Avalanche vs. Lightning score Perlawanan Akhir Piala Stanley 5: Tampa menang 3-2, kekal hidup selepas pemenang perlawanan Palat

Akan ada Perlawanan 6. Tampa Bay Lightning masuk ke Arena Bola yang riuh rendah dan menang 3-2 ke atas Colorado Avalanche dalam Permainan 5 Perlawanan Akhir Piala Stanley 2022. Juara berturut-turut masih belum selesai, walaupun memasuki permainan di bawah dalam siri 3-1. Colorado memenangi Permainan 4 dalam masa lebih masa di Tampa. The Lightning membalas budi pada hari Jumaat, menarik kemenangan ini di Colorado.

Sama seperti dalam Game 3, Lightning mendahului 1-0 dan 2-1. Kali ini, Jan Rutta dan Nikita Kucherov melakukan jaringan untuk Tampa Bay, dan Colorado memasuki babak ketiga ketinggalan satu gol. Walau bagaimanapun, ia tidak mengambil masa yang lama untuk Avalanche menjadi lebih baik, kerana pukulan Cale Makar menerima lantunan yang baik dari skate pertahanan Lightning Eric Cernak untuk menyelinap oleh penjaga gol Tampa Andrei Vasilevskiy.

Tidak terganggu dengan nasib malang itu, Lighting terus menolak dan akhirnya menerobos masuk untuk mendahului. Dengan baki 6:22 dalam peraturan, Victor Hedman mencubit ke penjuru dan mendapati Ondrej Palat terbuka luas di dalam slot. Palat tidak melepaskan peluang menjaringkan gol yang gemilang, melepaskan peluru melalui kaki penjaga Colorado Darcy Kuemper.

Tiada siapa menjangka pasukan Lightning ini akan berguling dan menyerahkan Avalanche Piala Stanley, tetapi ini masih merupakan kemenangan yang mengagumkan. Avalanche sekali lagi akan cuba menamatkan siri dalam Permainan 6 pada malam Ahad. Puck drop ditetapkan hanya selepas 8:00 malam ET.

Bolts Battle Back

Tiada siapa yang perlu terkejut bahawa Lightning melakukan pertarungan yang luar biasa di Denver, tetapi menewaskan Avalanche di laman sendiri adalah satu perintah yang sukar, terutamanya dengan peminat berbuih mulut untuk satu lagi Piala Stanley. Tampa Bay kelihatan tewas dalam Permainan 1 dan 2, tetapi pasukan itu bertarung selama tiga tempoh dalam Permainan 5.

The Lightning sebenarnya tidak perlu mengharungi ribut dalam tempoh pertama kerana, untuk kredit mereka, tidak ada dorongan hebat oleh Avalanche. Sebaliknya, ia adalah bingkai pembukaan yang agak sekata, dan Tampa pergi ke bilik persalinan dengan mendahului. Setakat ini bahagian yang paling mengagumkan dalam persembahan Bolts ialah bagaimana mereka bertindak balas selepas membenarkan gol awal babak ketiga pada lantunan malang. Ball Arena berdengung, dan Vasilevskiy terpaksa melakukan beberapa penyelamatan besar, tetapi Tampa bangkit dengan pantas dan menjaringkan gol kemenangan permainan. Petir telah melalui banyak perkara, dan tidak ada panik dalam kumpulan ini. Itu dipamerkan malam ini.

Penjagaan gol adalah Perbezaan

Ini adalah permainan yang paling sekata dalam siri ini hingga ke tahap ini, dan satu gol membuat semua perbezaan. Ini bermakna satu kesilapan besar oleh Kuemper kelihatan besar di papan skor. Hanya dari melihat kiraan pukulan, Kuemper mempunyai malam yang baik. Dia menghentikan 26 daripada 29 pukulan yang dihadapinya, tetapi gol pertama Tampa Bay adalah gol yang perlu dihentikannya jika Colorado mahu menamatkan siri ini. Rutta membiarkan pukulan tamparan yang kelihatan tidak berbahaya terbang dari bulatan kanan, tetapi ia tergelincir di antara sarung tangan dan pad Kuemper untuk menyalakan lampu. Kuemper menetap selepas itu, tetapi satu kesilapan kehilangan permainan ini untuk Avs. Dia telah mengalami terlalu banyak kesilapan itu sepanjang postseason, tetapi ia masih belum menyebabkan kerugian kepada Avs. Rakan sejawatnya, Vasilevskiy, menghentikan 35 daripada 37 pukulan terhadapnya ketika dia melakukan satu lagi persembahan playoff yang sempurna. Saya pernah mengatakannya sebelum ini, tetapi ketidaksepadanan penjaga gol ini adalah pukulan terbaik Tampa untuk memenangi Piala Stanley Final ini.

Ondrej Palat Muncul Besar Lagi

Palat bukanlah bintang terbesar di NHL, tetapi dia pasti mempunyai kes untuk menjadi yang paling clutch. Dengan satu lagi gol kemenangan dalam Permainan 5, Palat menulis satu lagi bab dalam ensiklopedia kepahlawanan selepas musim.

Pengiraan tempoh ketiga itu adalah gol playoff kemenangan ke-12 dalam karier Palat, sejak 2014. Menurut Sportsnet, itu menduduki tempat ketiga dalam kalangan pemain aktif, di belakang hanya Joe Pavelski dan Evgeni Malkin. Itu bukan syarikat yang buruk. Dalam setiap dua larian Piala Stanley terakhir Tampa Bay, Palat menjaringkan dua gol kemenangan permainan, tetapi dia telah mengatasi dirinya tahun ini. Itu adalah pemenang permainan ketiga Palat pada playoff 2022, dan terdapat sekurang-kurangnya satu perlawanan lagi untuknya menambah jumlah itu. Atas sebab apa pun, apabila permainan menjadi ketat, Palat adalah orang yang melangkah dan menyelesaikannya untuk Lightning.

We want to say thanks to the writer of this write-up for this amazing material

Avalanche vs. Lightning score Perlawanan Akhir Piala Stanley 5: Tampa menang 3-2, kekal hidup selepas pemenang perlawanan Palat


Take a look at our social media accounts and also other related pageshttps://paw6.info/related-pages/