Mickelson memutuskan untuk tidak mempertahankan gelaran di Kejohanan PGA

Phil Mickelson menarik diri pada Jumaat daripada Kejuaraan PGA, memilih untuk melanjutkan rehatnya daripada bermain golf berikutan komen pembakar yang dibuatnya mengenai liga saingan yang dibiayai Saudi yang disokongnya dan Jelajah PGA yang didakwanya sebagai ketamakan.

Mickelson mengarang satu daripada kemenangan paling menakjubkan tahun lalu apabila dia memenangi PGA di Pulau Kiawah, pada usia 50 tahun menjadi juara tertua dalam 161 tahun kejohanan utama.

Sekarang, frasa popular dari sedekad yang lalu — “Apakah yang akan dilakukan oleh Phil seterusnya?” — membawa lebih banyak tipu daya daripada keseronokan semata-mata.

PGA Amerika diumumkan keputusannya di media sosial. Kejohanan PGA bermula Khamis di Southern Hills Country Club di Tulsa, Oklahoma.

Mickelson tidak bermain sejak 6 Februari di Antarabangsa Saudi, di mana dia menuduh Jelajah PGA sebagai “ketamakan yang menjengkelkan” dalam temu bual dengan Golf Digest.

Dua minggu kemudian, dalam petikan dari biografi Alan Shipnuck yang tidak dibenarkan yang akan dikeluarkan minggu depan, Mickelson mendedahkan bagaimana dia telah bekerja di belakang tabir untuk mempromosikan liga saingan yang dibiayai oleh Public Investment Fund dan dikendalikan oleh Greg Norman.

Mickelson menolak kekejaman hak asasi manusia Arab Saudi, termasuk pembunuhan kolumnis Washington Post Jamal Khashoggi, dengan berkata ia berbaloi jika ia bermakna mendapat pengaruh untuk mendapatkan perubahan yang dia inginkan pada Jelajah PGA.

Mickelson memenuhi tarikh akhir untuk mendaftar untuk Kejohanan PGA pada 25 April, walaupun pengurusnya berkata ia lebih kepada memastikan pilihannya dibuka. Dia juga menyertai Terbuka AS, dan berkata dia akan meminta pelepasan acara bercanggah untuk bermain LIV Golf Invitational di London, yang pertama daripada kejohanan Norman bernilai $20 juta.

Lawatan itu berkata awal minggu ini ia tidak akan memberikan sebarang pelepasan.

Mickelson ialah juara utama pertama yang tidak mempertahankan gelarannya sejak Rory McIlroy di St. Andrews pada 2015 kerana kecederaan lutut akibat bermain bola sepak.

Dia hanya juara PGA ketiga yang tidak mempertahankan gelarannya sejak 75 tahun lalu. Tiger Woods terlepas pada tahun 2008 semasa pulih daripada pembedahan lutut rekonstruktif, dan Ben Hogan tidak dapat bermain pada tahun 1949 semasa pulih dari keretanya dilanggar bas.

Isu Mickelson ditimbulkan oleh diri sendiri.

“Saya secara peribadi berpendapat ia adalah satu cabaran mental yang sukar dipercayai untuk kembali dan bermain selepas apa yang dia lalui sendiri,” kata juara major enam kali dan penganalisis CBS Nick Faldo pada hari Rabu. “Saya tidak fikir ia semudah hanya menaiki basikal dan tiba di kejohanan golf dan bermain. Perhatian akan menjadi monumental.”

Kini perhatian beralih kepada sama ada Mickelson akan menentang jelajah dengan bermain di London dalam masa tiga minggu, atau jika dia akan pergi ke Terbuka AS, satu-satunya kejuaraan yang tidak pernah dimenanginya.

Kali terakhirnya bermain di Amerika ialah di Torrey Pines pada 28 Januari. Dia terlepas pukulan itu.

Buku Shipnuck dijadualkan dikeluarkan pada hari Selasa. Antara petikan yang telah diterbitkannya di laman “Firepit Collective” termasuk Mickelson berkata dia merekrut pemain untuk membayar peguam untuk menulis perjanjian operasi liga baharu.

“Kami tahu mereka membunuh Khashoggi dan mempunyai rekod buruk mengenai hak asasi manusia. Mereka bunuh orang di sana kerana menjadi gay. Mengetahui semua ini, mengapa saya menganggapnya? Kerana ini adalah peluang sekali dalam seumur hidup untuk membentuk semula bagaimana Jelajah PGA beroperasi,” kata Mickelson.

Dia merujuk kepada Jelajah PGA dan Pesuruhjaya Jay Monahan sebagai “kediktatoran.”

“Saya tidak pasti saya mahu acara itu berjaya,” katanya mengenai liga Saudi. “Tetapi hanya idea itu membolehkan kami menyelesaikan sesuatu dengan lawatan itu.”

Mickelson dengan pantas kehilangan penaja korporat seperti KPMG dan Amstel Light, manakala Workday berkata ia tidak akan memperbaharui perjanjian dengannya. Mickelson mengeluarkan kenyataan di mana dia menyifatkan komennya sebagai “melulu” dan memohon maaf atas pilihan kata-katanya.

Mickelson berkata dalam kenyataannya dia telah merasakan tekanan dan tekanan yang menjejaskannya pada tahap yang lebih mendalam sejak 10 tahun lalu dan dia memerlukan masa untuk berehat.

Tetapi dia tidak memberitahu sama ada dia akan berehat daripada bermain golf. Dia tidak bermain sejak Kejohanan Antarabangsa Saudi pada 6 Februari. Dia tidak bermain minggu ini. Kenyataannya menyimpulkan, “Saya tahu saya belum menjadi yang terbaik dan sangat memerlukan sedikit masa untuk mengutamakan orang yang paling saya sayangi dan berusaha untuk menjadi lelaki yang saya inginkan.”

“Saya tahu saya belum menjadi yang terbaik dan sangat memerlukan sedikit masa untuk mengutamakan orang yang paling saya sayang dan berusaha untuk menjadi lelaki yang saya inginkan,” katanya pada Februari.

Mickelson telah digantikan di padang oleh bekas juara Masters Charl Schwartzel.

___

Lebih golf AP: dan



We would like to say thanks to the author of this article for this awesome content

Mickelson memutuskan untuk tidak mempertahankan gelaran di Kejohanan PGA


Check out our social media profiles as well as other pages related to it.https://paw6.info/related-pages/