Manchester City lwn Liverpool: separuh akhir Piala FA – secara langsung!

12.23

90 min +4: Bola itu meleleh ke hujung sebelah lagi. Salah melompat ke dalam ekar di sebelah kanan. Anda fikir dia akan membawa bola ke arah bendera sudut, tetapi dia memilih untuk menembak! Tendangan gol.

12.22

90 min +3: Sudut itu membawa kepada beberapa bola pin. Kini giliran Mahrez untuk melakukan pukulan. Itu terpesong keluar juga! Dari sudut kedua, Sterling mendapat bola di kakinya, tepat di dalam kotak. Dia membentuk pukulan ke arah kanan bawah. Alisson turun untuk menuntut. Liverpool benar-benar berpaut di sini!

12.21

90 min +2: Bedlam dalam Liverpool kotak. Bola dipatahkan kepada Fernandinho menerusi sepakan penalti. Dia melakukan voli ke arah gol. Van Dijk melencong melepasi palang! Sudut!

12.20

TUJUAN! Manchester City 2-3 Liverpool (Silva 90+1)

Ya mereka boleh! Mahrez menguliti Robertson di sebelah kanan, mencapai garis kecil, dan menembak dari sudut yang ketat. Alisson membuat halangan, tetapi bola memancut ke muka gawang kepada Silva, yang melakukan slot dari jarak dekat di tiang jauh!

Bernardo Silva memerah bola di tiang berhampiran.
Bernardo Silva memerah bola di tiang berhampiran. Gambar: Catherine Ivill/Getty Images

12.19

90 min: Pengulas bersama BBC Martin Keown menamakan Sadio Mane sebagai pemain terbaik perlawanan. Terdapat empat minit tambahan. Bolehkah City menetapkan klimaks yang dramatik?

12.17

89 min: Salah menggelecek dengan rentak ke kanan. Dia tidak boleh melepaskan diri, Ake menunjukkan keazaman yang hebat, dan bukan buat kali pertama petang ini.

12.16

88 min: Henderson menyodok hantaran ke hadapan. Jota berlari mengejarnya, tetapi Steffen memenangi perlumbaan itu.

12.15

86 min: Sebuah berita tentang laungan yang memalukan semasa tempoh berdiam diri.

12.14

85 min: Jota dan Firmino datang untuk Diaz dan Mane. Salah kemudian menggelecek ke dalam kotak City dari kanan dan merembat rembatan terus ke arah Steffen.

12.13

84 min: Sterling membazirkan sepakan percuma itu, melonjakkannya berbatu-batu di atas palang dan melebar ke kiri untuk but.

Raheem Sterling menghantar sepakan percumanya melebar dari sasaran.
Raheem Sterling menghantar sepakan percumanya melebar dari sasaran. Gambar: Frank Augstein/AP

12.12

83 min: Jesus menceroboh saluran sebelah dalam dan dibawa ke bawah dengan kekok oleh Thiago. Tendangan percuma di sebelah kiri D, 25 ela. Sebelum ia boleh diambil, Mahrez datang untuk mencari Yesus.

12.11

82 min: Van Dijk melakukan hantaran jauh dari posisi bek kiri ke arah Salah di tepi kanan kotak City. Steffen datang ke tepi kotaknya untuk berkumpul.

12.09

80 min: … jadi setelah berkata demikian, Liverpool menikmati beberapa pemilikan mereka sendiri. Mereka mendahului padang. Diaz melakukan pukulan terus ke arah Steffen, yang berkumpul tanpa keributan.

12.06

78 min: Ake cuba melepaskan Cancelo di sebelah kanan, tetapi hantaran terlalu kuat. Tiada apa yang menarik buat City sekarang, walaupun mereka mula mendominasi penguasaan bola semula.

12.05

76 min: Kedua-dua pasukan bergilir-gilir bermain sedikit keep ball. Petikan permainan yang memberi manfaat Liverpool lebih daripada City, memandangkan garis markah dan nombor pada jam itu.

12.02

72 min: Robertson memberikan hantaran panjang ke bahagian tengah untuk Diaz, yang membawa bola ke bawah di tepi kotak tetapi tidak dapat melepaskan rembatan. Sebaliknya dia menjentik lebar ke kanan, berharap dapat mencari Salah. Zinchenko kembali ke arah penjaganya, tetapi tidak cukup dengannya. Salah menggigit masuk, dan sepatutnya menjaringkan gol, tetapi saringannya ke atas Steffen melayang ke jaringan sisi. Peluang besar untuk meletakkan permainan ini di tempat tidur. City tetap berharap.

11.59

71 min: Pengsan Fabinho dari belakang dipotong oleh Silva, kemudian Grealish menyelinap pergi ke kiri bahagian dalam. Dia jelas pada gol! Dia bentuk untuk bahagian bawah kanan. Alisson kekal besar dan membuat blok dengan tangan yang kuat. Tiada apa-apa yang datang dari sudut yang terhasil. Itu penjimatan yang besar.

Alisson menafikan Yesus.
Alisson menafikan Yesus. Gambar: James Williamson/AMA/Getty Images

11.57

69 min: Keita melepaskan tekanan dengan pukulan yang terlalu bercita-cita tinggi ke arah gol.

11.55

66 min: Salah hampir-hampir melencong ke saluran dalam-kanan, tetapi Ake berpegang teguh, memastikan dia tidak dapat melepaskan sepakan sudut. Set piece yang terhasil adalah bukan acara yang lengkap.

11.54

65 min: Thaigo dan Robertson mengelirukan satu sama lain, membenarkan Jesus merobek bahagian kanan. Yesus menembak (saya tidak akan mendekati perkataan ‘salib’, saya tidak boleh) bola ke dalam pengadun. Konate dada ke bawah dan membersihkan.

11.51

63 min: City mendominasi penguasaan bola. Liverpool sedang mengekalkan bentuknya, tidak ada jalan keluar pada saat ini.

11.49

60 min: Kevin De Bruyne – kebimbangan kecederaan sebelum perlawanan, selepas cedera kakinya menentang Atletico Madrid – semakin memanaskan badan. Kita akan berjumpa dengannya tidak lama lagi apabila City bersiap sedia untuk membaling dadu.

11.47

58 min: Berikut ialah teks penuh permohonan maaf yang dikeluarkan oleh a Manchester City jurucakap. “Manchester City amat kecewa dengan tindakan beberapa penyokong City semasa berdiam diri seminit sebelum perlawanan hari ini. Kelab dengan tulus ikhlas memohon maaf kepada semua yang ada kaitan dengan Kelab Bola Sepak Liverpool.”

11.45

56 min: Fernandinho datang meluncur masuk dengan kelajuan meledingkan, membalikkan Mane ke udara seperti stokin lama. Ia adalah kad kuning sepanjang hari. Dia bernasib baik kerana tidak dibukukan pada separuh masa pertama, jadi ada peluang yang adil untuk dia akan ketagih tidak lama lagi.

Fernandinho mengambil sikap berhati-hati.
Fernandinho mengambil sikap berhati-hati. Gambar: Tom Jenkins/The Guardian

11.43

55 min: Jesus melancarkan perangkap itu sekali lagi, tetapi kali ini Van Dijk membawanya melebar dan Alisson menghalang keluar untuk satu sudut. Tiada apa-apa yang datang dari sekeping set itu, sama ada. Matlamat seterusnya sangat penting di sini. Liverpool tiba-tiba tidak kelihatan sangat angkuh.

11.42

53 min: Sepakan percuma untuk Liverpool keluar di sebelah kanan. Alexander-Arnold mengulanginya. Van Dijk bersiap sedia untuk melangkah ke rumah dari jarak enam ela, hanya untuk Ake melangkah keluar untuk satu sudut. Satu campur tangan yang penting. Tiada apa-apa yang datang dari sudut. “Saya akan berterus terang dengan anda, saya tidak menyangka Yesus melakukan perangkap ofsaid sehingga esok.” Austin dari Chicago di sana, kerana seseorang terpaksa melakukannya. Dia ada di sini sepanjang minggu. Cuba roti yang disucikan.

11.39

51 min: Diaz membuat kacau ganggu dirinya di tepi kotak City, menyaingi Mane, yang berpusing dan menyasar ke bahagian bawah kanan, tetapi tidak mendapat pembelian sebenar pada pukulan itu.

11.37

49 min: Shades of Crystal Palace bermula pantas pada separuh masa kedua menentang Liverpool pada separuh tahun 1990? Peminat Liverpool dengan vintaj tertentu akan mengingatinya dengan rasa menggigil. Sementara itu, Paul Griffin: “Bagaimana sesiapa yang menonton separuh akhir Piala FA yang cerah memutuskan bahawa mereka tidak akan meluangkan masa enam puluh saat untuk merenung kematian tiga adik perempuan, tiga pasang abang, seorang bapa dan anak lelakinya, seorang budak lelaki berusia sepuluh tahun , dua bakal bapa, dan berpuluh-puluh remaja, dewasa, lelaki dan wanita yang pergi menonton satu lagi bola sepak separuh akhir Piala FA yang cerah dan tidak pulang ke rumah? Emetik.”

11.36

48 min: Keita ditempah untuk sepakan tinggi ke atas Fernandinho. Giliran Liverpool menjadi bingung?

11.36

TUJUAN! Manchester City 1-3 Liverpool (Grealish 47)

City mengambil masa 70 saat untuk kembali ke dalam perkara ini! Jesus melancarkan perangkap ofsaid di sebelah kanan, menahan Fabinho dan berguling ke arah Grealish, yang melepaskan rembatan ke kiri atas dari jarak 12 ela. Ia dihidupkan semula!

Jack Grealish membalas jawapan untuk City.
Jack Grealish membalas jawapan untuk City. Gambar: Frank Augstein/AP

11.34

City memulakan separuh masa kedua. Tiada perubahan. Sementara itu kelab dilaporkan telah mengeluarkan permohonan maaf kepada Liverpool atas tindakan beberapa peminat mereka semasa berdiam diri seminit untuk mangsa Hillsborough.

11.28

Satu baris yang menyedihkan di sini dari Persatuan Akhbar. “Perlawanan itu akan didahului dengan senyap seminit untuk ulang tahun ke-33 bencana Hillsborough tetapi ini telah dipendekkan oleh pengadil Michael Oliver selepas nyanyian dari City berakhir.”

11.21

Hiburan separuh masa. Crystal Palace menentang Chelsea dalam satu lagi separuh akhir petang esok. Ed Aarons memaparkan salah seorang lelaki di belakang kebangkitan Palace.

11.18

SEPARUH MASA: Manchester City 0-3 Liverpool

Anda akan mendapat peluang yang baik untuk perkara ini. Liverpool telah megah. City berada di atas tali.

Panduan Cepat

Bagaimanakah cara saya mendaftar untuk makluman berita tergempar sukan?

Tunjukkan

  • Muat turun apl Guardian daripada App Store iOS pada iPhone atau gedung Google Play pada telefon Android dengan mencari ‘The Guardian’.
  • Jika anda sudah mempunyai apl Guardian, pastikan anda menggunakan versi terbaharu.
  • Dalam apl Guardian, ketik butang kuning di bahagian bawah sebelah kanan, kemudian pergi ke Tetapan (ikon gear), kemudian Pemberitahuan.
  • Hidupkan pemberitahuan sukan.

Terima kasih atas maklum balas anda.

11.16

TUJUAN! Manchester City 0-3 Liverpool (Mane 45)

Ucapan itu akan menjadi lebih penting sekarang. Thiago melakukan pukulan satu-dua dengan Alexander-Arnold di pinggir City D, sebelum merembat hantaran ke arah Mane, mengebom masuk dari kanan. Mane, penuh keyakinan, melakukan pukulan kali pertama ke bahagian bawah sebelah kanan, tidak memberi Steffen peluang!

Kegembiraan untuk Liverpool sebagai pasukan ketiga.
Kegembiraan untuk Liverpool sebagai pasukan ketiga. Gambar: Tom Jenkins/The Guardian

11.15

44 min: Pep sedang berbincang mendalam dengan kakitangannya, merancang ucapan separuh masa itu.

11.14

43 min: Cancelo bodychecks Diaz sebagai yang rumit Liverpool pemain sayap melenting ke kiri. Sepakan percuma disebat ke dalam pengadun. Stones memenangi tandukan penting dengan baju merah bersembunyi.

11.13

41 min: Alexander-Arnold, Thiago, Salah dan Keita menyiasat ke kanan. Ake berdiri teguh untuk memastikan tiada jalan melalui … cuma. Liverpool sudah tentu tidak duduk di hadapan mereka.

11.10

39 min: Permainan adil kepada Steffen. Alexander-Arnold membuat hantaran ke tengah untuk Salah, yang akan jelas di gawang sekiranya penjaga gol tidak membaca bahaya, keluar dari kawasannya untuk mengawal dan membersihkan di bawah tekanan. Itulah kerja berani memandangkan apa yang berlaku tadi.

11.08

37 min: Fabinho telah ditempah untuk klip sinis tentang Jesus, yang membuat baik di sebelah kanan. Ini semakin membosankan.

11.07

36 min: Salah melancarkan hantaran ke kiri untuk Robertson, yang pada mulanya kelihatan seperti berlari ke dalam kotak. Tetapi Cancelo terjumpa dan melaksanakan pukulan gelongsor yang tepat pada masanya, malah memenangi lontaran. Pertahanan laci atas.

We want to thank the author of this post for this incredible material

Manchester City lwn Liverpool: separuh akhir Piala FA – secara langsung!


You can find our social media profiles as well as other pages related to it.https://paw6.info/related-pages/