Belal Muhammad memanggil Colby Covington sebagai ‘pengecut’ selepas kemenangan dominan ke atas Vicente Luque dalam acara utama UFC Vegas 51

Belal Muhammad terpaksa menunggu hampir lima setengah tahun untuk membalas dendam tetapi dia memberikan persembahan yang dominan dalam perlawanan timbal baliknya dengan Vicente Luque di dalam UFC Vegas 51 acara utama.

Ia adalah strategi cemerlang yang dilaksanakan oleh Muhammad pusingan demi pusingan kerana dia menggunakan gerak kaki yang pantas, pukulan yang lebih baik dan pukulan yang tepat pada masanya untuk memastikan Luque meneka di setiap pusingan. Muhammad kelihatan lebih baik berbanding sebelum ini ketika menewaskan salah seorang penyudah paling berbahaya dalam sukan itu selepas tumbang kepada Luque dengan kalah mati dalam masa 79 saat sahaja dalam pertemuan pertama mereka pada November 2016.

Kali ini Muhammad yang mempamerkan persembahan dengan para hakim menjaringkan gol 49-46, 49-46 dan 48-47 memihak kepadanya.

“Ini adalah bonggol saya yang perlu saya atasi,” kata Muhammad selepas itu. “Dia mengetuk saya. Sekarang apa yang anda perlu katakan? Saya menang. Saya tahu ia akan menjadi salah satu cabaran paling sukar saya.

“Saya tahu Luque adalah yang terbaik dari kedua-dua dunia [with striking and grappling] dan dia mengetuk saya sehingga dia mengatasi saya. Ia menunjukkan bahawa saya boleh melakukan semuanya. Saya boleh bergusti dengan yang terbaik. Saya boleh menyerang dengan yang terbaik. Saya boleh bergelut dengan yang terbaik.”

Ia adalah persembahan lengkap daripada Muhammad ketika dia menetapkan nada dari pertukaran pertama pertarungan sambil beredar dari Luque yang agresif, yang sentiasa mengejarnya di seberang sangkar. Luque terus mencuba untuk mengatur pukulannya tetapi Muhammad tidak pernah membenarkan dia berdiri dan kemudian dia mula bercampur-baur dalam takedown untuk mengecewakan lagi pencabar veteran welterweight itu.

Di kaki, Muhammad juga menemui rumah untuk kombinasi cepat kiri-kanan yang berulang kali menandakan Luque di dagu. Pukulan daripada Muhammad adalah lurus dan tepat tetapi Luque sebahagian besarnya memakan pukulan itu sambil dia terus mara ke hadapan.

Walaupun apabila Luque berjaya menyambung dengan beberapa sepakan anak lembu yang jahat, Muhammad pantas menukar tahap dan merampas satu lagi takedown.

Turun dua pusingan, jurulatih Luque mengarahkannya untuk menunjukkan lebih segera, yang menyebabkan dia melepaskan paip lurus ke kiri ke bawah yang meletupkan Muhammad dan meletakkannya di atas kaki yang goyah. Luque kelihatan untuk merebut pembukaan ketika dia memukul Muhammad dengan satu lagi tangan kiri yang kaku ketika dia mula mencurahkan hukuman itu.

Sekali lagi, Muhammad beralih kepada gustinya untuk memperlahankan Luque dan dia membawa pertarungan ke atas kanvas ketika dia mula bekerja dari dalam pengawal. Ancaman penyingkiran yang berterusan membebankan Luque apabila dia semakin teragak-agak untuk melancarkan kombinasi, yang membolehkan Muhammad menjauhkan diri daripada pukulan kuasa dan melemparkan banyak pukulan sendiri sebagai balasan.

Tekanan ke hadapan Luque berterusan tetapi dia tidak dapat mengikut rentak dengan pukulannya apabila Muhammad menghalangnya daripada keseimbangan dengan kaunter yang bagus sebelum sekali lagi bergantung pada gustinya. Tindakan mengambil alih tidak pernah memberi Luque ruang untuk bernafas dan apabila hon dibunyikan, Muhammad mengangkat tangannya sebagai perayaan selepas kerja yang dilakukan dengan baik.

Keputusan sebulat suara itu meletakkan rentak tanpa kalah Muhammad pada kedudukan lapan berturut-turut dan dia tidak membuang masa membuat pukulan menentang seorang lagi kelas welter peringkat teratas. dia telah cuba untuk melawan selama beberapa tahun sekarang.

“Saya akan berhenti memanggil juara kerana tiada siapa yang mahu memberi saya pukulan itu,” kata Muhammad. “Jadi, biar saya cakap Karen. Colby Covingtondi luar sini memanggil [155 pounders]. Ayuh bertarung dengan ’70-pounder sebenar, kamu pengecut.

“Saya benar-benar ’70 paun. Saya memenangi pergaduhan. saya tidak [Jorge] Masvidal kehilangan dua kekalahan. saya tidak [Tyron] Woodley daripada lima kekalahan. Saya ‘Bully B’ daripada tujuh kemenangan. Ayuh lawan cabaran sebenar, pengecut.”

Ia masih harus dilihat sama ada Muhammad akan mendapat hasratnya tetapi sebarang persoalan mengenai kesahihannya dalam hierarki bahagian welterweight telah dijawab dengan tegas dengan kemenangannya ke atas Luque di UFC Vegas 51.

We would like to thank the author of this article for this outstanding content

Belal Muhammad memanggil Colby Covington sebagai ‘pengecut’ selepas kemenangan dominan ke atas Vicente Luque dalam acara utama UFC Vegas 51


Check out our social media accounts and other related pageshttps://paw6.info/related-pages/