Guru kulit Gry Tomte berkongsi rahsia penjagaan kulit teratasnya untuk jerawat dan cara dia ‘menurun ke belakang’

Seorang pakar kulit cantik yang disifatkan sebagai ‘pembisik jerawat’ telah mendedahkan bagaimana dia mengubah kulitnya dan ‘menurun ke belakang’ pada usia 50 tahun.

Selepas berpindah ke Melbourne dari kampung halamannya di Norway, Gry Tomte memberitahu FEMAIL dia mengalami jerawat ‘hampir semalaman’, yang membuatkan dia berasa ‘sedar diri, tidak menarik dan tidak bersih’.

‘Saya telah menderita dengan kedua-dua jerawat yang meradang dan melasma (daripada dimasukkan ke dalam pil untuk jerawat saya) selama tujuh tahun yang baik,’ kata Cik Tomte.

Selama bertahun-tahun dia mencuba beberapa ubat yang berbeza, daripada pengelupasan muka berkekuatan tinggi kepada kit rumah, yang berjaya mengatasi jerawat tetapi menjadikan usianya lebih cepat.

‘Kulit saya bebas jerawat tetapi telah menua seperti bertahun-tahun dalam proses! Ia nipis, kering, reaktif dan rasa seperti timbulnya garis-garis halus dan kedutan semalaman,’ katanya.

‘Saya menjadikan misi saya sebagai ahli terapi kulit untuk mendapatkan pemahaman yang lebih baik tentang apa yang telah berlaku pada kulit saya dan mendapati betapa banyak kerosakan yang boleh dilakukan oleh pengelupasan berlebihan.’

Cik Tomte dapat menyembuhkan kulitnya dengan memikirkan semula rejim penjagaan kulitnya dan memahami ‘keradangan’ – penuaan yang disebabkan oleh keradangan yang mendasarinya.

Selepas berpindah ke Melbourne dari kampung halamannya di Norway, pakar kulit Gry Tomte (gambar sekarang pada usia 50 tahun) memberitahu FEMAIL dia mengalami jerawat ‘hampir semalaman’, yang membuatkan dia berasa ‘sedar diri, tidak menarik dan tidak bersih’

'Saya telah menderita dengan kedua-dua jerawat yang meradang dan melasma (daripada dimasukkan ke dalam pil untuk jerawat saya) selama tujuh tahun,' kata Cik Tomte (gambar: umur 26)

Dia dapat menyembuhkan kulitnya dengan memikirkan semula rejim penjagaan kulitnya dan memahami 'keradangan' - penuaan yang disebabkan oleh keradangan yang mendasari

‘Saya telah menderita dengan kedua-dua jerawat yang meradang dan melasma (daripada dimasukkan ke dalam pil untuk jerawat saya) selama tujuh tahun yang baik,’ kata Cik Tomte. Dia dapat menyembuhkan kulitnya dengan memikirkan semula rejim penjagaan kulitnya dan memahami ‘radang’ – penuaan yang disebabkan oleh keradangan yang mendasari (gambar: umur 26)

‘Saya telah membalikkan kerosakan dengan menanggalkan kulit, rajin dengan SPF dan pemakanan dalaman – dan hanya menggunakan penjagaan kulit paramedik (saya suka dan menggunakan DMK dan telah melakukannya selama tujuh tahun sekarang),’ katanya.

‘Dari segi rawatan, saya pernah menjalani rawatan jarum kulit, Terapi Enzim, BBL Forever Young dan terapi LED Healite biasa.’

Kini dalam usia 50-an, dia juga berjumpa jururawat klinik untuk ‘sedikit pengisi’ di garis rahangnya untuk ‘menggantikan beberapa kehilangan volum selepas menopaus’, bersama-sama dengan suntikan anti-kedut dari usia 40 tahun.

‘Kulit saya kelihatan lebih muda hari ini pada usia 50 daripada 15 tahun yang lalu!’ dia berkata.

'Saya telah membalikkan kerosakan dengan menanggalkan kulit, rajin menggunakan SPF dan pemakanan dalaman - dan hanya menggunakan penjagaan kulit paramedik (saya suka dan menggunakan DMK dan telah melakukannya selama tujuh tahun sekarang),' katanya (gambar sekarang)

‘Saya telah membalikkan kerosakan dengan menanggalkan kulit, rajin menggunakan SPF dan pemakanan dalaman – dan hanya menggunakan penjagaan kulit paramedik (saya suka dan menggunakan DMK dan telah melakukannya selama tujuh tahun sekarang),’ katanya (gambar sekarang)

'Kulit saya kelihatan lebih muda hari ini pada usia 50 daripada 15 tahun yang lalu!' dia berkata

‘Kulit saya kelihatan lebih muda hari ini pada usia 50 daripada 15 tahun yang lalu!’ dia berkata

Apakah rutin penjagaan kulit harian Gry?

pagi:

Beta gluten dan serum vitamin C untuk anti-keradangan dan kuasa antioksidan

Minyak pigmen herba yang dipecahkan untuk pembaikan dan pencerahan halangan

Pelembap Vitamin C dan SPF berwarna

Petang:

Losyen vitamin A

Semua produk ini adalah dari DMK kecuali SPF berwarna saya, yang dibangunkan oleh Mesoesthetic

Saya mempunyai Terapi Enzim DMK biasa untuk memastikan sel kulit saya sihat dan segar pada tahap selular, dan menyukai gabungan jarum kulit dan BBL HERO setiap kali saya berada di Melbourne melawat pasukan saya di klinik

Sangat jarang saya menggunakan kulit kimia – tidak lebih daripada setiap dua bulan atau lebih.

Iklan

Cik Tomte tidak lagi mengalami masalah jerawat yang menyakitkan yang pernah dialaminya dan mengingati bagaimana kulitnya mempengaruhi keyakinan dirinya.

‘Saya masih ingat bangun pada tengah malam dari kesakitan jerawat baru terbentuk. Saya rasa seperti semua orang menilai saya,’ katanya.

‘Jeragat baru yang berterusan setiap hari, kulit yang sakit – dan sudah tentu kehilangan keyakinan sepenuhnya – bermakna saya agak jauh daripada orang yang dahulunya yakin, suka keluar.’

Cik Tomte membuka klinik HÜD di Melbourne pada tahun 2014 untuk membantu pelanggan menjaga kulit mereka untuk jangka panjang dan menawarkan nasihat.

Cik Tomte membuka klinik HÜD di Melbourne pada tahun 2014 untuk membantu pelanggan menjaga kulit mereka dalam jangka panjang dan menawarkan nasihat

Cik Tomte membuka klinik HÜD di Melbourne pada tahun 2014 untuk membantu pelanggan menjaga kulit mereka dalam jangka panjang dan menawarkan nasihat

Dia tidak lagi mengalami jerawat yang menyakitkan yang pernah dialaminya dan mengingati bagaimana kulitnya mempengaruhi keyakinan dirinya.

'Saya masih ingat bangun pada tengah malam dari kesakitan jerawat baru terbentuk. Saya rasa seperti semua orang menilai saya,' katanya

Dia tidak lagi mengalami jerawat yang menyakitkan yang pernah dialaminya dan mengingati bagaimana kulitnya mempengaruhi keyakinan dirinya.

Lima petua teratas Gry untuk kulit yang sihat:

Sentiasa mengambil sumber Asid Lemak Omega yang baik setiap hari – Omega 3 dan 7 amat bermanfaat untuk mengawal kedua-dua keradangan dan fungsi penghalang. Satu kemestian kerana kita tidak dapat menghasilkannya dalam badan dan ia penting untuk semua sel yang sihat.

Kurangkan tekanan – Tekanan mencuri hormon pertumbuhan anda yang akan mempercepatkan penuaan

Pakai SPF setiap hari – walaupun anda hanya berada di hadapan komputer dan/atau skrin telefon anda! Mereka memancarkan sinaran cahaya biru yang bertanggungjawab untuk kerosakan pigmen yang berlebihan

Makan protein yang cukup – Protein adalah bahan binaan dalam badan anda. Dan kolagen dan elastin bergantung padanya.

Potong gula anda – Gula membawa kepada glikasi – penghubung silang (seperti ‘bantal’ kecil) pada kulit akibat gentian yang mengeras. Ia juga sebahagian besarnya tidak boleh dirawat – walaupun dengan pengisi dan Botox.

Iklan

Dia bersumpah dengan menggunakan SPF dan mengambil Asid Lemak Omega setiap hari, dan tidak mengesyorkan rawatan salon tertentu.

‘Saya mencebik apabila saya melihat Microdermabrasion atau Dermaplaning! Sama sekali tidak ada faedah untuk memaksa sel-sel epidermis mati secara pramatang dengan cara ini. Di klinik saya, kami melihat banyak masalah yang berpunca daripada rawatan ini setiap minggu,’ kata Cik Tomte.

Dia juga berharap orang lain mula menyedari bahawa preskripsi vitamin A dalam bentuk asid Retinoik adalah ‘sama sekali tidak diperlukan’.

‘Asid retinoik mudah diserap dalam kulit tetapi Retinol telah terbukti lebih berkesan dan kurang merengsa,’ katanya.

‘Retinol dan derivatif vitamin A lain seperti Retinyl Hydroxypinacolone sangat berkesan dalam menormalkan sel kulit, melindungi DNA, memperbaiki tekstur kulit, pigmentasi, jerawat, garis halus dan kekeringan.

‘Mengambil preskripsi krim asid Retinoik mungkin kelihatan menggoda, tetapi ia seperti bermain dart dengan kanon.’

Bagaimana untuk memastikan kulit anda sentiasa muda sepanjang dekad:

20-an: pergi mudah pada peels. Kulit anda sudah berfungsi dengan baik dengan sendirinya jadi fokus pada pencegahan. Maksudnya pakai SPF anda! Rawatan termasuk pengelupasan ringan, LED, Terapi Enzim dan Jarum Kulit untuk memastikan kulit sihat.

30-an: keadaan mula perlahan sedikit. Kitaran sel menjadi lebih lama jadi gunakan serum atau losyen vitamin A untuk membantu mengawal selia. Dari segi rawatan, inilah masa yang sesuai untuk memperkenalkan BBL HERO, Laser Genesis atau Needling dengan infusi vitamin A untuk memastikan kulit anda kekal muda lebih lama.

40an: Jika anda belum melakukannya, ini mungkin masanya untuk membuat temu janji Botox biasa itu. Garis statik menjadi lebih jelas dan suntikan anti-kedut adalah cara terbaik untuk melembutkannya. Dan masa untuk mula menaik taraf jarum untuk rawatan jarum RF dan BBL Forever Young serta pigmen pembetulan dan laser vaskular.

50-an: hormon pertumbuhan dan hormon seks menurun dan sudah tiba masanya untuk memastikan anda makan secara sihat, mengambil EFA anda dan memerhatikan tahap hormon anda. Anda akan melihat kulit anda menjadi lebih ‘santai’, garis rahang menjadi sedikit lembik dan kerosakan matahari lebih jelas. Dari segi rawatan, inilah masanya untuk melakukan pengelupasan yang lebih besar beberapa kali setahun – dan sudah tentu teruskan rawatan jarum RF, menegangkan kulit dan BBL Forever Young anda.

60-an: Masa untuk mengeluarkan senjata besar. Jika anda telah mula lewat sedikit dalam permainan penjagaan kulit, masa untuk melihat laser pecahan atau laser ablatif untuk membetulkan kerosakan matahari. Kami sangat percaya untuk tidak melakukan ini melainkan jika ia benar-benar diperlukan. Jika tidak, kaedah yang kami suka dari 40 ke atas akan memastikan tekstur kulit, tona dan kesihatan selular anda berfungsi secara optimum.

Iklan

We want to thank the writer of this short article for this amazing content

Guru kulit Gry Tomte berkongsi rahsia penjagaan kulit teratasnya untuk jerawat dan cara dia ‘menurun ke belakang’


You can find our social media profiles and other pages that are related to them.https://paw6.info/related-pages/