Grizzlies lwn Warriors skor, takeaways: Golden State menguasai separuh masa kedua untuk merampas semula pendahuluan siri ke atas Memphis

Memphis Grizzlies memulakan permulaan yang panas di hujung serangan, khususnya dari luar arka, tetapi mereka tidak dapat memanfaatkan pendahuluan awal dan akhirnya terkeluar dari Chase Center dalam Permainan 3 siri separuh akhir Persidangan Barat menentang pasukan Golden State Warriors sebagai pasukan tuan rumah bangkit dengan kemenangan 142-112.

Ja Morant meletakkan angka yang besar untuk Grizzlies sekali lagi, menamatkan dengan 34 mata, tujuh bantuan dan tiga rebound, tetapi serangan seimbang daripada Warriors terlalu banyak untuk diatasi apabila lima pemain menamatkan saingan dengan dua angka, diketuai oleh Stephen Curry dengan 30 mata dan enam bantuan manakala Jordan Poole menjaringkan 27 mata sendiri. Dengan kemenangan itu, Golden State berpeluang untuk mendahului apa yang boleh menjadi pendahuluan dalam siri terbaik tujuh mereka menentang Memphis pada malam Isnin dalam Permainan 4.

Berikut ialah tiga pengambilan terbesar dari Permainan 3.

1. Selamat datang ke Parti Poole

Kesalahan egalitarian Golden State adalah unik dalam NBA. Ia adalah sejenis sistem di mana hampir semua orang boleh memimpin pasukan dalam pemarkahan. Five Warriors mempunyai sekurang-kurangnya 17 mata dalam kemenangan Game 3, jadi ia bukan seolah-olah Golden State meninggalkan prinsip mereka menentang Memphis, tetapi mereka nampaknya telah menerima fakta yang sangat mudah: tiada sesiapa di Grizzlies boleh kekal di hadapan Jordan Poole. Permainan seperti ini tidak muncul dalam skor kotak, tetapi itulah yang menjadikan Poole begitu berharga dalam Permainan 3.

Seseorang yang lebih perlahan daripada Jordan Poole cuba mempertahankan Jordan Poole. Kata pertahanan yang lebih perlahan dibakar oleh Jordan Poole. Pertahanan panik untuk cuba mengambil bakul mudah. Itu mencipta bakul yang lebih mudah.

Bola keranjang playoff adalah mengenai perlawanan. Pasukan perlu mengenal pasti yang terbaik mereka dan menyerang mereka tanpa henti kerana, pada tahap ini, kelebihan biasanya akan menjadi sedikit dan jauh. Golden State tidak pernah bermain dengan cara ini. Mereka lebih suka gerakan berterusan dan pelanggaran permainan yang cantik. Poole menentang Memphis telah menjadi gabungan sempurna antara keduanya. Dia mencari pertahanan yang perlahan, memusnahkan mereka, dan kemudian membuat hantaran tambahan apabila pertahanan bertindak balas kepadanya. Ia adalah satu kelebihan yang tidak pernah dimiliki oleh pasukan Warriors ini. Stephen Curry mempunyai banyak hadiah, tetapi dia bukan atlet yang berkaliber ini. Kevin Durant, sangat cekap seperti dia, jauh lebih teratur daripada bahan letupan.

Poole adalah sesuatu yang berbeza. Seolah-olah Greg Maddux tiba-tiba mengembangkan bola pantas 100 MPH pada pertengahan 30-an. Dia sudah tidak dapat dipukul… kini pihak lawan juga perlu berurusan dengan ini? Ia hampir tidak adil.

2. Klay yang baik, Klay yang buruk

Ini telah menjadi musim keterlaluan untuk Klay Thompson dalam kepulangannya ke Warriors selepas kehilangan dua tahun. Dia merembat di bawah 40 peratus dari padang dalam hampir separuh daripada perlawanan musim biasanya. Dia juga mengungguli 35 mata empat kali pada bulan terakhir musim biasa ketika dia mula kembali ke bentuk permainan.

Playoff adalah cerita yang sama setakat ini. Dia mencatat purata 24.5 mata pada 50 peratus menembak dari belakang arka dalam empat perlawanan pertama selepas musim. Sepanjang tiga perlawanan berikutnya, jaringannya hampir dipotong separuh kepada 14 mata. Dia membuat hanya 21.4 peratus daripada 3snya dalam permainan tersebut. Pada asas hari ke hari, hampir mustahil untuk mengetahui versi Thompson yang akan muncul: bintang hebat dari tahun dinasti Golden State atau cangkang yang pulih dari hari-hari awal musim ini.

Nombor mentah tidak begitu banyak kerana ia adalah letupan, tetapi Thompson adalah pemain yang melancarkan permainan ini secara terbuka. Selepas menyesuaikan diri dengan beberapa pelompat jarak pertengahan yang bagus pada separuh masa pertama, Thompson dengan pantas membenamkan dua 3s untuk membuka gol ketiga untuk membantu Warriors melakar 10-0. Itu menjadikan pendahuluan tujuh mata—yang datang dengan banyak momentum Memphis selepas Ja Morant melakukan rembatan separuh gelanggang untuk menutup suku kedua—menjadi jurang 17 mata yang tidak dapat diatasi oleh Grizzlies.

Ini adalah versi Thompson yang Warriors perlukan untuk memenangi kejuaraan. Dia tidak memainkan peranan penting dalam kesalahan penguasaan bola Golden State seperti Curry dan dia tidak boleh membengkokkan pertahanan sebagai pengendali bola seperti yang boleh dilakukan Poole sekarang, tetapi dia mungkin penembak periksa haba terhebat dalam sejarah. Dia adalah perbezaan antara Warriors yang sangat baik dan Warriors yang berpotensi tidak dapat dihalang. Jika ini adalah versi Klay yang kita perolehi untuk baki playoff, Warriors benar-benar boleh memenangi kejuaraan.

3. Dalam zon

Kami berada dalam tiga perlawanan dalam siri ini dan Ja Morant belum lagi berada di bawah 34 mata. Warriors sebenarnya tidak boleh menghalangnya. Tanpa Gary Payton II dalam barisan pemain, harapan terbaik yang mereka ada ialah mengganggunya seketika. Mereka menemui cara baru untuk melakukannya dalam Permainan 3: pertahanan zon.

Ia adalah bola lengkung sekali-sekala, dan salah satu yang paling ketara digunakan oleh Warriors pada suku kedua. Penyalahgunaan pertahanan zon dan kesalahan akan memikirkannya. Tetapi Golden State membuangnya untuk 12 penguasaan dalam Permainan 3, dan keputusannya adalah positif. Idea zon, sebahagian besarnya, adalah untuk memaksa pihak lawan ke dalam pelompat menembak. Grizzlies pasti boleh melakukannya, tetapi ia bukan kekuatan terbesar mereka sebagai satu pasukan. Sudah pasti, Golden State mengekalkan Memphis dengan 12 mata yang munasabah pada 12 penguasaan tersebut.

Lebih penting lagi, mencampurkan liputan memaksa kesalahan untuk berfikir. Itulah masalah bagi pasukan seperti Grizzlies yang berkembang pesat dalam kekacauan peralihan yang membosankan, pemburuan tidak sepadan dan lantunan serangan. Golden State akan memenangi permainan ini tidak kira apa. Warriors memperoleh 142 mata. Tetapi mereka sekurang-kurangnya telah menemui cara untuk mengekalkan Morant pada jari kakinya secara menyerang, dan itu adalah kedutan penting untuk seluruh siri ini.

We wish to give thanks to the writer of this write-up for this awesome content

Grizzlies lwn Warriors skor, takeaways: Golden State menguasai separuh masa kedua untuk merampas semula pendahuluan siri ke atas Memphis


Visit our social media accounts and also other pages related to themhttps://paw6.info/related-pages/