Morbius Adalah Misfire Marvel Yang Hampir Menyelamatkan Matt Smith

Morbius sebagai pontianak dalam peti sejuk beku.

Jared Leto sebagai Dr. Michael Morbius dalam Morbius.
Imej: Gambar Sony

Morbius, yang filem seterusnya yang tertunda lama dalam Alam semesta Spider-Man Sony, ibarat roller coaster tanpa nadi. Ada yang tinggi, ada yang rendah, terdapat banyak kekeliruan, dan pada akhirnya, anda tidak kecewa dengan perjalanan itu, tetapi sebahagian besarnya tidak terharu kerana anda mempunyai akal ia sepatutnya lebih baik.

Oscar pemenang Jared Leto membintangi sebagai Dr Michael Morbius, seorang doktor yang kaya dan genius yang telah menghabiskan seluruh hidupnya mencari untuk menyembuhkan penyakit darahnya yang jarang ditemui. Yang, akhirnya, dia lakukan. Kecuali penawarnya melibatkan penyambungan DNA manusia dengan DNA kelawar dan ia mengubahnya menjadi darahpontianak dahaga. Keinginan untuk membunuh manusia dan mengalirkan darah mereka adalah buruk tetapi segala-galanya yang datang bersamanya adalah baik: kekuatan super, kelajuan, pergerakan yang dipertingkatkan dan pendengaran. Jadi Morbius memutuskan dia perlu memikirkan cara mengimbangi keduanya. Adakah dia akan menjadi hero? Atau adakah dia akan menjadi penjahat?

Vampire morbius terbang di udara.

Dr Michael Morbius membunuh seorang tentera upahan.
Imej: Gambar Sony

Pada permulaan, itulah idea asas Morbius dan, selepas pada mulanya adegan pembukaan yang menarik tetapi akhirnya mengelirukan yang tidak pernah kembali ke dalam naratif, filem itu bermula pada trajektori itu. Kami melihat Morbius sebagai seorang kanak-kanak kecil, dia bertemu dengan seorang lagi budak lelaki yang digelarnya Milo yang menghidapi penyakit jarang yang sama, dan akhirnya, kedua-duanya membesar menjadi kaya dan berjaya. Morbius memenangi Hadiah Nobel untuk mencipta darah sintetik dan Milo… juga membesar untuk melakukan sesuatu yang penting. Kami tidak tahu apa sebenarnya, tetapi kami tahu ia bagus kerana Milo yang lebih tua dimainkan oleh Matt Smith dan dia tinggal di sebuah apartmen yang bagus.

Apabila perhubungan dan watak itu diperkenalkan, pengarah Daniel Espinosa (Kehidupan) nampaknya berminat untuk meneroka semua pelbagai dinamik. Bagaimana rasanya menjadi orang yang berjuang untuk hidup anda dan bagaimana rasanya memenangi pertempuran itu, walaupun ia datang pada yang hebat kos. Dan akhirnya, idea untuk bergelut antara hero dan penjahat nampaknya bersedia untuk memacu filem itu. Walau bagaimanapun, pada satu ketika tidak lama selepas Morbius menjadi pontianak, filem itu kehilangan tumpuannya. Satu keputusan cerita buruk membawa kepada keputusan yang lain. Peraturan dan sempadan kuasa ini tidak pernah ditakrifkan dan akhirnya, kisah Morbius yang cuba mencari keseimbangannya ditolak ke tepi. Sebaliknya, dia menjadi pelarian pada umumnya dan apabila Morbius mendapati dirinya berada di balik jeruji besi, begitu juga dengan filem itu, kerana semua pembangunan watak tergelincir dalam perkhidmatan naratif yang berlebihan.

Matt Smith berjalan di stesen kereta api bawah tanah

Matt Smith adalah perkara terbaik Morbiusnoktah.
Imej: Gambar Sony

Air pasang berubah seketika apabila Milo Matt Smith menjadi lebih menonjol. Pemasaran filem itu sebahagian besarnya telah menghalang Smith daripadanya tetapi cukup untuk dikatakan dia jauh, lebih penting untuk filem itu daripada treler mungkin membawa anda untuk percaya. Kami tidak akan menyatakan dengan tepat apa yang berlaku tetapi jika anda mempunyai kawan baik seumur hidup yang anda berkongsi penyakit terminal yang sama, dan kemudian salah seorang daripada anda menemui penawar, walaupun terkutuk, baiklah… anda boleh mula menyambungkan titik. Smith memanfaatkan sepenuhnya kepentingan barunya untuk filem itu dan menikmati setiap saat dia menontonskrin dengan kegembiraan buku komik yang boleh bersempadan dengan parodi.

Tetapi pada saat-saat ini, terutamanya disandingkan dengan nada serius filem di sekelilingnya, yang Morbius‘ keretakan benar-benar menjadi ketara. milik Smith Doktor Siapa-esque bravado berbanding keamatan stoik Leto hanya membuatkan anda mahukan lebih daripada yang pertama. Lebih banyak humor. Lebih banyak tenaga. Lagi wow. Lagipun ini filem komik, kan? Dan pastinya terdapat beberapa “wow.” Tindakan dipacu kesan visual urutan dalam Morbius mempunyai cara yang dinamik dan unik untuk cuba mengukur kuasa pontianak. Mereka cecair dan pendorong, hampir seperti simbiot rentetan keju racun bercampur dengan battiness padat daripada Batman Bermula. Adegan-adegan ini adalah sedikit dan jauh di antaranya, dan pastinya ia adalah antara rentak terbaik dalam filem, terutamanya apabila Leto’s Morbius bertempur dengan penjahat utama filem yang mengejutkan itu.

Morbius dan rakannya duduk di meja.

Morbius’ colleague bertukar minat cinta Dr. Bancroft, lakonan Adria Arjona.
Imej: Gambar Sony

Sebaik sahaja Smith berpindah ke barisan hadapan, anda segera menyedarinya Morbius‘ cerita baru tentang dua rakan yang bergelut dengan kuasa adalah lebih menarik daripada apa yang kelihatan seperti filem itu pada asalnya. Tetapi itulah masalahnya. Itu pun ada persoalan cerita apa Morbius cuba untuk memberitahu adalah taruhan melalui hati. Di tengah-tengah filem, ia hampir seperti semua yang datang sebelum ini benar-benar tergelincir atau ditumbangkan. Detektif yang telah mencari Morbius, yang dilakonkan oleh Tyrese Gibson dan Al Madrigal yang sangat keliru, hanyalah renungan. Morbius’ persahabatan dengan sesama doktor lakonan Adria Arjona menjadi percintaan yang hampir entah dari mana, dan keseluruhan idea tentang “Bagaimanakah saya mengimbangi menjadi vampire pembunuh dan menjadi wira yang baik?” yang mula filem itu hilang, tidak akan didengari lagi. Akhirnya, pengakhiran Morbius sangat mengejutkan, rasanya kurang seperti penghujung cerita dan lebih kurang 20 minit hilang.

Morbius mempunyai beberapa idea yang baik di dalamnya dan adegan aksi adalah baik, tetapi perkara yang baik hanya menjadikan perkara lain kelihatan lebih teruk jika dibandingkan. Jared Leto mendahului status bintang filemnya, Smith membuat semua orang tidak dapat melihat skrin, dan Arjona tidak digunakan sepenuhnya. Di luar adegan aksi itu, sangat sedikit tentangnya Morbius yang membezakannya dalam apa jua cara, walaupun dari seginya hubungan dengan sesama filem Spider-Man. Semua diberitahu, ia adalah kekosongan berantakan yang tidak mengerikan apabila anda menontonnya, tetapi meninggalkan rasa tidak enak di mulut anda pada akhirnya.

Morbiusdibintangi Jared Leto sebagai Dr. Michael Morbius, dibuka pada 1 April di pawagam sahaja.


Tertanya-tanya ke mana perginya suapan RSS kami? Awak boleh pilih yang baru di sini.

We want to say thanks to the author of this article for this remarkable web content

Morbius Adalah Misfire Marvel Yang Hampir Menyelamatkan Matt Smith


Visit our social media accounts as well as other pages related to themhttps://paw6.info/related-pages/