Ini adalah perkataan aplikasi sembang pekerja yang dirancang Amazon dilaporkan tidak akan membenarkan anda menyebutnya

Amazon dilaporkan merancang untuk menambah penapis kandungan pada aplikasi pemesejan dalaman yang sedang dibuat dan akan melarang perkataan yang mencerminkan keadaan kerja syarikat atau berkaitan dengan penganjuran kesatuan, menurut dokumen dalaman yang diperoleh oleh Pemintas.

Dengan penapis tersedia, apl akan menyekat atau membenderakan mesej yang mengandungi perkataan seperti “kesatuan,” “buruh hamba,” “rungutan,” “gaji sara hidup” dan banyak lagi. Oh ya, ia akan menapis “tandas”, juga (mungkin untuk menghalang anda daripada memberitahu rakan sekerja anda “baru pergi ke tandas dalam botol”).

Sumber yang biasa dengan situasi itu memberitahu Pemintas bahawa eksekutif Amazon bertemu pada November 2021 untuk membincangkan penciptaan platform media sosial khusus untuk pekerja. Dave Clark, ketua perniagaan pengguna seluruh dunia Amazon, dilaporkan mencadangkan apl itu menawarkan pengalaman sosial satu-satu, seperti aplikasi temu janji Bumble, dan bukannya berfungsi sebagai hab sosial yang besar seperti Facebook. Ia akan membolehkan pekerja menyerlahkan kerja masing-masing dengan membuat siaran yang dipanggil “Shout-Ots”. Amazon entah bagaimana akan menyepadukan Shout-Outs ini ke dalam program gamifikasinyayang Pemintas berkata sudah memberikan pekerja bintang maya dan lencana untuk produktiviti mereka.

Semasa mesyuarat itu, eksekutif dilaporkan membincangkan “sisi gelap media sosial” dan bersetuju untuk memantau siaran pekerja (sekiranya Amazon melancarkan platform). Mereka nampaknya melakukan beberapa sumbang saran selepas mesyuarat itu, dan ketika itulah sumber melaporkan mereka mencipta senarai perkataan “buruk” mereka.

Selain kata-kata kotor dan kata-kata lain yang tidak sesuai, Pemintas mengatakan ia juga termasuk “tidak adil,” “tuan,” “hamba,” “ketidakadilan,” “etika,” “kepelbagaian,” “keadilan,” “kenaikan gaji,” dan frasa seperti “Ini bodoh” atau “Ini adalah berkenaan.” Apakah cara yang lebih baik untuk menangani kebimbangan pekerja daripada membuangnya ke dalam ketiadaan? Datang dari syarikat yang membayar orang di Twitter untuk mengatakan perkara yang baik mengenainyasaya tidak boleh mengatakan saya terkejut.

“Pasukan kami sentiasa memikirkan cara baharu untuk membantu pekerja terlibat antara satu sama lain,” kata jurucakap Amazon Barbara Agrait dalam satu kenyataan kepada The Verge. “Program khusus ini belum diluluskan dan mungkin berubah dengan ketara atau bahkan tidak pernah dilancarkan sama sekali. Jika ia dilancarkan pada satu ketika nanti, tiada rancangan untuk banyak perkataan yang anda panggil untuk ditayangkan. Satu-satunya jenis perkataan yang boleh ditayangkan adalah perkataan yang menyinggung perasaan atau mengganggu, yang bertujuan untuk melindungi pasukan kami”

Yang pertama sekali Kesatuan Amazon baru sahaja ditubuhkan di sebuah gudang Staten Island, New Yorkmewakili mercu tanda besar untuk pekerja Amazon seluruh negara. A undi kesatuan di sebuah gudang di Bessemer, Alabama terlalu hampir untuk dipanggil dan akan ditentukan oleh perbicaraan mahkamah — ia adalah pilihan raya kedua selepas Lembaga Perhubungan Buruh Kebangsaan berkata Amazon melanggar undang-undang buruh semasa yang pertama. Sementara itu, undian kesatuan di sebuah lagi gudang Staten Island sedang dijalankan.

We want to say thanks to the author of this article for this incredible content

Ini adalah perkataan aplikasi sembang pekerja yang dirancang Amazon dilaporkan tidak akan membenarkan anda menyebutnya


Take a look at our social media profiles along with other pages related to themhttps://paw6.info/related-pages/