Analisis Segera: Heels Handle Hofstra dalam Pembuka NCAA

Mac Horvath (Foto: Jim Hawkins/Inside Carolina)

CHAPEL HILL, NC — Pilihan ke-10 keseluruhan Carolina Utara menjaringkan gol dalam setiap lima babak pertama untuk mengatasi dua larian awal solo di rumah dan mengalahkan pilihan No. 4 serantau, Hofstra, 15-4, dalam perlawanan pertama Chapel Hill Regional .

The Pride mendapat kejayaan awal menentang pemula UNC Max Carlson, merobek dua larian rumah solo dalam dua babak pertama. Tar Heels menjawab setiap kali dengan tangkapan solo mereka sendiri. Mac Horvath mencecah larian rumah ke-14nya dalam 33 perlawanan 409 kaki ke kiri padang tengah untuk mengikatnya pada satu larian masing-masing. Kemudian, semasa ketinggalan 2-1, Tomas Frick mencecah larian kedua di rumahnya musim ini untuk mengikatnya pada dua larian setiap satu.

Horvath kembali ke atas plat di bahagian bawah inning ketiga dan melancarkan padang pertama yang dilihatnya kembali di atas pagar padang tengah kiri untuk memberi pasukannya mendahului 4-2, dan UNC mendahului tidak akan melepaskannya.

Larian insurans datang di bahagian bawah inning ke-7 untuk UNC apabila Colby Wilkerson bersendirian dengan pangkalan yang dimuatkan untuk menjaringkan satu, Angel Zarate menjaringkan dua dengan satu ke tengah kanan dan Wilkerson menjaringkan gol pada percubaan pilihan yang salah ke bes pertama. Selepas habuk mendap pada inning ketujuh, Tar Heels menambah tujuh larian untuk melarikan diri dengan permainan, berakhir dengan tiga larian rumah yang dikendalikan oleh Vance Honeycutt.

Kesemua sembilan pemain permulaan Tar Heel merekodkan pukulan dan lapan daripada sembilan pemain permulaan menjaringkan larian.

Carlson bangkit dari permulaan yang sukar untuk memperoleh kemenangan (4-2), kemenangan ketiganya selepas musim (menang menentang Clemson dan NC State). Dua larian di rumah adalah satu-satunya larian yang diperolehi yang dibenarkan oleh pelumba kanan permulaan.

UNC menggunakan konglomerat Gage Gillian, Connor Bovair dan Connor Ollio untuk menutup permainan dengan menahan Hofstra kepada dua pukulan dan satu larian pada babak 3.2 terakhir untuk memastikan kemenangan Tar Heel. Kakitangan UNC melemparkan lapan penyerang Pride.

Horvath Mengetuai Derby Larian Rumah

Di Charlotte untuk Kejohanan ACC, rekod baharu telah ditetapkan untuk kebanyakan larian rumah dalam kejohanan persidangan itu. Serangan berterusan di Stadium Boshamer.

UNC mencatatkan lima larian di rumah yang diketuai oleh pelajar tahun kedua Mac Horvath yang memulakan harinya 2-untuk-2 dengan dua larian di rumah dan tiga RBI dalam tiga babak pertama. Dia adalah Tar Heel pertama dengan dua homer dalam kejohanan NCAA sejak Aaron Sabato bermain dua dalam Permainan 3 Chapel Hill Super Regional 2019 menentang Auburn.

Barisan akhir Horvath: 3-untuk-4, 4 RBI, 3 larian, 1 pangkalan yang dicuri

Hofstra menjaringkan tiga daripada empat lariannya melalui bola panjang dan Tar Heels menamatkan dengan lima larian di rumah, paling banyak sejak mereka melancarkan lima bola di atas pagar menentang Liberty pada peringkat serantau 2019. Ia adalah kali kedua dalam empat perlawanan UNC mencatat sekurang-kurangnya empat larian rumah dalam satu perlawanan.

Carlson Melantun Kembali

Ia mengambil 44 padang pitcher tahun kedua untuk melepasi dua babak pertama; dua babak yang menampilkan dua larian rumah solo daripada Kevin Bruggeman dan Santino Rosso.

Ia adalah permulaan ketiga berturut-turutnya pada rehat empat hari dengan permulaan terbarunya menentang Wolfpack dalam permainan kejuaraan ACC. Dia cepat hilang keyakinan pada fastballnya, dan kemudian hilang arahan pada off-speednya. Tetapi dia bangkit kembali pada inning ketiga untuk mendapatkan inning 1-2-3 dan mengundurkan tiga pukulan berturut-turut pada inning keempat selepas dua gol pendahuluan.

Apa yang mula kelihatan seperti tamasya pantas untuk Carlson sebenarnya ternyata menjadi urusan 108 padang untuk 5+ babak untuk memberikan penangguhan hukuman yang lebih kepada UNC.

Honeycutt Kekal Panas

Pemain baharu bintang itu menambah kepada larian mengagumkannya dengan larian rumah tiga larian di bahagian bawah tempat ketujuh. Sepanjang 16 perlawanan terakhir, Honeycutt mempunyai 12 larian rumah dan 28 RBI yang menampilkan anugerah MVP Kejohanan ACC.

Dia menamatkan hari 2-untuk-6 dengan tiga RBI dan satu larian. Honeycutt adalah dua larian rumah yang kurang daripada rekod larian rumah musim tunggal dengan 22 pemain pada musim ini.

Serlahkan Main



Seterusnya

UNC berdepan pemenang pilihan No. 2 Georgia dan pilihan No. 3 Virginia Commonwealth dalam kurungan pemenang pada hari Sabtu jam 7 malam Brandon Schaeffer akan bermula untuk Tar Heels.



We would love to thank the writer of this post for this awesome material

Analisis Segera: Heels Handle Hofstra dalam Pembuka NCAA


Take a look at our social media accounts and other related pageshttps://paw6.info/related-pages/