Mengapa kontrak Mailata Eagles dipanggil tawar-menawar terbesar di NFL

Apabila Jordan Mailata memenangi kerja tekel kiri pada musim panas lalu, Eagles telah melihat cukup banyak.

Hanya beberapa tahun selepas mereka merangka pemain ragbi Australia dan projek jangka panjang dalam pusingan ketujuh draf 2018, Eagles menandatangani Mailata untuk lanjutan kontrak berbilang tahun sejurus sebelum permulaan musim 2021.

Kontrak itu – empat tahun, $ 64 juta – sudah dipanggil tawaran terbesar dalam NFL. ProFootballFocus pada hari Khamis mengeluarkan senarai 32 kontrak terbaik dalam NFL dan dua Eagles membuat senarai: Dallas Goedert pada 31 dan Mailata di No.

Inilah sebahagian daripada apa yang ditulis oleh Brad Spielberger PFF tentang Mailata:

“Mailata bertambah baik setiap tahun, dan dia akhirnya turun ke padang pada 2020 untuk 733 gambar. Itu, ditambah dengan wakil latihan selama bertahun-tahun, adalah semua yang Philadelphia perlu lihat sebelum menyambung kontraknya selama empat tahun. Memandangkan saiz sampel kecil permainan sebenar, sambungan $16 juta setahun beliau menimbulkan beberapa kening, dan boleh difahami begitu.

“Setahun kemudian, perjanjian itu adalah tawaran tertinggi. Mailata memperoleh gred keseluruhan 87.4 dengan gred sekatan hantaran 83.3 dan gred sekatan larian 87.8, seekor beruang menari sejati dengan gerak kaki yang hebat kerana saiznya dan kekurangan pengalaman. Mailata telah menjana Penggantian Kemenangan kedua terbanyak di antara semua terjahan pada tahun 2021, di belakang sahaja San Francisco 49ers tackle Trent Williamsdan masih ada lagi ruang untuk dia berkembang.”

Sambungan empat tahun Mailata, yang berlangsung sepanjang musim 2025, bernilai $64 juta dengan wang terjamin lebih $40 juta. Purata setiap tahun Mailata sebanyak $16 juta meletakkannya di kedudukan ke-10 dalam NFL di kalangan tekel kiri dan ke-15 dalam NFL di kalangan keseluruhan tekel, menurut OverTheCap.

Berdasarkan tahap permainan Mailata pada tahun 2022, perjanjian ini sudah menjadi tawaran murah untuk Eagles dan lanjutan masih belum bermula lagi.

Berita baik buat Mailata, 25, ialah dia berpeluang memperoleh sedikit wang tambahan jika bermain pada tahap yang dia lakukan tahun lalu. Walaupun dia tidak menyertai Pro Bowl pada tahun 2021, dia bermain pada tahap itu dan jika dia akhirnya dinamakan dalam pasukan sepanjang kontraknya, dia akan mencapai beberapa eskalator.

Menurut sumber liga, Mailata mempunyai eskalator berikut dalam kontraknya jika dia menjadi Pro Bowler atau jika dia dinamakan sebagai All-Pro pasukan pertama atau kedua:

2022: $1.6 juta eskalator
2023: $3.2 juta eskalator
2024: $4.8 juta eskalator
2025: $6.4 juta eskalator

Eskalator bukan bonus sekali sahaja. Jika Mailata akan membuat Pro Bowl pada 2022, maka $1.6 juta itu menjadi kenaikan gaji asas pada semua tahun kontraknya di masa hadapan.

Tetapi walaupun Mailata mula memukul eskalator itu, dia masih akan menjadi tawaran murah untuk Eagles. Berikut ialah pandangan yang lebih dekat pada lanjutan empat tahun, yang termasuk bonus menandatangani dan bonus pilihan untuk tujuan had:

2022

Gaji asas: $965,000
Cap cap: $4.372 juta

2023

Gaji asas: $1.08 juta
Cap cap: $7.671 juta

2024

Gaji asas: $14.5 juta
Cap cap: $21.091 juta

2025

Gaji asas: $15.5 juta
Cap cap: $22.091 juta

Jika Mailata hanya bermain dilanjutkan selama empat tahun ini dan meninggalkan sebagai ejen percuma pada 2026, dia akan meninggalkan wang mati sebanyak $6.775 juta pada buku Eagles untuk musim itu.

Tetapi menjelang 2026 Mailata masih berada di bawah 30 tahun dan jika dia bermain di peringkat tinggi semasa lanjutan ini, Eagles akan mengurungnya dengan yang lain lama sebelum dia mendekati agensi bebas. Begitulah cara mereka beroperasi dan begitulah cara perjanjian Mailata ini akhirnya menjadi sangat murah.

Langgan podcast Eagle Eye

Podcast Apple | Google Play | Spotify | Penjahit | Seni19 | Tonton di YouTube

We would love to say thanks to the author of this write-up for this incredible material

Mengapa kontrak Mailata Eagles dipanggil tawar-menawar terbesar di NFL


Take a look at our social media profiles and other related pageshttps://paw6.info/related-pages/