Kemelut epik Terbuka Miami Nick Kyrgios tidak berakhir dengan perlawanan itu

Nick Kyrgios membuat persembahan untuk peminat, yang nampaknya hanya berada di sana untuk menontonnya.

Bintang tenis Australia itu mengalami satu lagi kekalahan epik dalam kekalahan 7-6, 6-3 kepada Jannik Sinner di Terbuka Miami pada hari Selasa.

Tengah hari Kyrgios dipenuhi dengan balingan raket dan smesy, banyak kata-kata hangat dengan pengadil kerusi Carlos Bernardes dan juga peminat entah bagaimana cuba berswafoto ketika ketegangan memuncak.

Selepas perlawanan, Kyrgios terus memaki hamun Bernardes dalam sidang media selepas perlawanan dan di media sosial.

“Apabila semua orang dalam kumpulan itu mengejek pengadil, dan dia menjadi tumpuan, itu bukan tugasnya,” kata Kyrgios. “Kerana tiada seorang pun di seluruh stadium itu membeli tiket untuk melihat dia bercakap atau bermain atau melakukan apa yang dia lakukan.”

Nick Kyrgios memecahkan raketnya di Terbuka Miami pada 29 Mac 2022.
Imej Getty

“Anda mempunyai Jannik Sinner yang merupakan salah seorang bintang terhebat kami dan, bukan untuk mengejek saya, majoriti orang berada di sana untuk menonton saya bermain. Dan anda mempunyai seorang lelaki bercakap semasa saya 40-0 di atas. Dia sedang bercakap. Saya seperti, ‘Apa yang awak buat?’ Orang ramai sebenarnya membencinya sehingga mereka menyuruhnya diam. Jika anda diejek oleh orang ramai, anda tidak melakukan kerja dengan baik. Dia membuat perkara tentang dirinya sendiri dan nampaknya perasaannya terluka dengan apa yang saya katakan dan orang ramai berkata. Awak tak boleh jadi macam tu kalau awak jadi pengadil.”

Bunga api seolah-olah bermula apabila walkie-talkie meledak semasa mata 4-4 pada set pertama. Mereka bangkit dengan ketara semasa pemecah seri set pertama apabila Kyrgios terlepas pukulan depan melebar dan kemudian merembat raketnya ke gelanggang. Dia sudah kecewa dengan Bernardes, atas sebab yang tidak jelas.

“Apa yang tidak sportif? Apa yang tidak sportif?” dia bertanya kepada Bernardes berulang kali, sebelum menjerit bahawa dia ingin bercakap dengan pegawai kejohanan.

Nick Kyrgios memecahkan raketnya di Terbuka Miami pada 29 Mac 2022.
Nick Kyrgios memecahkan raketnya di Terbuka Miami pada 29 Mac 2022.
Imej Getty

“Dapatkan saya seseorang sekarang!” Kyrgios berkata, kemudian memecahkan raketnya di gelanggang empat kali.

Ketika itulah Bernardes mengeluarkan penalti permainan, meletakkan Kyrgios berehat sebelum set kedua bermula, dan Sinner mengekalkan pendahuluan sepanjang perlawanan.

Kekecewaan Kyrgios berterusan selepas perlawanan dalam kata-kata kasar media sosial.

“Beberapa sarkas yang ada hari ini!” Kyrgios menulis melalui video tindakan yang disiarkan di Kisah Instagramnya. “Pengadil dan mahkamah yang hebat pada master 1000 (emoji ketawa). Apa yang saya katakan untuk mendapat penalti mata ialah rakan saya boleh melakukan tugas pengadil. Dia berkata perasaannya terluka. Ratusan ribu dolar dalam talian. DAPATKAN UMPIRES BARU.”

Kyrgios berkata dia berada di tempat yang lebih bahagia sejak akhir-akhir ini, walaupun kegembiraan itu hilang darinya awal bulan ini di Indian Wells. Selepas tewas di suku akhir di sana kepada Rafael Nadal dan berjabat tangan, Kyrgios pergi ke tempat duduknya dan memecahkan raketnya — yang akhirnya hampir-hampir melanggar budak bola. Itu menyebabkan dia didenda $25,000 kerana gabungan telatahnya dan kelucahan yang boleh didengari.

Seorang peminat mengambil swafoto dengan Kyrgios di Terbuka Miami
Seorang peminat mengambil swafoto dengan Kyrgios di Terbuka Miami
EPA

Kyrgios mendedahkan pada hari Selasa bahawa dia menemui pemain bola dari Indian Wells sehari kemudian dan menghadiahkannya dengan raket sebagai permintaan maaf.

“Itu sesuatu yang dia akan ingat seperti sepanjang hidupnya. ATP tidak … mengambil sebarang perkara media mengenainya,” kata Kyrgios.

Denda lain mungkin akan datang, kerana kebahagiaannya yang mengaku tidak ada pada hari Selasa, sama ada.

Sinner pula tidak tahu sangat tentang apa yang membuatkan Kyrgios kecewa.

“Saya hanya cuba untuk kekal di zon saya, dan, ya, saya fikir itu adalah pilihan yang tepat,” kata Sinner.

Ini jauh daripada kali pertama telatah Kyrgios di gelanggang membayangi permainannya.

Pada 2019, dia keluar dari gelanggang dan membaling kerusi ke atas tanah liat merah semasa berang semasa perlawanan pusingan kedua di Terbuka Itali, menyebabkan dia ingkar dan didenda. Kyrgios telah digantung oleh Jelajah ATP selama dua bulan pada 2016 kerana “menyerang” perlawanan dan menghina penyokong semasa tewas di Shanghai Masters. Dan pada 2015, Kyrgios menghina Stan Wawrinka dengan kata-kata kasar semasa perlawanan di Montreal, menyebabkan dia didenda $12,500 dan digantung 28 hari.

Kyrgios melemparkan raketnya dengan rasa jijik
Kyrgios melemparkan raketnya dengan rasa jijik
Imej Getty

“Saya tahu saya seorang yang baik,” kata Kyrgios. “Saya tidak begitu kisah, tetapi saya tidak faham apa yang anda boleh denda saya hari ini.”

— Dengan AP

We would like to say thanks to the writer of this article for this outstanding content

Kemelut epik Terbuka Miami Nick Kyrgios tidak berakhir dengan perlawanan itu


Visit our social media profiles and also other pages related to themhttps://paw6.info/related-pages/