2 jam, bergantung pada jadualnya. Sebaik penggambaran bermula, jadual Natalie sangat sibuk jadi kami akan berlatih lebih awal, sekitar 4:30 pagi, sebelum dia memulakan hari itu.

Bagaimanakah wabak itu memberi kesan kepada rutin anda?

Pada mulanya, kami berlatih di rumahnya – kerana ia berada di tengah-tengah penutupan – yang bermaksud menggunakan berat bebas terutamanya untuk melakukan latihan kami. Setelah penggambaran bermula, kami dapat bersenam di gim, yang bermakna kami mempunyai akses kepada lebih banyak lagi untuk sesi kami, yang sangat bagus.

Bolehkah anda memecahkan secara terperinci pemakanannya dan apa yang menjadi hidangan biasa?

Natalie adalah seorang yang sangat sihat dengan diet yang sangat sihat dan bersih, jadi kami tidak perlu membuat sebarang perubahan besar pada makanannya. Natalie seorang vegan, jadi untuk dia mendapatkan protein yang mencukupi untuk menambah jumlah yang diperlukannya, kami perlu meningkatkan jumlah hariannya dengan menambah serbuk protein berasaskan vegan beberapa kali sehari.

Apa yang berlaku dalam rejim senamannya — mencangkung, peralatan mengangkat?

Pada hari kami mengangkat berat, kami akan menumpukan pada kualiti wakil dan peningkatan beban secara beransur-ansur. Pada hari-hari lain yang kami berlatih, kami akan mencampurkan senaman untuk memastikan ia menyeronokkan dan menarik. Sesi kekuatan biasa untuk bahagian atas badannya termasuk:

  • Pemanasan yang baik menggunakan senaman berat badan, band dan cakera meluncur, yang memfokuskan pada menyelaraskan bahagian atas badan supaya kami dapat memaksimumkan manfaat kekuatan.
  • Kami kemudian akan melakukan satu set latihan utama yang akan termasuk superset dengan rehat regangan sekitar satu minit antara setiap set.

Superset 1:

• Baris dumbbell — 10 ulangan perlahan

• Tekan tubi mengimbangi berat badan — 10 ulangan perlahan

• Regangan Lat (senaman rehat)

Superset 2:

• Lalat terbalik dumbbell — 10 ulangan perlahan

• Tekan bahu duduk dumbbell — 10 ulangan perlahan

• Regangan belakang (senaman rehat)

Superset 3:

• Angkat lengan dumbbell berdiri (tapak tangan ke atas) — 20 ulangan perlahan

• Tarik ke atas berbantu — 6-8 ulangan terkawal

• Gulung (senaman rehat)

Superset 4:

• Dumbbell bicep curl — 10-12 ulangan

• Tekan trisep dumbbell — 15 ulangan

• Regangan putaran bahagian atas badan (senam rehat)

Tinju dan ponteng pusingan – 4-5 set:

• 2 minit tinju

• 1 minit melangkau

• Lari pecut 2 x 50m

• Rehat 1.5 minit

Kerja teras dan regangan

• Papan perut pada siku — 1 minit

• Papan sisi pada siku — 1 minit setiap sisi

• Keriting asas tertumpu pada kawalan pelvis

• Regangan kaki, kaki dan pinggul

We wish to thank the author of this article for this outstanding material

Latihan ‘Thor’ Natalie Portman Terbongkar: 10 Bulan Tinju, Dumbbell dan Banyak Lagi


You can find our social media profiles and the other related pageshttps://paw6.info/related-pages/