Beterbiev mengekalkan rentak KO untuk meraih gelaran ke-3

NEW YORK — Artur Beterbiev lwn. Joe Smith Jr. telah didakwa sebagai pertarungan aksi yang tidak boleh dilepaskan, dan acara utama ESPN disampaikan selama ia berlangsung — walaupun ia tidak pernah kompetitif.

Beterbiev menjaringkan tiga knockdown Smith dalam perjalanan ke TKO pusingan kedua untuk merebut gelaran kelas berat ringan ketiga pada hari Sabtu sebelum 4,537 di Teater Hulu di Madison Square Garden.

Satu-satunya juara tinju dengan rekod kalah mati 100%, Beterbiev menewaskan Smith pada saat-saat penutup pusingan pembukaan dengan tangan kanan balas.

The 175-pounders terus slug keluar dalam Pusingan 2, dan kuasa Beterbiev dan penempatan pukulan terbukti terlalu banyak. Pemain berusia 37 tahun itu menjatuhkan Smith dengan cangkuk kiri dan, beberapa saat kemudian, anak kelahiran Long Island, New York, kembali ke atas kanvas selepas pukulan bertubi-tubi.

Smith, 32, tidak pernah cuba memulihkan derianya. Sebaliknya, dia cuba menumbuk jalan keluar dari masalah. Beterbiev (18-0, 18 KO) membuatkan dia membayar buat kali terakhir dengan pukulan atas kiri diikuti pukulan atas kanan ketika pengadil melompat masuk sebelum Smith boleh jatuh buat kali keempat. Masa pemberhentian ialah 2:19. Smith (28-4, 22 KO) telah dibawa ke hospital tempatan untuk pemerhatian.

“Saya ingin menjadi [a] peninju yang bagus suatu hari nanti mungkin, itulah sebabnya hari ini lebih baik sedikit daripada masa lalu, saya harap,” kata Beterbiev, pemain kelas berat ringan No. 1 ESPN. “Joe sedikit terbuka dan lebih mudah untuk saya mendapatkannya. Dua pejuang kedua-duanya mempunyai pukulan yang baik dan kedua-duanya cuba untuk mendapatkan [there] pertama. Kali ini saya bernasib baik; Saya sampai dulu.”

Beterbiev menewaskan Smith dengan tumbukan dari loceng pembukaan. Tidak ada tempoh berperasaan antara dua penebuk berbahaya itu, dan selama lebih sedikit lima minit, pertarungan itu sesuai dengan gembar-gembur.

Smith adalah penceroboh dan cuba menyemat Beterbiev di sudut, tetapi pemain Rusia itu, yang melawan keluar dari Montreal, dapat menggunakan tekanan Smith terhadapnya. Dia sering mengambil satu langkah ke belakang dan melepaskan tembakan balas yang memenuhi sasarannya, tetapi Smith tidak dihalang.

Lagipun, Smith telah mengalahkan kemungkinan berkali-kali. Terdapat KO pusingan pertamanya Andrzej Fonfara pada 2016 yang mengumumkan ketibaannya dan KO Bernard Hopkinsnya pada akhir tahun itu yang menghantar legenda itu melalui tali dan bersara.

Pekerja binaan yang lama itu terus bertambah baik. Dia bertarung dengan patah rahang ketika tewas menentang Sullivan Barrera dan mampu menggegarkan Dmitry Bivol dalam kekalahan perebutan gelaran. Selepas itu dia menewaskan Jesse Hart dan menjaringkan kemenangan terbaik kerjaya dengan penyingkiran bekas juara Eleider Alvarez pada 2020.

Dan apabila dia mendapat celah kedua pada kejuaraan, Smith tampil dengan kemenangan keputusan majoriti ke atas Maxim Vlasov April lalu untuk merangkul gelaran kelas berat ringan.

Tetapi menentang Beterbiev, Smith tiada tandingan. Melalui 18 pergaduhan, tiada siapa yang dapat bertahan dengan Beterbiev. Bukan Marcus Browne, pemain Olympian Beterbiev yang menyerah kalah pada bulan Disember, mahupun Oleksandr Gvozdyk, yang dihentikan Beterbiev dalam satu-satunya perjuangan penyatuannya yang lain.

Kini, Beterbiev bersedia untuk bertarung dengan Anthony Yarde, lelaki Inggeris berusia 30 tahun yang hampir-hampir menghalang Sergey Kovalev dalam perebutan gelaran 2019. Tiada perjanjian yang dibuat, tetapi rancangannya adalah untuk Beterbiev mempertahankan tiga gelarannya menentang Yarde di London, sumber memberitahu ESPN, dengan 29 Oktober tarikh sasarannya.

“Dia seekor binatang,” kata Yarde (22-2, 21 KO) kepada ESPN. “Dia memukul dengan sangat kuat. Saya juga seekor binatang. Itulah sebabnya saya fikir ia adalah perlawanan yang menarik.”

Pertarungan kejuaraan kelas berat ringan yang tidak dipertikaikan dengan Bivol, yang mengecewakan Canelo Alvarez pada Mei, mungkin perlu menunggu.

We would love to thank the author of this article for this incredible web content

Beterbiev mengekalkan rentak KO untuk meraih gelaran ke-3


Check out our social media accounts and other pages related to themhttps://paw6.info/related-pages/