Javier (13 K’s) mengetuai Houston ‘mengejutkan’ gabungan no-hitter vs. Yanks

NEW YORK — Orang ramai yang banyak menjual mengerumuni Stadium Yankee pada petang Sabtu yang cerah dengan harapan mungkin untuk melihat tiada pemukul, yang sentiasa berpeluang dengan ace Gerrit Cole di atas bukit. Mereka sebaliknya menyaksikan pesta keluar dari kendi AstrosCristian Javieryang mengatasi Cole dan Yankees dan membantu mencipta sejarah dalam proses itu.

Javier, yang menandatangani $10,000 sebagai ejen percuma yang tidak dirangka keluar dari Republik Dominican pada 2015, digabungkan dengan pelega Héctor NerisdanRyan Presslyuntuk mengatasi permulaan $324 juta Yankees dengan melemparkan gabungan no-hitter dalam gemilang Houston menang 3-0 di Bronx.

“Tiada pemukul cukup istimewa sama ada, di mana sahaja anda melakukannya,” kata Pressly. “Hakikat bahawa ia berada di Stadium Yankee, itu adalah barisan yang sangat bagus di sana. Itu adalah beberapa pemukul yang baik. Ia istimewa, tetapi saya fikir jika anda melemparkan pemain tanpa pemukul, secara umum, ia akan menjadi istimewa.”

Javier, di belakang bola pantas yang menipu yang berkelajuan purata 94.6 mph dan terletak dengan sangat baik, melemparkan tujuh babak tanpa pukulan sebelum Neris bekerja sekitar dua kali berjalan dan beberapa panggilan dekat pada kelapan, kemudian Pressly – yang meledak menyelamatkan dalam kekalahan Khamis di New York – bangkit dengan 1-2-3 kesembilan. Yankees slugger Giancarlo Stanton mara ke final, mendarat di pangkalan ketiga untuk mencetuskan sambutan di berlian.

Javier meledakkan 13 pukulan yang tinggi dalam kerjaya, melemparkan 115 pukulan yang tinggi dalam kerjaya (71 pukulan) dalam proses itu. Itu adalah pukulan terbanyak oleh pemain permulaan Houston sejak Cole melakukan 14 pukulan pada 24 September 2019.

“Seluruh perkara dalam pitching adalah mengenai kawalan, kawalan, kawalan,” kata pengurus Astros Dusty Baker. “Semua orang bercakap tentang halaju sepanjang masa, tetapi halaju tanpa arahan dan kawalan adalah tidak baik. Dia semakin mendahului beberapa pemukul yang bagus di sana. Itulah hari yang dia tidak akan lupa, dan juga kami.”

Javier telah melantun antara pusingan dan bullpen sejak dua tahun lalu, tetapi Astros percaya masa depannya adalah sebagai pemula. Persembahannya di pentas besar menentang Yankees telah membantu meningkatkan statusnya.

“Saya hanya cuba untuk bertenang,” kata Javier, yang sikap tenangnya telah menyebabkan dia mendapat jolokan “El Reptile” daripada rakan sepasukannya.

“Dia tidak menunjukkan sebarang emosi, tidak kira betapa besar pentas — playoff, Siri Dunia,” katanya. “Lelaki itu pun sama. Dia boleh menyerah lima [runs], dia boleh melontar no-hitter — dia masih lelaki yang sama. Adakah saya terkejut dia melakukannya? Tidak, hanya kerana saya tahu betapa baiknya dia.”

Neris membandingkan Javier dengan rakan sepasukan Justin Verlander dan Hall of Famer Pedro Martinez.

“Dia seorang lelaki muda, tetapi dia boleh berada dalam permainan untuk masa yang lama,” kata Neris.

Yankees yang perkasa, pasukan dengan rekod terbaik dalam besbol di sebalik kesalahan yang dibanggakan yang mendahului Liga Utama dalam larian yang dijaringkan, larian di rumah dan OPS, telah ditahan satu larian dalam kekalahan berturut-turut kepada Houston.

Ini adalah kali pertama Yankees tidak terkena sejak enam pitcher Astros digabungkan untuk tidak memukul mereka pada 11 Jun 2003, di Stadium Yankee lama. Itu adalah satu-satunya dua pemain tanpa pukulan yang dilemparkan terhadap Yankees sejak 1958. Astros tidak asing lagi untuk meraikannya di Stadium Yankee, setelah menewaskan Yankees dalam Permainan Kad Wild AL 2015 dan menyingkirkan mereka dalam ALCS pada kedua-dua ’17 dan ’19 .

Astros mengelilingi rentetan permainan ini pada kalendar mereka — sembilan berturut-turut menentang Mets dan Yankees — dan telah bermain besbol terbaik mereka musim ini setakat ini. Mereka 4-1 dalam tempoh itu, dengan satu-satunya kekalahan datang Khamis apabila mereka meledakkan pendahuluan tiga larian pada kesembilan.

“Ramai orang bercakap tentang Yankees dan mereka tidak banyak bercakap tentang Astros,” kata Maldonado. “Saya rasa kami masih pasukan yang sama. Kami suka bersaing di luar sana, terutamanya menentang pasukan yang bagus. Kami merasakan ia adalah playoff yang akan datang ke dalam siri ini.”

Josh Donaldson adalah satu-satunya Yankee yang mencapai pangkalan menentang Javier. Dia membuat pukulan inning pertama pada padang yang hampir 3-2 di mana dia menahan pada hayunan cek, dan dia mencapai sekali lagi pada pukulan ketujuh kerana kesilapan membaling oleh baseman ketiga Alex Bregman.

“Hari ini adalah harinya,” kata Donaldson. “Jelas sekali, ia mengejutkan; Maksud saya, kami mempunyai barisan yang sangat bagus. Dia membuat ia sukar hari ini. Dia ketinggalan beberapa kali dan kemudian benar-benar melakukan kerja yang baik untuk mengesan apabila dia di belakang. Dia sangat baik.”

Javier berada di 91 padang melalui enam babak apabila jurulatih pitching Josh Miller memberitahu Baker bahawa Javier mungkin mempunyai baki 15 padang dalam dirinya. Dia akhirnya melontar 24 pada perlawanan ketujuh, menewaskan Gleyber Torres dengan bola pecah 3-2 untuk memastikan pemain yang tidak melakukan pemukul itu hidup.

“Sejujurnya, saya tidak tahu berapa banyak padang yang saya ada pada masa ini,” kata Javier. “Saya hanya cuba untuk kekal fokus, cuba untuk kekal selari dengan Maldonado. Dia memberi saya tenaga yang baik sepanjang perlawanan.”

Ia adalah No-hitter ke-14 dalam sejarah Astros dan yang pertama sejak Verlander memutar yang ketiga dalam kerjayanya pada 1 September 2019, di Toronto. Gabungan no-hitter Houston di Stadium Yankee 19 tahun lalu muncul selepas pemain permulaan Roy Oswalt pergi dengan kecederaan selepas satu inning dan pelepas penyerang Pete Munro, Kirk Saarloos, Brad Lidge, Octavio Dotel dan Billy Wagner menamatkannya.

Cole, yang membawa tanpa pemukul ke dalam inning kelapan pada permulaan terakhirnya, tidak membenarkan pukulan sehingga dua keluar pada pukulan kelima dan mengekalkan Astros daripada papan sehingga rookie JJ Matijevic melakukan pukulan homer pengukur ke medan kanan dengan dua keluar pada ketujuh. Jose Altuve menambah homer solo dalam pelega kelapan Michael King.

“Kami mempunyai dua kesalahan bertaraf dunia di sini hari ini,” kata Cole. “Jelas sekali, saya secara peribadi sangat menghormati pemain di seberang padang. Kami cukup bagus hari ini dan kami kalah, jadi hujung topi kepada Javier. Hari istimewa untuknya.”

We want to thank the writer of this short article for this incredible web content

Javier (13 K’s) mengetuai Houston ‘mengejutkan’ gabungan no-hitter vs. Yanks


Explore our social media profiles and other pages related to themhttps://paw6.info/related-pages/