Fins’ Tua menolak kritikan kekuatan lengan

MIAMI — Ikan lumba-lumba quarterback Tua Tagovailoa mula lesu, ketua jurulatih Mike McDaniel memberitahu pemberita selepas hari kedua pasukan itu mengadakan kem mini wajib hari ini.

Tagovailoa menyelesaikan sepasang hantaran dalam ke penerima lebar Bukit Tyreek — untuk 45 dan 55 ela — dan menjelaskan dengan jelas perasaannya tentang keraguan mengenai kekuatan lengannya yang dirasakan.

“Ya, jika anda telah melihat permainan ketiga hingga terakhir yang kami ada — saya tidak tahu sama ada saya masih boleh membaling bola ke bawah, tetapi mengikut akaun saya, saya fikir ia mungkin mendarat kepada Tyreek ,” katanya selepas latihan. “Jika tidak, maka kami menjaringkan dua perlawanan selepas itu kepada Tyreek. Jadi anda tahu, walau bagaimanapun anda mahu menulis mana-mana perkara itu ke media sosial atau apa sahaja saluran yang anda bersama.”

Salah satu kritikan utama yang dikenakan terhadap Tagovailoa sejak dia memasuki liga pada tahun 2020 ialah kemampuannya yang dilihat untuk menolak bola ke bawah; sejak musim barunya, dia menduduki tempat ke-30 dalam kalangan pelawat yang layak dalam jarak purata udara setiap percubaan pada jarak 7.13 ela.

Walau bagaimanapun, Tagovailoa mendahului NFL dalam peratusan penyiapan hantaran sekurang-kurangnya 25 ela ke bawah padang, melengkapkan 50% daripadanya — tetapi dia mencuba hanya 18 hantaran sedemikian, yang kedua paling sedikit dalam liga.

Dalam sebuah temu bual dengan majalah Muscle & Fitness minggu ini, dia mendakwa kekurangan hantaran turun padang lebih disebabkan oleh panggilan bermain berbanding keupayaan semula jadi.

“Saya telah melihat beberapa penambahbaikan untuk menolak bola ke dalam padang sekali lagi,” katanya. “Sejujurnya saya fikir ia hanya latihan. Saya tidak benar-benar dapat menolak bola ke dalam padang tahun lepas kerana kami tidak mempunyai permainan khusus untuk menolak bola ke dalam padang. Banyak permainan yang dipanggil tahun lepas dimaksudkan untuk satu orang. Sama ada orang ini terbuka atau drama itu mungkin sudah mati.

“Ia sedikit berbeza sekarang. Tahun kedua saya berbeza daripada tahun baru saya dan tahun ini akan berbeza daripada tahun lepas dengan cara kami melakukan sesuatu. Saya pasti berasa lebih yakin dapat menolak bola ke dalam padang. Ia akan menjadi menarik.”

Dalam temu bual yang sama, Tagovailoa berkata dia menghabiskan sebahagian besar musim luarnya untuk membangunkan asasnya dan meningkatkan kekuatan lengan dan mobilitinya.

Bekas pilihan keseluruhan No. 5 itu berkata dia sedar tentang apa yang orang katakan tentang kekuatan lengannya, kebanyakannya kerana jabatan komunikasi Dolphins memberitahunya untuk menyediakannya untuk perkara yang mungkin ditanyakan oleh media tempatan kepadanya.

Pada masa lalu, dia enggan mengulas secara mendalam tentang perasaan kritikan itu; itu tidak berlaku pada hari Khamis.

“Anda tahu, bagi saya, ia hanya zon itu,” kata Tagovailoa. “Maksud saya, kami keluar untuk berlatih. Orang lain — pahlawan Twitter, anda tahu, pahlawan papan kekunci, apa sahaja yang anda mahu panggil mereka — mereka tidak di sini berlatih dengan kami, bekerja keras.

“Saya tidak tahu sama ada kamu merekodkan yang terakhir itu kepada Tyreek. Saya tidak tahu tentang kamu tetapi itu kelihatan seperti wang.”

Tagovailoa berkata ini adalah yang paling terbuka dia bersama media sejak tiba di Miami dan tahap keselesaannya berpunca daripada usaha McDaniel sejak beberapa bulan lalu untuk membuatnya terbuka.

Sama ada di lorong, bilik mesyuarat atau bilik berat badan, Tagovailoa berkata McDaniel suka masuk untuk berbual, walaupun ia perbualan ringkas. Dia juga berkata dia “tidak pernah berada di sekeliling jurulatih” seperti McDaniel yang “sangat positif.”

“Saya fikir rakan sepasukannya benar-benar menyedari perbezaan dalam dirinya; dia membuka diri,” kata McDaniel. “Beliau agak tampil dengan sikapnya sendiri dalam hal itu. Dan dia sangat boleh dibimbing. Dia melepaskan kawalannya. Dan kami telah dapat mengekalkan keyakinannya yang tinggi, yang sepatutnya sekarang ini pasti, sambil membetulkannya dan mendapatkan permainan ini lebih baik, yang merupakan matlamat utama untuk semua orang.”

We would love to give thanks to the writer of this short article for this outstanding material

Fins’ Tua menolak kritikan kekuatan lengan


We have our social media profiles here , as well as other pages on related topics here.https://paw6.info/related-pages/