Padres lwn. Phillies – Rekap Permainan – 22 Oktober 2022 – ESPN

PHILADELPHIA — — Bryce Harper berdiri di markas kedua selepas dua kali ganda dan melintasi skrip “Phillies” pada jersinya ketika Citizens Bank Park bergegar gembira melihat Siri Dunia yang tiba-tiba kelihatan sangat dekat.

Harper menumbuk penumbuknya ke tanah dan mengeluarkan seruan penuh cacian yang pasti akan dicetak pada baju-T di mana-mana di Philly:

“Ini adalah rumah (sumpah) saya!”

Dengan satu lagi kemenangan, ia akan menjadi rumah untuk Siri Dunia.

Rhys Hoskins homered dua kali, Kyle Schwarber melakukan pukulan solo ke semak belukar dan Harper menggandakan untuk meletakkan Philadelphia di hadapan untuk selamanya dalam kemenangan liar 10-6 ke atas San Diego Padres pada malam Sabtu untuk mendahului 3-1 dalam Siri Kejuaraan NL.

“Saya percaya pasukan kami dibina untuk Oktober, saya benar-benar melakukannya,” kata Harper.

Harper – yang menandatangani perjanjian ejen bebas selama 13 tahun, $330 juta pada 2019 – telah menjadikan Philly sebagai rumahnya dan pesaing kejuaraan dengan pasca musim sudah menjadi antara yang terhebat dalam sejarah francais. Dia dipukul dalam sembilan perlawanan berturut-turut, mencapai pangkalan dalam 10 perlawanan berturut-turut, mencecah .410 pada postseason dan sudah memberitahu pasukannya bahawa mereka tidak kalah dalam postseason.

“Sungguh seronok dapat menjadi sebahagian daripada kumpulan ini,” kata Harper. “Sangat seronok dapat datang ke taman setiap hari kerana mengetahui peminat kami akan menunjukkan persembahan setiap malam.”

JT Realmuto juga menempatkan Phillies yang hebat, yang cuba menjadi pasukan tempat ketiga pertama untuk mencapai Fall Classic.

The Phillies menghantar ace Zack Wheeler ke gundukan dalam Permainan 5 Ahad di Citizens Bank Park untuk mencuba dan merangkul panji Liga Kebangsaan pertama mereka sejak 2009. Mereka tidak memenangi Siri Dunia sejak 2008.

“Ya, anda tidak boleh menulisnya dengan lebih baik,” kata Hoskins. “Saya tidak dapat membayangkan bagaimana hari esok.”

Sediakan champagne, untuk berjaga-jaga.

Tidak kira keputusannya, Permainan 4 adalah satu untuk diingati untuk Phillies dan peminat mereka.

The Phillies ketinggalan 4-0 pada yang pertama dan kemudian terkeluar, tersingkir dan akhirnya menyingkirkan Padres. Pemenang itu datang dalam inning kelima empat larian menentang pelega Sean Manaea. Mengekori 6-4, Schwarber berjalan untuk memulakan rali. Hoskins kemudian merobek homer keduanya dalam permainan — tiada lonjakan kelawar, tetapi sama dramatiknya — untuk pukulan mengikat. Realmuto berjalan untuk mengatur pentas untuk Harper.

MVP NL 2021 itu membariskan dua gol ke hadapan yang bergolek ke dinding kiri tengah untuk mendahului 7-6 ketika penonton Philly benar-benar meledak. Harper kemudian memberitahu peminat di mana dia tinggal – dan rumahnya adalah rumah mereka juga.

Peminat Phillies enggan duduk — dan mereka tidak mempunyai sebab untuk sepanjang permainan. Nick Castellanos bersendirian dalam Harper untuk melengkapkan pemarkahan pada yang kelima.

Schwarber merembat bola ke semak-semak di tengah mati pada pukulan keenam untuk homer ketiganya dalam siri ini dan Realmuto menyumbat mata dengan pukulan solo pada pukulan ketujuh.

Pemukul Phillies 1-5 pergi 9-untuk-18 dengan empat homer, tiga beregu, sembilan RBI dan 10 larian dijaringkan.

wah!

“Anda mendapat satu pukulan besar, ia menjadi lebih kuat, dan di situlah anda benar-benar boleh melakukan perkara-perkara bola salji,” kata Hoskins. “Kami bukan baru untuk menjaringkan larian secara beramai-ramai, tetapi dalam playoff apabila keadaan menjadi lebih ketat dan lebih sengit , orang ramai adalah satu cara untuk membiarkan bola salji itu berlaku, dan kami melihatnya dua kali malam ini.”

Padres dan Phillies telah hampir menyumbat sembilan inning bernilai kekecohan ke dalam 48 minit kegilaan pertama.

Pengurus Phillies Rob Thomson memilih Bailey Falter untuk memulakan Perlawanan 4 selepas pemberhentian 17 hari dan berharap yang kiri sekurang-kurangnya boleh melalui satu perintah. Dia tidak boleh berbuat banyak selain menamatkan dua pemukul pertama. Manny Machado mengayunkan satu homer ke kiri dan menjawab laungan “Manny Sucks!” dengan menekupkan tangan kanannya ke telinga sambil membulatkan tapaknya.

Goyah biarkan dua pelari seterusnya mencapai dan Brandon Drury dibarisi dua-RBI berganda dari dinding padang kanan untuk mendahului 3-0. Itu sahaja untuk Falter. Pelega Connor Brogdon membenarkan RBI single untuk Ha-Seong Kim untuk menjadikan kedudukan 4-0.

Percutian buruk untuk Falter? betul-betul.

Yang paling teruk untuk pitcher permulaan? Tidak.

Mike Clevinger membenarkan satu pendahuluan di bahagian bawah permainan pertama dan kemudian homer pertama Hoskins dalam permainan yang memotong pendahuluan kepada 4-2. Dia berjalan Realmuto dan Harper memukul dua kali ganda RBI untuk menjadikannya 4-3. Harper berdiri di tempat kedua dan berlari tangannya di sepanjang “Phillies” pada jersinya ketika orang ramai dan Citizens Bank Park mula bergegar.

Begitu banyak untuk Clevinger, keluar dari permainan tanpa merakam keluar.

Pada masa pemukul No. 5 Castellanos memukul, terdapat empat jumlah pitcher dan tiga jumlah out. Jumlah inning pertama yang digabungkan menyaksikan tujuh larian, tujuh pukulan, dua homer, dua beregu — oh, dan keseronokan baru bermula.

Pelega Brogdon dan Padres Nick Martinez sebenarnya memantapkan permainan, kerana mereka bergabung untuk bersara 16 berturut-turut di atas 5 1/3 pusingan tutup.

“Saya tidak akan bertaruh menentang kami. Saya mempunyai banyak keyakinan terhadap pemain saya,” kata Martinez. “Kami tidak akan mengalah. Kami akan terus datang.”

Itulah satu-satunya regangan normal dalam yang satu ini. Malah tuala rali merah yang dilambai-lambai dengan panik oleh 45,467 orang ramai yang terjual tidak mendapat latihan sebanyak kedua-dua bullpen.

Bryson Stott membariskan perseorangan lawan ke kiri di tempat keempat yang mengikat permainan 4-semua dan memberi kehidupan baharu kepada Phillies.

Nah, sekurang-kurangnya untuk beberapa nada.

Kerana banyak difitnah Tangan Brad, pitcher keempat permainan, batuk mendahului dalam kelima. Dia mengeluarkan one-out walk dan kemudian Juan Soto membarisi homer dua larian ke kanan, pertamanya pada pascamusim dan pertama sejak 1 Okt. menentang White Sox.

Ia adalah 6-4 Padres.

Dan ia adalah permulaan akhir.

“Kami hanya perlu memenangi satu untuk pulang,” kata pengurus Bob Melvin.

SETERUSNYA

Wheeler menghadap Padres RHP Yu Darvish (2-1, 2.84 ERA dalam pasca musim).

———-

We would love to give thanks to the author of this write-up for this awesome content

Padres lwn. Phillies – Rekap Permainan – 22 Oktober 2022 – ESPN


Check out our social media profiles , as well as other pages related to it.https://paw6.info/related-pages/