Bagaimana Luka Doncic mengatur masa tiga minit yang cemerlang pada suku keempat untuk memimpin Mavericks mengatasi Bucks

MILWAUKEE — Pada awal suku keempat pada petang Ahad, Luka Doncic menyemak semula permainan dengannya Dallas Mavericks mengekori Milwaukee Bucks oleh seorang. Tidak sampai tiga minit kemudian, selepas Doncic mengatur larian cemerlang 11-2, Mavericks naik lapan dan tidak akan mengekori lagi.

Perlawanan TV kebangsaan petang Ahad antara Bucks dan Mavericks telah ditakrifkan sebagai perlawanan antara dua bintang muda paling cemerlang dalam permainan itu: Giannis Antetokounmpo dan Doncic. Yang pertama adalah hebat sejak akhir-akhir ini, dan mungkin akan memenangi anugerah MVP ketiganya. Walau bagaimanapun, yang terakhir adalah pemain terbaik di lantai dalam permainan ini.

“Bola berada di tangannya begitu banyak, akhirnya dia akan mendapat beberapa mata, beberapa bantuan,” kata ketua jurulatih Bucks, Mike Budenholzer. “Dia lebih baik daripada kita hari ini.”

Doncic menamatkan dengan 32 mata, lapan rebound, 15 assist dan tiga steal ketika dia membawa Mavericks menang 118-112. Walaupun dia tidak mendapat satu lagi triple-double, dia meneruskan rentak 30 mata kepada lima perlawanan, yang merupakan yang paling lama dalam kariernya. Di samping itu, dia mencatatkan permainan ketiganya 30 mata, 15 assist musim ini, iaitu sebanyak gabungan liga yang lain.

Keseluruhan persembahannya mengagumkan, seperti yang ditunjukkan oleh statistik dan pujian, tetapi regangan tiga minit pada suku keempat yang benar-benar menonjol. Sehinggakan ia berbaloi untuk melalui permainan demi permainan.

9:04 — Doncic langkah mundur 3 meletakkan Mavericks naik, 93-91

Mavericks membuang masa sedikit untuk mendapatkan bola dari Doncic selepas dia menyemak semula permainan, dan ketika dia mengawal bahagian atas dia meminta skrin bola tinggi dengan Dwight Powell. Itu salah satu kegemaran Doncic, tetapi apa yang membuatkan yang ini sangat menarik ialah Giannis menjaga Powell. Tidak kira, Doncic mahukan pertukaran dan mahukan perlawanan itu.

Dia menunjukkan sebabnya beberapa saat kemudian, mengeluarkan pelbagai gerakan menggelecek sebelum melonjakkan langkah ke belakang yang sempurna 3 ke atas dan di atas lengan terulur Greek Freak itu:

7:57 — Doncic dikasari, melakukan dua lontaran percuma untuk menjadikan kedudukan 95-91

Seminit kemudian, Doncic sekali lagi mendapat bola di bahagian atas kunci. Kali ini, dia ditandingi Khris Middleton dan memutuskan untuk tidak memanggil skrin. Sebaliknya, dia pergi iso dan menggunakan menggelecek di belakang untuk membuat Middleton tidak seimbang, kemudian menurunkan bahunya untuk masuk ke dalam cat dan melakukan kesalahan.

7:20 — Doncic jumpa Dorian Finney-Smith untuk 3 untuk melanjutkan pendahuluan Mavericks, 98-91

Pada penguasaan seterusnya, Doncic menurunkan bola dan kembali ke perigi dengan skrin tinggi. Sekali lagi, dia mencari suis supaya dia boleh pergi ke Giannis. Kali ini, bagaimanapun, dia tidak mahu menjaringkan gol. Dia tergagap-gagap melangkah masuk ke lorong, menarik pertahanan dan menendang bola ke arah Finney-Smith yang terbuka luas di sudut untuk 3:

6:55 — Doncic jumpa Reggie Bullock untuk 3 untuk menjadikannya 101-93, Mavericks

Selepas Doncic menyeru dua kali pilih-pilih dengan Powell untuk mendapatkan suis pada Giannis, Bucks cuba menyesuaikan diri dengan mempunyai Giannis pengawal Finney-Smith. Doncic membalas dengan pelarasannya sendiri. Dia baru sahaja meminta Finney-Smith datang menetapkan skrin, dan sekali lagi mendapat suis yang dia mahukan.

Dan ia berjaya, sekali lagi. Doncic mendapat langkah ke arah Giannis, menyerlah dan kemudian membuat hantaran yang sukar dipercayai kepada Bullock di sudut untuk 3 gol terbuka:

“Saya fikir ada masanya kami merasakan kami melakukannya dengan baik,” Percutian Jrue berkata. “Masa di mana ia terasa seperti dia [Doncic] membuat drama yang menakjubkan. Kadang-kadang pada ketika itu anda tidak boleh terlalu marah pada diri sendiri.”

Menonton Doncic mengawal permainan dan pada asasnya menyelesaikan pertahanan Bucks dalam masa nyata adalah luar biasa. Dia tahu apa yang dia mahu lakukan, mengapa dia mahu melakukannya dan bila ia akan berlaku. Pemarkahan, hantaran, pengurusan permainan, semuanya ada dan tiada apa yang Bucks boleh lakukan mengenainya.

Dia tidak menetapkan suis dengan Giannis kerana dia mahu menyertai pertarungan menjaringkan mano a mano, tetapi kerana dia tahu dia boleh melepasinya daripada menggelecek, dan dengan Giannis tersepit tinggi di atas lantai, dia tidak akan berada dalam kedudukan bantuan-pertahanan yang disukainya.

Ia adalah satu persiaran yang patut mendapat pujian tinggi, dan Giannis menyampaikannya sendiri.

“Kami melakukan kerja yang kukuh. Dia sangat berbakat,” kata Giannis. “Dia seorang pemain yang sangat bagus. Dia akan melakukan hantaran yang betul, dia akan membuat hantaran ke roller, lompat hantaran ke sudut. Dia akan membuat keputusan yang baik. Kadang-kadang anda boleh melakukan segala-galanya dengan betul dan orang ramai akan tetap menikmati malam yang baik. Dia salah seorang pemain paling berbakat dalam liga, salah seorang pemain paling berbakat mungkin pernah bermain permainan ini.”

We would love to say thanks to the author of this post for this outstanding web content

Bagaimana Luka Doncic mengatur masa tiga minit yang cemerlang pada suku keempat untuk memimpin Mavericks mengatasi Bucks


Explore our social media accounts along with other related pageshttps://paw6.info/related-pages/