Celtics marah kerana ‘panggilan tidak dijawab yang buruk’ kerana kalah kepada Bucks

MILWAUKEE — Setiap ahli Boston Celtics di dalam Forum Fiserv pada petang Sabtu berasa tidak percaya.

Dengan jam berdetik dan Celtics ketinggalan tiga, Boston Jaylen Brown menyerahkan bola kepada Marcus Smart pada perimeter. Serta-merta, Smart cuba melepaskan tendangannya dengan pengawal Milwaukee Bucks Percutian Jrue tidak memberinya ruang sama sekali. Wisel dibunyikan serta-merta apabila lengan Holiday melanda Smart.

Walau bagaimanapun, sangat menggembirakan majoriti 17,736 yang hadir dan mengecewakan semua orang dalam parti pengembaraan Celtics, kesalahan itu dipanggil di atas lantai — satu rip-through — bukannya kesalahan tiga pukulan. Smart melakukan lontaran percuma pertama dan sengaja melepaskan balingan kedua untuk memberikan Boston satu lagi peluang tetapi tiada satu pun daripada tiga tolak masuk, memberikan Milwaukee menang 103-101 dan mendahului 2-1 dalam siri best-of-seven.

Jurulatih Boston, Ime Udoka berkata, dia merasakan panggilan itu tidak dijawab.

“Ia adalah satu kekasaran. Ia adalah satu kekasaran. Dia menangkap bola, dia bertukar menjadi satu pukulan,” kata Udoka, menyokong untuk kesalahan menembak dan bukannya panggilan di atas lantai. “Kedua-dua kaki ditetapkan. Anda tidak boleh mengatakan itu sapuan. Anda akan melakukan pukulan. Itu panggilan yang buruk. Tidak ada panggilan yang buruk.”

Apabila ditanya penjelasan yang diberikan kepadanya, Udoka berkata dia diberitahu Smart sedang menyapu tangannya.

“Saya melihatnya secara peribadi tetapi saya juga melihatnya dalam filem yang baru saya pergi dan lihat,” kata Udoka. “Ia adalah satu pukulan. Dia akan melakukan pukulan. Dia telah dikasari semasa dalam perjalanan. Panggilan tidak dijawab yang teruk.”

Apabila ditanya mengenai panggilan pasca permainan, Smart bertanya kepada setiap wartawan di dalam bilik itu apa pendapat mereka. Selepas tidak mendapat jawapan sebenar, Smart berkata, “Maksud saya, itu sahaja yang saya perlu katakan.”

Smart berkata dalam masa dan situasi itu, tidak masuk akal baginya untuk mencuba langkah itu kerana mengetahui Celtics perlu bermain untuk seri.

“Awak perlukan tiga [points] dengan 4.6 saat, mereka tahu kami memerlukan tiga,” kata Smart. “Kami tahu mereka akan melakukan kesalahan. Ia tidak seperti dia mendapat saya ketika ia rendah. Saya sudah dalam gerakan menembak saya. Saya fikir ia akan menjadi tiga lontaran percuma; mereka kata tidak.”

Sebaliknya, Smart membuat balingan percuma pertama sebelum sengaja melepaskan balingan kedua untuk cuba memberi peluang kepada Celtics. pintar, Robert Williams III dan Al Horford semua mendapat percubaan tetapi tidak ada yang jatuh. Percubaan kedua Horford, yang melepasi bakul dan menghantar beberapa bangku Celtics ke dalam sambutan, adalah sepersepuluh saat selepas jam tamat.

“Pintar mengatur masanya dengan sempurna,” kata Horford. “Mampu mendapatkan lantunan. Pada ketika itu ia hanya tergantung di sekeliling rim. Kami berasa seperti kami mempunyai penampilan yang baik di sana. Saya rasa saya memberi tip sekali, terlepasnya, kali kedua saya tahu saya sedikit terkeluar jadi saya tidak begitu optimistik. Saya lewat. Tetapi kami memberi diri kami peluang di sana untuk mengikatnya dan menghantarnya ke lebih masa.”

Smart berkata dia membuat panggilan untuk mencuba lontaran percuma yang terlepas sendiri dan memberitahu rakan sepasukannya bahawa ia akan datang tetapi menunjukkan mungkin terdapat satu lagi panggilan yang tidak dijawab kerana rakan sepasukannya cuba mendapatkan pukulan di penghujung.

“Ia sempurna. Saya merinduinya dengan sempurna,” kata Smart. “Tiada siapa yang bersedia. Orang kami sudah bersedia. Saya faham. [Milwaukee forward Bobby Portis] menarik bahuku yang membuatkan aku terjatuh. Tetapi saya melihat dengan baik. Saya mendapatnya di rim. Seperti yang Al katakan, kami mempunyai beberapa peluang tetapi ia tidak berjaya untuk kami.”

Boston ketinggalan sebanyak 13 mata pada suku keempat sebelum menyerang kembali untuk mendahului 100-99 pada sepasang lontaran percuma Brown dengan masa berbaki 1:49. Milwaukee tidak dapat menjawab mengenai penguasaan seterusnya dan Boston mempunyai dua peluang untuk mendahului kepada empat tetapi Smart dan Brown kedua-duanya terlepas 3 mata.

Pada masa berikutnya turun, Giannis Antetokounmpo memukul layup untuk memberikan Bucks pendahuluan. Selepas berhenti satu lagi, Holiday terkena baldi di lorong untuk menolak pendahuluan kepada 103-100 dengan baki 11.2 saat. Udoka membuat permainan yang keluar dari tamat masa yang mungkin mendapat dua pantas, tetapi itu digagalkan oleh Bucks.

“Smart melemparkannya kepada saya di sudut,” kata Brown.” Jrue Holiday berada di atas saya. Dia melakukan kerja yang baik untuk menekan saya. Saya cuba untuk sampai ke tempat saya dan dia mengambilnya jadi saya membalikkannya semula kepada Smart .”

Ketika itulah Brown merenung panggilan itu pada penghujung permainan.

“Anda perlu memahami masa dan menjaringkan gol,” katanya. “Kami tewas tiga. Kami sedang mencari untuk mendapatkan satu. Saya fikir ia agak jelas. Sepanjang tahun mereka telah memanggilnya di atas lantai yang kami faham. Tetapi masa dan skor, saya fikir mereka terlepas satu.”

Holiday berkata dia menyangka Smart masih menghadap ke tepi apabila hubungan itu berlaku. “Itu bukan gerakan menembak,” kata Holiday. “Ia tidak menghadap rim.”

Jurulatih Milwaukee Mike Budenholzer berkata rancangan itu bukan untuk Bucks mengasari tiga dalam situasi itu, tetapi mereka bernasib baik kerana panggilan itu hanya untuk dua balingan percuma dan bukannya tiga.

Terdapat beberapa kali Udoka berfikir tentang menggunakan cabarannya sebelum memutuskan untuk mengikutinya pada panggilan blok/caj yang bertentangan Grant Williams dengan baki 5:57 dalam permainan. Tanpa cabaran itu, Udoka tidak dapat meminta pegawai untuk melihat sama ada Smart berada dalam gerakan menembak dalam penguasaan akhir permainan.

“Anda ingin menyimpannya lebih banyak menjelang akhir,” kata Udoka. “Tetapi penjelasan mereka adalah jika mereka tidak jatuh, mereka tidak memanggilnya. Jadi saya akan mengajar orang saya untuk gagal lagi.”

Walaupun panggilan yang dipersoalkan pada penghujung permainan, Celtics adalah pasukan yang lebih agresif pada 16:30 terakhir permainan. Dalam tempoh itu, Boston melakukan 17 lontaran percuma berbanding dengan sifar untuk Milwaukee. Namun begitu, terdapat banyak permainan fizikal oleh kedua-dua pasukan sepanjang pertandingan.

Tetapi ada kalanya Udoka melihat pasukannya merungut terlalu banyak dan tidak kembali ke pertahanan. Selepas Williams mengadu berikutan tiada panggilan di satu pihak, Pat Connaughton pukulan 3 mata pada satu lagi menarik tamat masa marah dari Udoka.

“Walaupun mereka akan membenarkan anda bermain, anda perlu bermain melalui itu dan mempunyai ketenangan kami,” kata Udoka. “Jika mereka akan memanggilnya dengan cara itu secara konsisten seperti itu di kedua-dua hujungnya, anda perlu bermain melaluinya dan tidak meremehkan panggilan.”

Boston merembat teruk sepanjang permainan, gagal melepasi 35% pukulan teratas dalam setiap tiga suku pertama sebelum mencapai 11 daripada 22 pukulan pada pukulan keempat — dengan tiga daripadanya datang lewat percubaan putback. Brown dan Horford bergabung untuk menembak 17-dari-33 untuk 49 mata tetapi Celtics mendapat rehat malam dari Jayson Tatum pada masa yang paling teruk. Dia menamatkan dengan 10 mata pada 4 daripada 19 pukulan dan dia terlepas kesemua enam percubaan 3 matanya.

Seperti yang dilakukannya dalam Permainan 2, Tatum memasuki sidang akhbar dengan lilitan hitam di tangan kiri dan pergelangan tangannya. Dia memegang pergelangan tangan selepas memberanikan diri melakukan dunk pada suku kedua apabila dia dikasari oleh Antetokounmpo. Dia berkata pergelangan tangan itu mengganggunya selepas permainan itu tetapi “ia adalah sesuatu yang saya hadapi mungkin seperti dua bulan sekarang.” Dia berkata ia bukan perkara yang dia tidak perlu berurusan pada masa lalu.

Tatum berkata dia pada asalnya mencederakannya pada kejatuhan dua bulan lalu dan walaupun rehat akan membantunya dengan baik, ia kadangkala sensitif kerana ia terus terkena. Dia menegaskan kecederaan itu telah sembuh, bagaimanapun.

Tatum juga kecewa dengan prestasi keseluruhan pasukan, dan ia adalah permainan yang dia rasakan mereka sepatutnya menang.

“Maksud saya mereka bermain dengan baik. Perlu memberi mereka pujian,” kata Tatum. “Tetapi saya rasa bahagian yang mengecewakan ialah semua perkara dipertimbangkan, kami masih mempunyai peluang dan kembali dan memberi diri kami peluang untuk memenangi perlawanan. Dan kami tidak melakukannya. Dan itu sukar.”

Jamal Collier dari ESPN menyumbang kepada cerita ini.

We wish to say thanks to the writer of this post for this outstanding content

Celtics marah kerana ‘panggilan tidak dijawab yang buruk’ kerana kalah kepada Bucks


Take a look at our social media profiles as well as other related pageshttps://paw6.info/related-pages/