Julianna Pena berkata Ronda Rousey merosakkan legasinya dengan keluar UFC: ‘Dia semacam jenaka dalam dunia MMA sekarang’

Ronda Rousey mungkin ahli Dewan Kemasyhuran UFC, tetapi juara bantamweight UFC Julianna Pena tidak kagum dengan warisan “Rowdy” yang ditinggalkan dalam MMA.

Baru menghabiskan hujung minggu di Dallas untuk WrestleMania, di mana dia menyaksikan Rousey gagal dalam perlawanan gusti pro menentang bintang WWE Charlotte Flair, Pena membidik bekas pemegang gelaran UFC itu pada Jam MMA dan mengeluarkan cabaran terbuka untuk Rousey untuk cuba menulis bab terakhir yang lebih baik dalam MMA daripada kemerosotan 0-2 yang menamatkan kerjaya UFCnya pada 2016.

“Ronda adalah berita lama, bukan?” Pena berkata pada episod Isnin Jam MMA. “Saya rasa apa yang luar biasa tentang dia ialah dia membuka pintu dan memusnahkan orang dalam masa 10 saat, dan menjadi bintang kerana dia merobohkan orang pada pusingan pertama, dan itu bagus — tetapi dia tersingkir dua kali dan tidak pernah datang. belakang. Jadi betapa sahnya dia?

“Dia terpaksa pergi ke gusti profesional. Dan saya faham itu dan saya rasa itu bagus. Tetapi sebagai seorang pejuang dan seseorang yang berdaya saing, saya tahu bahawa – jauh di lubuk hati – ia mungkin benar-benar mengganggunya, hakikat bahawa dia hilang dari dua kekalahan kalah mati dan tidak pernah kembali untuk mengharumkan nama beliau. Jika ia benar-benar mengganggunya dan jika ia mendapat di bawah kulitnya pada penghujung hari untuk mengetahui bahawa, anda tahu, warisannya agak musnah kerana fakta bahawa dia tidak pernah kembali dan tidak pernah kembali menaiki kuda, maka Saya ingin menjemputnya untuk kembali — dan jika dia ingin kembali, saya akan menyambutnya dengan tangan terbuka.”

Rousey meninggalkan dunia MMA pada 2016 selepas kekalahan berturut-turut kalah mati Holly Holm dan amanda nunes, yang terakhir berlangsung hanya 48 saat. Rousey telah meningkat menjadi salah satu bintang terbesar dalam sukan pertarungan sebelum kemunduran yang menamatkan kerjaya itu, setelah memulakan larian MMAnya dengan rekod 12-0 yang termasuk 11 pemberhentian pusingan pertama dan berbilang tempat utama di UFC pay-per utama -pandangan. Pencapaian Rousey sebagai juara Strikeforce pada 2012 juga yang meyakinkan presiden UFC Dana White akhirnya membuka pintu bagi bahagian wanita dalam UFC, dan impaknya dalam hal itu tidak boleh diperbesarkan.

Namun begitu, penyingkiran Rousey dari MMA adalah memalukan, sedikit pun, dan Pena percaya realiti fakta itu mesti terus memakan bekas juara UFC itu.

“Itulah yang saya katakan, dia semacam jenaka dalam dunia MMA sekarang, kerana dia seorang — apakah perkataannya? — habis dijual,” kata Pena mengenai Rousey. “Seperti, sedikit jualan di sana. Maksud saya, saya rasa saya faham, bukan? Ia seperti, gusti profesional adalah palsu, anda dibayar berjuta-juta dolar, saya faham. Tetapi bagi saya, untuk s*** sebenar, kerana seperti ‘anda yang sebenar, perjanjian sebenar,’ saya akan mengatakan bahawa itu dalam UFC. Dan jika dia mahukan asap sebenar itu, saya bersedia.”

Kemungkinan Rousey akan kembali ke MMA adalah tipis. Dia kini sibuk dengan jadual sepenuh masa dalam WWE, dan Pena, begitu juga, bersedia untuk meletakkan gelaran UFCnya pada musim panas ini dalam perlawanan semula menentang Nunes. Pena dan Nunes juga bertanding jurulatih pada musim akan datang The Ultimate Fighter 30yang akan mula disiarkan pada bulan Mei.

Jadi, walaupun Rousey tidak pernah menerima tawaran Pena, juara bantamweight itu masih menganggap dirinya peminat wanita yang membantu meletakkan atlet wanita di peta dalam UFC.

“Saya fikir dia mempunyai yang hebat [WrestleMania] perlawanan,” kata Pena. “Saya fikir dia sangat baik, ya. Dan ini hanya dari gadis ke gadis sebagai peminat — saya peminat dan saya fikir dia hebat dan saya gembira untuknya, dan saya fikir ia hebat apa yang dia lakukan dalam WWE — tetapi sebagai peminat, dia sama ada perlu lebih selesa dengan kulitnya sendiri atau perlu memikirkan pakaian yang berbeza, kerana setiap pergerakan yang dia lakukan, ada pembaikan almari pakaian. Anda tahu apa yang saya maksudkan?

“Pakai sesuatu yang anda selesa. Pakai sesuatu yang anda suka dan anda tidak perlu terus-menerus menarik pakaian anda sepanjang perlawanan. Anda tidak pernah melihat Charlotte Flair sekali-kali menyentuh apa-apa yang dia pakai, ia hanya mengenai perlawanan itu. Tetapi Ronda sentiasa menarik. Jadi pakai sesuatu yang anda selesa supaya anda tidak perlu berbuat demikian, kerana ia hanya menghilangkan sedikit.”

We want to say thanks to the writer of this article for this incredible content

Julianna Pena berkata Ronda Rousey merosakkan legasinya dengan keluar UFC: ‘Dia semacam jenaka dalam dunia MMA sekarang’


Take a look at our social media profiles and other related pageshttps://paw6.info/related-pages/