Barcelona 1-0 Sevilla: Rekap

Barcelona melanjutkan rentak kemenangan mereka Liga kepada enam perlawanan dan akan menamatkan hujung minggu di tempat kedua dalam jadual hasil kemenangan 1-0 ke atas Sevilla di Camp Nou. Barça adalah pasukan yang lebih baik sepanjang malam tetapi terpaksa bekerja keras untuk merobohkan pertahanan Sevilla yang degil, dan membawa pulang ketiga-tiga mata hasil jaringan kemenangan ajaib oleh Pedri.

SEPARUH MASA

Barça bermain bagus pada separuh masa pertama, dengan jenama biasa bola sepak menyerang pantas di bawah Xavi yang penuh dengan pergerakan, hantaran pantas dan banyak rembatan ke gawang. The Blaugrana menumpukan sebahagian besar serangan mereka ke sayap kanan, dengan Ousmane Dembélé banyak terlibat daripada lompatan.

Sevilla kebanyakannya bertahan dalam blok rendah dan cuba mengelak masalah besar, tetapi pertahanan mereka tidak bertahan dengan baik dan memberikan beberapa peluang baik. Nasib baik untuk pasukan pelawat, serangan Barça tidak berada pada tahap terbaiknya dan mensia-siakan beberapa peluang yang sangat baik dengan penyudah yang buruk dan keputusan yang buruk dalam sepertiga akhir, dan penjaga gol Sevilla, Bono hanya mempunyai satu penyelamatan besar yang perlu dilakukan oleh Pierre-Emerick. Aubameyang sejurus sebelum wisel penamat separuh masa.

Pada separuh masa, Barça bermain dengan baik dan sepatutnya berada di hadapan tetapi meninggalkan semuanya untuk bermain dalam tempoh akhir.

SEPARUH KEDUA

Sevilla membuat permulaan yang sangat baik pada separuh masa kedua, menghantar lebih banyak badan ke hadapan dan kelihatan berbahaya pada bola sambil mengecewakan serangan Barça dengan permainan bertahan yang baik. Mereka tidak pernah benar-benar mengancam gawang Barça tetapi menjadi pasukan yang lebih baik dalam 15 minit pertama tempoh tersebut, dan ia merasakan seolah-olah mereka bersedia untuk menimbulkan lebih banyak masalah.

Tetapi Barça tidak membiarkan perkara itu berlaku dan melancarkan serangan ke atas pelawat, dengan 15 minit bola sepak menyerang yang benar-benar menakjubkan yang benar-benar melemaskan Sevilla dan meninggalkan mereka di atas tali. Bono melakukan tiga penyelamatan hebat, Gerard Piqué terkena palang dan Dembélé hampir menjaringkan bola voli yang cantik, dan Barça mengawal permainan sekali lagi.

Mereka masih perlu mencari gol, bagaimanapun, dan ia datang dengan 20 minit sebelum tamat terima kasih kepada pemain terbaik mereka pada malam itu: Pedri menerima bola di tepi kotak, mendudukkan dua pemain pertahanan Sevilla dengan beberapa permainan palsu dan menemui sudut bawah dengan pukulan yang sempurna. Ia adalah gol sensasi, dan Barça akhirnya mendahului yang telah mereka usahakan dengan begitu keras.

Sevilla tidak pernah berputus asa dan membawa tekanan lewat dengan pertukaran formasi dan beberapa pemain ke hadapan, tetapi pertahanan Barça kuat dan Marc-André ter Stegen tidak pernah diperlukan untuk melakukan penyelamatan besar.

Wisel penamat akhirnya tiba, dan Barça kini berada di tangga kedua dalam jadual dengan perlawanan di tangan ke atas Sevilla dan Atlético Madrid yang berada tepat di belakang mereka dan menyamakan kedudukan. Ia adalah kemenangan besar ke atas pasukan Sevilla yang sangat bagus, dan 2022 Barça yang luar biasa diteruskan. Sangat berbangga dengan pasukan ini.


Barcelona: Ter Stegen; Alves, Araujo, Piqué, Alba; F. De Jong (Gavi 74′), Busquets, Pedri; Dembélé (Nico 90 + 1′), Aubameyang (Memphis 81′), Ferran

Matlamat: Pedri (72′)

Sevilla: Bonus; Navas (Montiel 78′), Koundé, Carlos, Rekik (Augustinsson 82′); Jordan, Gudelj (En-Nesyri 78′); Lamela (Corona 67′), Rakitic, Ocampos; Martial (Rafa Mir 82′)

Matlamat: tiada

We wish to give thanks to the author of this article for this remarkable material

Barcelona 1-0 Sevilla: Rekap


Visit our social media accounts and also other pages related to themhttps://paw6.info/related-pages/