Kerjaya tenis legenda Serena Williams berkemungkinan berakhir selepas kekalahan perseorangan pusingan ketiga di Terbuka AS

Juara perseorangan grand slam 23 kali itu meninggalkan tanda yang tidak dapat dilupakan, bukan sahaja dalam tenis, tetapi semua sukan.

Tomljanović, yang memenangi perlawanan lebih tiga jam 7-5 6-7(4) 6-1, mara ke pusingan 16 di Terbuka AS buat kali pertama.

Dalam temu bual di gelanggang dengan ESPN selepas perlawanan, Williams ditanya sama ada dia akan mempertimbangkan semula evolusinya daripada tenis, kerana dia telah meletakkannya.

“Saya tidak fikir begitu, tetapi anda tidak pernah tahu,” katanya.

Dalam temu bual yang penuh dengan air mata, dia mengucapkan terima kasih kepada ibu bapanya, berkata dia sangat berterima kasih kepada mereka kerana mereka memulakan segala-galanya.

Dan dia memuji kakaknya, Venus Williams, atas kejayaannya.

“Saya tidak akan menjadi Serena jika tidak ada Venus,” katanya. “Dia satu-satunya sebab Serena Williams pernah wujud.”

Tomljanovic berkata dia berasa kesal kerana “Saya suka Serena sama seperti kamu semua.”

“Apa yang dia lakukan untuk saya, untuk sukan tenis, adalah luar biasa,” katanya dalam wawancaranya di gelanggang. “Saya tidak pernah terfikir bahawa saya akan mempunyai peluang untuk bermain dengannya dalam perlawanan terakhirnya apabila saya masih ingat melihatnya semasa kecil dalam semua final itu, jadi ini adalah detik yang nyata untuk saya.”

Tomljanovic ditanya bagaimana dia mengendalikan kesempatan berada dalam persekitaran elektrik ini di Stadium Arthur Ashe.

“Saya hanya fikir dia akan mengalahkan saya, anda tahu,” kata Tomljanovic. “Tekanan bukan pada saya. Dia adalah Serena. Saya tidak menyangka bahawa saya — malah hingga ke titik terakhir saya tahu bahawa dia berada dalam kedudukan yang sangat baik untuk menang walaupun dia tewas 5-1. Saya tidak tahu berapa banyak mata perlawanan yang saya perlukan untuk menamatkannya, tetapi itulah dia. Dia yang terhebat sepanjang masa, tempoh.”

Selepas pusingan kedua yang mustahil menang ke atas Anett KontaveitSerena Williams, 40, merumuskan persembahan mengejutnya di Terbuka AS lebih baik daripada yang mungkin orang lain dapat.

“Saya hanya Serena,” katanya ringkas, petikan yang pastinya akan menjadi salah satu yang paling diingati dalam sukan.

Keupayaan untuk mencari peralatan lain dan menggali lebih mendalam dalam detik-detik paling sukar telah memberikan asas kepada kejayaan berterusan Williams selama lebih 20 tahun dalam Jelajah.

Dia menunjukkan ketabahan dan ketabahan yang sama pada hari Jumaat ketika pemain nombor 46 dunia Tomljanović berada di puncak permainannya.

Williams, boleh dikatakan pemain tenis wanita terhebat pernah, melawan lima mata perlawanan sebelum rembatan ke jaring menamatkannya.

“Saya cuba,” kata Williams. “Ajla baru sahaja bermain lebih baik sedikit.”

Seramai 23,859 penonton di dalam Stadium Arthur Ashe untuk sesi malam itu cuba memenangi satu lagi kemenangan tetapi pada malam ini, pemenang 847 perlawanan kerjaya dan 73 kejuaraan adalah yang kedua terbaik.

Memandangkan prestasinya ketika memasuki Terbuka AS — hanya satu kemenangan sejak kembali ke litar pada bulan Jun selepas setahun berehat kerana kecederaan — adalah adil untuk mengandaikan bahawa perlawanan pusingan pembukaan Williams menentang Danka Kovinic adalah lebih daripada sekadar perpisahan yang penuh emosi. daripada tenis untuk juara grand slam 23 kali.

Tetapi sebagai “hanya Serena,” Williams menghasilkan tenis terbaiknya musim ini untuk menghantar Kovinic dengan sempurna dan melanjutkan tarian terakhirnya di New York dalam beberapa hari.

Kemudian muncul Kontaveit, pemain No. 2 dunia dan salah seorang pemain paling sukar dalam Tour. Pemain Estonia itu akan memberikan ujian yang lebih berat berbanding Kovinic dan Williams yang pastinya menghadapi perlawanan mereka sebagai underdog.

Serena Williams telah meningkatkan permainannya semasa Terbuka AS.

Sudah tentu, selepas dua dekad yang cemerlang di puncak, di sinilah kerjaya Williams akan berakhir? Sudah tentu ia tidak. Dia, selepas semua, “hanya Serena.”

Dalam kemenangan tiga setnya ke atas Kontaveit, Williams meningkatkan tahap tenisnya ke tempat yang ramai fikir dia mungkin tidak dapat mencapainya lagi. Ketepatan dan kuasa dalam servisnya yang digeruni ramai nampaknya telah kembali, begitu juga dengan kepantasannya mengelilingi gelanggang.

Tomljanovic mencapai kedudukan tertinggi dalam karier 38 musim ini dan telah menikmati beberapa kejayaan ketara pada 2022, termasuk larian suku akhir di Wimbledon dan Terbuka Cincinnati baru-baru ini.

Pada hari Jumaat, dia stabil kerana dia hanya melakukan 30 kesilapan tanpa paksaan berbanding 51 kesilapan Williams.

Dia akan menentang Rusia Liudmila Samsonova dalam pusingan 16. Samsonova menewaskan Aleksandra Krunic dari Serbia 6-3, 6-3.

Matias Grez dari CNN menyumbang kepada laporan ini.

We would like to give thanks to the author of this post for this amazing content

Kerjaya tenis legenda Serena Williams berkemungkinan berakhir selepas kekalahan perseorangan pusingan ketiga di Terbuka AS


Visit our social media accounts along with other pages related to themhttps://paw6.info/related-pages/