Garoppolo menasihati Lance untuk cuba kekal positif

SANTA CLARA, Calif. — Kini dia kembali memegang watak sebagai pemain suku belakang San Francisco 49ers, Jimmy Garoppolo mempunyai banyak perkara untuk dilakukan minggu ini. Tetapi sebelum dia dapat menyelam kembali sepenuhnya, dia memastikan untuk menghubungi lelaki yang dia gantikan: quarterback yang cedera Trey Lance.

Bercakap kepada media Khamis untuk kali pertama sejak menggantikan Lance dalam kemenangan minggu lalu menentang Seattle Seahawks, Garoppolo berkata dia bercakap dengan Lance beberapa kali minggu ini dan juga berinteraksi dengannya melalui Zoom apabila Lance memanggil untuk mengambil bahagian dalam mesyuarat.

Nasihat Garoppolo? Cuba untuk kekal positif mungkin.

“Saya dengar [defensive end Nick] Penekan Bosa pada hari yang lalu dan dia menyatakannya dengan baik kerana ada saat di mana anda rasa seperti hidup anda sudah berakhir dan anda rasa anda tidak akan dapat kembali seperti semula,” kata Garoppolo. “Tetapi itu berlalu dan anda telah perlu mencapai titik di mana ia lulus dan anda secara mental bergerak dari itu. Akan ada halangan untuk dia atasi tetapi saya telah bersama Trey selama beberapa tahun sekarang. Dia seorang lelaki yang kuat, jadi dia akan baik-baik saja.”

Pada pagi Isnin, Lance menjalani pembedahan di hospital Stanford untuk membaiki fibula yang patah dan kerosakan ligamen di buku lali kanannya. 49ers telah menyatakan keyakinan bahawa Lance akan bersedia untuk pergi tepat pada masanya untuk permulaan musim NFL 2023.

“Dia melakukan sebaik yang anda boleh,” kata jurulatih Kyle Shanahan. “Trey sangat hebat. Sebilangan lelaki, kami semua telah bercakap dengannya, dan dia cuba untuk datang ke perlawanan minggu ini. Saya tidak fikir dia akan dapat melakukannya, sehingga bengkaknya hilang, tetapi dia akan kembali dan sebahagian daripada kita tidak lama lagi.”

Selepas kembali ke padang Ahad, Garoppolo berkata ia seperti “menunggang basikal” tetapi dia juga tidak mempunyai banyak masa untuk merenung perjalanan yang panjang dan pelik yang membawanya kembali ke pekerjaan yang dipegangnya selama hampir lima tahun yang lalu .

Ditanya pada Khamis sama ada perjalanan itu benar-benar nyata, Garoppolo berkata ia ada dan tidak.

“Hanya untuk bagaimana keadaan berjalan, ia agak gila, ” kata Garoppolo. “Tetapi saya tidak tahu, segala-galanya berlaku atas sebab tertentu, saya sangat percaya dengan itu dan ia hanya satu lagi peluang.”

Buat masa ini, Garoppolo berkata dia hanya “berusaha untuk kekal pada masa ini” dan menyesuaikan diri untuk menjalankan kesalahan San Francisco. Garoppolo berkata permainan minggu lalu berasa sama seperti yang dia lakukan pada 2017 apabila dia mula-mula ditukar kepada Niners dan tidak mengetahui kesalahan itu.

Kerana dia baru pada masa itu dan mengambil alih pasukan dengan hanya satu kemenangan pada ketika itu, Garoppolo mempunyai lebih banyak kebebasan untuk membuat improvisasi. Minggu ini, dia mendapat wakil pertamanya dengan serangan permulaan sejak sebelum Permainan Kejohanan NFC pada bulan Januari.

Sudah hampir lapan bulan sejak itu dan Garoppolo telah merasakan semua itu selepas menjalani pembedahan bahu kanan dan pemulihan yang sepadan. Dan kini, dalam keadaan yang tiada siapa yang mahu, rasa normal telah kembali.

“Rehat panjang, tiada OTA, tiada kem latihan, ia adalah jenis tahun yang berbeza dan saya telah berada dalam beberapa situasi yang pelik di sini,” kata Garoppolo. “Tetapi ia mempunyai beberapa baik dan buruk. Bahu terasa baik dan jelas itu No. 1, jadi apabila saya secara fizikal berasa lebih baik, perkara-perkara lain seperti jatuh ke tempatnya.”

We would like to thank the author of this write-up for this incredible content

Garoppolo menasihati Lance untuk cuba kekal positif


Discover our social media profiles and other related pageshttps://paw6.info/related-pages/