Pengarah Terbuka 3M Hollis Cavner merobek pemain meninggalkan Jelajah PGA, menggelar Liga Golf Saudi sebagai ‘sakit’

Kanak-kanak dengan hayunan unik yang mencipta nama untuk dirinya tiga musim panas lalu sebagai pemenang pertama Terbuka 3M tidak akan kembali ke Blaine pada 2022.

Dia mungkin tidak akan menyertai acara Jelajah PGA lagi.

Pada hari Isnin, Matthew Wolff adalah antara pemain terbaru yang berpaling tadah LIV Golf, liga wang besar yang disokong Saudi yang telah mengambil alih perbualan golf profesional. Wolff, 23, telah ditambahkan ke acara LIV bernilai $20 juta minggu ini di Pumpkin Ridge di Portland, Ore., yang pertama berlangsung di AS

“Ia adalah wang yang mengubah hidup untuk lelaki ini; Saya melihat lelaki yang telah mengambilnya, dan hampir semua orang. . . berada di penghujung kerjaya mereka atau tidak pernah mempunyai kerjaya dan sudah selesai.”

Hollis Cavner, pengarah Terbuka 3M

Penuh dengan janji yang baru keluar dari Oklahoma State, Wolff dan ayunan belakangnya yang hebat naik ke No. 12 dalam ranking dunia selepas itu Kemenangan 3M Terbuka pada 2019 dan kejayaan seterusnya. Tetapi dia tidak lama kemudian mula pudar dalam kursus dan keluar, berehat selama 10 bulan pada 2021 untuk menangani kesihatan mentalnya. Dia merembat 15 ke atas melalui dua pusingan di Masters pada April dan seri ke-40 pada Kejuaraan Pengembara minggu lalu adalah yang pertama dibuatnya dalam tempoh enam minggu. Dia kini No. 77 di dunia.

“Saya kecewa Wolffie pergi begitu,” kata pengarah eksekutif 3M Open, Hollis Cavner, Isnin. “Dia bergelut, mari kita hadapi, dan dia hanya memutuskan untuk mengambil wang mudah dan pergi daripada berjuang kerana tidak bermain dengan baik dan perkara-perkara di sepanjang garis itu.

“Ia adalah wang yang mengubah hidup untuk lelaki ini; Saya melihat lelaki yang telah mengambilnya, dan hampir semua orang … berada di penghujung kerjaya mereka atau tidak pernah mempunyai kerjaya dan sudah selesai. Saya faham di mana mereka berada datang dari tetapi saya benci.”

Keputusan Wolff untuk menyertai LIV Golf telah lama dikhabarkan dan dia adalah antara pemain PGA Tour termuda yang meninggalkannya. Padang minggu ini di Pumpkin Ridge termasuk pemenang utama set-for-life Dustin Johnson, Brooks Koepka, Bryson DeChambeau, Patrick Reed dan Phil Mickelson. Semua pemain Jelajah PGA yang memilih acara LIV telah digantung oleh Pesuruhjaya Jelajah PGA Jay Monahan. Ada yang, seperti Johnson, telah meletak jawatan keahlian mereka. Yang lain, seperti Mickelson, berdiri teguh.

Di hujung yang lain, semuanya adalah acara seperti Terbuka 3M $7.5 juta, yang menyaksikan senarai lapangannya terjejas oleh pemain LIV yang tidak lagi membuat penampilan setiap minggu.

“Liga Golf Saudi adalah sesuatu yang menyakitkan,” kata Cavner, yang juga menyebutnya sebagai “golf pameran” dan meramalkan kehancurannya dalam masa dua tahun. “Kami telah kehilangan beberapa pemain kepada mereka tetapi kami akan memenangi pertarungan yang panjang. Selepas 30 tahun melakukan ini, saya mempunyai keyakinan yang tinggi dalam Jelajah PGA dan apa yang telah kami lakukan dan bagaimana kami mengendalikannya. “

Kemas kini lapangan awal yang dikeluarkan oleh Terbuka 3M pada hari Isnin menggembar-gemburkan pemenang utama Danny Willett, Jason Dufner dan Lucas Glover sebagai tambahan kepada 32 pemain dengan kemenangan dalam dua musim lalu seperti Sungjae Im, Tom Hoge dari Fargo, Tony Finau dan juara bertahan 3M Cameron Juara.

Brandon Matthews — terkenal dengan pemanduan 350 ela yang berkembang pesat dalam Jelajah Feri Korn — telah menerima pengecualian penaja bersama bekas amatur No. 1 Cole Hammer (kini profesional) dan Mardy Fish asli Edina. Lebih terkenal dengan kehebatan tenisnya, pemenang pingat perak Olimpik 2004 itu bermain dengan Indeks Handicap tambah-2.8.

“Kami mahu melakukan sesuatu yang berbeza. Lihat bagaimana dia akan bersaing,” kata Cavner. “Dia tidak akan memalukan dirinya sendiri.”

Cavner membayangkan beberapa lagi nama “jenis pemain 20 terbaik” masih boleh komited untuk kejohanan 21-24 Julai, yang sekali lagi diadakan seminggu selepas Terbuka British. Seperti pada masa lalu, Cavner telah menyewa penerbangan transatlantik untuk pemain dan menghabiskan minggu lepas di Connecticut untuk merayu di sasar pemanduan Kejuaraan Pengembara.

Perbezaan tahun ini ialah bilangan pemain yang telah membuat keputusan untuk memintas Terbuka 3M dan semua acara Jelajah PGA yang lain.

“Adakah saya bersetuju dengan keputusan perniagaan mereka dan keputusan hidup mereka? Tidak, saya tidak,” kata Cavner. “Tetapi saya tidak akan melayan mereka secara berbeza. Saya mungkin menyuruh mereka membeli makan malam kerana mereka mempunyai semua wang di dunia, tetapi saya tidak suka melihat sebahagian daripada mereka pergi.”

We wish to thank the author of this post for this outstanding material

Pengarah Terbuka 3M Hollis Cavner merobek pemain meninggalkan Jelajah PGA, menggelar Liga Golf Saudi sebagai ‘sakit’


Discover our social media accounts as well as other pages related to it.https://paw6.info/related-pages/