Adik-beradik dihina kerana mengharapkan lelaki memberi mereka warisan dan bukannya isteri

dua adik beradik perempuan dihina kerana menganggap bahawa seorang lelaki yang dua kali terselamat daripada kanser akan meninggalkan segala-galanya apabila dia meninggal dunia—menjelaskan kedua-duanya mengapa mereka melayan isterinya dengan teruk dan mengapa mereka tidak bersusah payah menabung untuk pendidikan anak-anak mereka.

Berkongsi kisahnya dengan r/AmITheA**lubang Reddit forum, u/aitapartner akan memperoleh lebih 4,700 undian positif dan 700 ulasan untuk mereka jawatan“AITA kerana tidak lagi menyerahkan segala milik saya kepada adik beradik/anak saudara dan anak saudara?”

Poster asal (OP) memberikan sedikit latar belakang: Semasa dia berumur 24 tahun, dia telah bertunang-tetapi miliknya tunang menipunya dan mematahkan hatinya. Pada masa itu, dia berkata dia tidak pernah menjalinkan hubungan percintaan lagi dan mengubah keinginannya untuk menyerahkan segala-galanya kepada adik perempuannya dan anak-anak mereka. Walaupun dia tidak memberitahu mereka perkara ini dengan segera, dia menumpahkan kacang 15 tahun lalu semasa mabuk di pesta Malam Tahun Baru.

Beberapa tahun selepas itu, dia menghidap kanser, yang kemudiannya mengalami remisi apabila dia berumur 29 tahun. Tetapi apabila dia berumur 32-enam tahun lalu-ia kembali. Dia menjalani pembedahan dan terapi radiasi, dan ia kembali dalam pengampunan. Pada masa itu dia bertemu isterinya sekarang, “Anna,” semasa mereka berdua dirawat kerana kanser.

Bagaimanapun, dia berkata, keluarganya sentiasa tidak disenangi Anna, dan dia tidak pernah dapat mengetahui sebabnya—sehingga baru-baru ini. Salah seorang adik perempuannya datang kepadanya dan bertanya sama ada dia ingin mempertimbangkan di mana anak sulungnya akan pergi ke kolej. Dia tidak pasti mengapa dia bertanya kepadanya, dan dia berkata, itu kerana dia akan menjadi orang yang membayar untuknya.

Dalam keadaan keliru, dia bertanya mengapa dia mengharapkan dia membiayai pendidikan anaknya, dan dia membangkitkan janji mabuknya sejak 15 tahun lalu.

“Saya ketawa dan menyatakan bahawa pada masa itu saya berusia 24 tahun dan patah hati dan kakak saya dan suaminya berada dalam keadaan kaya dan sepatutnya menanggung anak mereka sendiri tanpa meminta saya,” tulis u/aitapartnerwill. “Kakak saya bercakap tentang bagaimana Anna mencuri saya (dan wang/aset saya) dari keluarga dan bagaimana kami tidak mempunyai anak jadi saya harus menanggung anak-anak kakak saya.”

Dia memastikan untuk menjelaskan bahawa Anna, sudah tentu, akan mewarisi hartanya sekiranya dia lulus. Dia juga menegaskan bahawa dia mahupun Anna belum berusia 40 tahun, dan masih ada banyak masa untuk mereka mempunyai anak. Tetapi kini kakaknya tidak akan bercakap dengannya, dan kakaknya yang lain menuduhnya “memimpin mereka selama 15 tahun.”

Dia juga beranggapan bahawa kemungkinan kansernya kembali adalah sebab adik-adiknya tidak bersusah payah merancang untuk ke kolej.

“Saya rasa saya mungkin bersalah di sini kerana saya dapat melihat bagaimana mereka boleh menganggap itu tetapi juga, mengapa mereka mengambil kata-kata mabuk saya untuk itu dan tidak pernah mengungkitnya sejak itu. Terutama kerana saya sekarang tahu bahawa tidak ada yang menyimpan untuk anak-anak mereka untuk pergi ke kolej kerana mereka bergantung kepada ne untuk membayar,” katanya. “Saya kini faham mengapa mereka tidak menyukai Anna juga, anna sangat kecewa dengan keseluruhan keadaan dan menyalahkan dirinya sendiri kerana menyebabkan perpecahan antara adik saya dan saya.”

Apabila seseorang menulis wasiat, ia boleh dipertikaikan, tetapi secara amnya hanya jika dapat dibuktikan bahawa penulis wasiat itu tidak bertindak untuk kepentingan mereka sendiri. Jika penulis wasiat itu sama ada tidak waras, telah dipaksa atau ditipu secara terang-terangan, maka wasiat boleh dibatalkan—walaupun ia masih sukar dan mahal, menurut Investopedia.

Bagaimanapun, adik-beradik OP yang lalai merancang untuk pendidikan anak-anak mereka, hanya menganggap abang mereka akan mati dan membayarnya, bukan sahaja jahat, tetapi bodoh. Walaupun dalam kejadian malang kansernya kembali, adalah mustahil untuk mengetahui sama ada kematiannya sesuai dengan jadual mereka untuk membayar kolej atau tidak.

Kakak perempuan seorang lelaki dikecam kerana menganggap dia akan meninggalkan mereka segala-galanya—sehingga tidak menyimpan sebarang wang untuk menghantar anak mereka ke kolej.
iStock/Getty

Apabila ibu bapa tidak menyimpan apa-apa untuk kolej, bagaimanapun, ia tidak semestinya kiamat, menurut AARP. Organisasi menggesa ibu bapa untuk mula menyimpan secepat mungkin, walaupun tidak lama sebelum anak mereka mendaftar—dan mula melihat bantuan kewangan, pinjaman pelajar dan kredit cukai untuk mengurangkan bil sebanyak mungkin.

Ia juga membantu untuk mencari kolej yang lebih murah. Banyak sekolah negeri menawarkan pelajar dalam negeri tuisyen yang dikurangkan, dan banyak sekolah negeri diberi penilaian tinggi, jadi ia tidak semestinya pendidikan diskaun untuk harga diskaun.

Reddit terkejut dengan kekejaman adik-beradik OP.

“[Not the A**hole]. Mereka akan mewarisi sekiranya kamu telah mati. Anda tidak pernah menetapkan bahawa anda akan membuat liputan kolej dan lain-lain untuk anak saudara anda,” tulis u/MsLollister dalam ulasan teratas dengan lebih 9,200 undian positif. “Jadi mereka telah berjalan selama 15 tahun dengan harapan anda akan mati supaya mereka mendapatkan wang untuk membayar perkara yang mereka tidak ambil kira untuk diri mereka sendiri? Wah, keluarga anda adalah sekumpulan penggali emas. Ini bukan salah Anna sama sekali.”

“Jelas sekali rancangannya adalah untuk OP mati sebelum anak-anak mencapai usia dewasa. Bukan sahaja dia mempunyai adab buruk untuk hidup lebih lama daripada yang mereka harapkan, dia mengubah kehendaknya. [Not the A**hole],” tulis u/Intelligent_Stop5564.

“Neraka, jika adik saya menghidap kanser dan terselamat, saya akan sangat gembira mereka mempunyai wang untuk dikembalikan memandangkan keadaan penjagaan kesihatan AS,” tulis u/hallipeno. “Saya juga lebih suka memiliki mereka daripada wang mereka, jadi jelas keluarga OP dan saya mempunyai nilai yang berbeza. [Not the A**hole]”

“Hidup lama untuk membenci mereka, dan serahkan segalanya kepada Anna atau badan amal apabila anda akhirnya lulus pada 103. [Not the A**hole],” u/cmlobue mencadangkan.

“Saya sebenarnya sangat jijik dengan keluarga OP. Seolah-olah mereka mengharapkan dia mati supaya mereka mendapat manfaat dari segi kewangan. Ini adalah satu langkah lebih jauh daripada bersyukur atas hadiah yang akan dibuat dalam keadaan yang mengerikan,” tulis u/ocean_sky_wild . “Saya akan segera menukar kehendak saya dan tidak menghubungi anda mengenai perkara itu. Maksud saya adalah cara untuk mengetahui tentang perasaan keluarga anda yang BENAR-BENAR tentang anda.”

“[Not the A**hole] – Anda bukan simpanan peribadi mereka. Jika seseorang berkata demikian kepada saya semasa mabuk dengan hati yang baru patah, saya akan menolaknya sepenuhnya. Kemudian menjadi sangat tamak sehingga mereka secara automatik tidak menyukai Anna kerana ini bermakna mereka tidak akan mendapat warisan menunjukkan lebih banyak tentang mereka daripada tentang anda,” tambah u/ThereBeTheWhiteWhale. “Anda mempunyai hak untuk bergembira. Mereka tidak berhak mendapat wang anda. Saya cadangkan anda berbincang dengan peguam kerana jika anda tidak meninggalkan apa-apa kepada mereka, mereka mungkin akan cuba membantah kehendak anda.”

Minggu Berita menghubungi u/aitapartnerwill untuk mendapatkan ulasan.

We wish to thank the author of this article for this amazing web content

Adik-beradik dihina kerana mengharapkan lelaki memberi mereka warisan dan bukannya isteri


Visit our social media profiles and other related pageshttps://paw6.info/related-pages/