Pusingan Akhir NBA: Kejohanan keempat Stephen Curry meletakkannya dalam suasana sejarah yang lebih jarang berlaku, dan dia masih belum selesai

Saya tidak pernah tahu di mana saya berdiri pada keseluruhan budaya cincin. Kejohanan tidak dimenangi oleh seorang pemain. Ia adalah kemenangan organisasi keseluruhan, dan ia boleh menjadi sangat mengikut keadaan. Bagaimanapun, Stephen Curry memenangi kejuaraan NBA keempatnya, mengikatnya dengan pemain seperti LeBron James dan Shaquille O’Neal, pada malam Khamis terasa sangat bermakna.

Empat Curry adalah lebih satu daripada Larry Bird dan Dwyane Wade, dan satu lagi pemalu Kobe Bryant, Magic Johnson dan Tim Duncan. Tinggalkan semua naratif “dia perlukan Kevin Durant” anda di tempat sampah. Pertama sekali, Curry memenangi satu gelaran sebelum Durant dan kini dia telah memenangi satu gelaran selepasnya. Selain itu LeBron memerlukan Wade dan Chris Bosh, Shaq memerlukan Kobe dan Wade, Magic memerlukan Kareem. Begitulah cara ia berfungsi, terutamanya dengan kedalaman bakat yang wujud dalam NBA moden. Tiada siapa yang melakukannya seorang diri.

Yang berkata, Kari sentiasa menjadi perhatian ini Pahlawan ribut yang telah melanda NBA sejak lapan tahun kebelakangan ini. Dia adalah pertahanan lelaki yang paling ditakuti, dan berjaga-jaga dengan sewajarnya. Dia lelaki yang membuat semua orang bersama-sama di dalam bilik persalinan, bintang tidak mementingkan diri yang bermain tanpa bola dan memberi ruang kepada orang lain untuk bersinar. Anda mendengar Steve Kerr bercakap tentang Curry sebagai versi Tim Duncan yang lebih pendek, dan dia betul. Campuran kerendahan hati superstar yang jarang ditemui dan keyakinan yang benar-benar angkuh dalam kebolehannya sendiri yang, seperti yang diberitahu oleh Steve Kerr kepada Scott Van Pelt selepas kemenangan, “membuat semua orang di dalam bilik persalinan mahu berjuang untuknya.”

“Tanpa dia, semua ini tidak berlaku,” kata Kerr. “Dan itu tidak mengambil apa-apa daripada pemilikan Joe dan Peter, kerana mereka adalah pemilik yang hebat. Mereka telah membina organisasi yang luar biasa. Bob Myers, GM yang hebat. Pemain kami. Kami mempunyai begitu ramai pemain yang hebat. Tetapi Steph akhirnya sebab larian ini berlaku. Sama seperti Timmy [Duncan] di San Antonio. Saya gembira untuk semua orang, tetapi saya teruja untuk Steph. Bagi saya, ini adalah pencapaian kemuliaannya dalam kerjaya yang luar biasa.”

Saya bersetuju dengan Kerr. Terdapat sesuatu yang berbeza, lebih pasti, tentang tajuk ini. Pasukan Warriors ini tidak hebat. Klay Thompson berhak mendapat kasih sayang utama untuk cara dia kembali musim ini dan menyumbang masa yang besar untuk gelaran keempatnya, tetapi dia bukanlah pemain yang diingati oleh semua orang sebelum kecederaan. Begitu juga Draymond Green, yang separuh melalui siri ini mula kelihatan seperti kerugian sebenar. Andrew Wiggins adalah pemain kedua terbaik Golden State jauh dan jauh.

Seperti kata Kerr, penghargaan kepada Myers kerana menarik semua rentetan senarai yang betul, dan kerana tidak menarik beberapa yang lain yang ramai orang fikir dia sepatutnya menariknya. Kredit kepada senarai panjang pemain yang meningkatkan peranan mereka. Tetapi ini adalah tajuk Curry, jelas dan ringkas. Dia mendapat MVP Akhir pertamanya dengan purata 31.2 mata, enam lantunan, lima bantuan dan dua mencuri pada pecahan pukulan 48-42 terhadap salah satu pertahanan terbaik yang pernah kami lihat dalam masa yang lama, mungkin pernah, tetapi sudah tentu, apabila ditanya tentang kehormatan individu ini, dia langsung tidak berminat untuk bercakap tentang dirinya.

“Lupakan soalan tu. Kenapa awak mulakan dengan soalan tu?” Curry menjawab apabila ditanya bagaimana rasanya mendapat monyet MVP Akhir dari belakangnya. “Kami mempunyai empat kejuaraan. Tuhan itu hebat. Keupayaan untuk berada di pentas ini dan bermain dengan rakan sepasukan yang menakjubkan menentang pasukan yang hebat. Boston Celtics pasukan yang memberi kami segala-galanya untuk cuba sampai ke garisan penamat.

“Yang ini pasti berbeza, hanya mengetahui maksud tiga tahun yang lalu, bagaimana keadaannya daripada kecederaan kepada pertukaran pengawal dalam senarai pemain, Wiggs datang, anak muda kami membawa kepercayaan bahawa kami boleh kembali kepada perkara ini. peringkat dan menang, walaupun ia tidak masuk akal kepada sesiapa sahaja apabila kami mengatakannya, semua perkara itu penting.

“Dan kini kami mendapat empat kejuaraan. Saya, Dray, Klay, dan Andre, kami akhirnya mendapat budak jahat itu. Ia istimewa. Ia istimewa. Hanya semua kerja yang dilakukan, kepercayaan dan kepercayaan dan semua orang di bilik persalinan itu. menyembur champagne di sekeliling bilik persalinan, semua orang penting dalam proses itu. Jadi saya bangga dengan semua orang.”

sesungguhnya, Curry tidak akan menyanyikan pujian sendiri. Untuk itulah rakan sepasukannya berada di sini. Andre Iguodala berkata gelaran ini mengukuhkan Curry sebagai pengawal mata terhebat pernah. Draymond memanggil Curry “sangat menakjubkan.”

Pada Khamis, Curry mencatatkan 34 mata, tujuh bantuan dan tujuh lantunan, menumbangkan enam 3 mata. Itu menjadikan dia pemain pertama dalam sejarah NBA yang membuat sekurang-kurangnya lima 3-pointer dalam lima perlawanan dalam satu siri Akhir. Dia juga salah seorang daripada lima pemain yang memenangi berbilang MVP musim biasa, berbilang gelaran markah dan MVP Akhir, dan dia hanyalah pengawal ketiga dalam sejarah yang memperoleh purata sekurang-kurangnya 30 mata dalam dua Pusingan Akhir yang berasingan. Kami kehabisan ruang pada resume yang menjadi agak sukar untuk dielakkan daripada sebarang perbualan hebat sepanjang masa yang bernilai garamnya.

Kari larian lapan tahun ini sedang dihidupkan ialah sesuatu yang mungkin anda tidak akan lihat lagi seumur hidup anda. LeBron memerlukan sembilan tahun antara gelaran pertamanya dan gelaran keempatnya. Shaq memerlukan tujuh. Jika Kevin Durant tidak turun pada 2019, jika Draymond Green tidak digantung pada 2016, Curry mungkin mempunyai sekurang-kurangnya lima gelaran dalam lapan tahun ini, dan kemungkinan besar enam, dengan memecahkan rekod musim 73 kemenangan pada kad juga.

Kari, secara ringkasnya, antara pertaruhan paling pasti untuk perebutan kejuaraan yang pernah wujud. Itulah yang membezakan yang hebat. Anda memerlukan pasukan yang hebat, anda memerlukan beberapa perkara untuk berjaya, untuk benar-benar memenangi keseluruhannya. Tetapi lelaki yang mempunyai pasukan mereka dalam memburu tahun demi tahun yang menjadi yang terbaik. Berikan Curry senarai yang baik, dan dia akan membawa anda jauh.

Dan masalahnya, dia masih belum selesai. Adakah anda menonton Perlawanan Akhir ini? Adakah itu kelihatan seperti seorang lelaki yang hampir mengalami kemerosotan yang bermakna? Saya akan mengakui, saya membiarkan diri saya percaya, pada lebih daripada satu ketika, bahawa ini adalah permulaan penghujung kegemilangan Curry ketika dia mengharungi musim penggambaran paling teruk dalam kerjayanya, tetapi dia cemerlang di pasca musim. Boston menggunakan liputan penurunan semua siri adalah rangsangan yang bagus tetapi, kawan, adakah dia kelihatan hebat. Cepat. kuat. Yakin. Tangkapan permainan video kembali seperti biasa. Komitmen pertahanannya, sejauh mana saiz dan kebolehannya, tidak kurang memberi inspirasi. Pengkondisiannya mengagumkan.

Curry berusia 34 tahun dan anda perlu tertanya-tanya sama ada dia mempunyai lima tahun lagi seperti LeBron dalam dirinya, di mana umur nampaknya tidak mempunyai kesan yang hampir sama seperti yang dialaminya kepada kebanyakan orang. Dia menjaga tubuhnya dengan cara yang sama seperti LeBron, dan graviti menembaknya akan memberi kesan hampir tidak dapat dijelaskan mungkin selama dia bermain.

Berikan Thompson musim luar yang penuh dan sihat untuk menemui semula bentuk dua hala yang konsisten yang hanya kami lihat dalam tempoh musim ini. Beri Jordan Poole setahun lagi dan anda mungkin tidak terlalu jauh dari All-Star. Green kekal sebagai pertahanan elit dan tidak akan kekal sebagai liabiliti ofensif untuk kebanyakan siri ini kerana tidak banyak pasukan akan menjaga Curry seperti yang dilakukan Celtics; Permainan Green akan kembali. Jonathan Kuminga dan Moses Moody akan datang. James Wiseman mungkin juga. Wiggins diperkukuh dalam ekosistem ini. Kevon Looney adalah anugerah tuhan. Gary Payton II adalah benar. Vegas sudah pun menyenaraikan Warriors sebagai pilihan kejuaraan musim depan.

Juga, jangan menolak Myers melakukan perdagangan besar untuk menjadikan pasukan ini lebih baik. Dia menahan keinginan itu setakat ini, tetapi mungkin itu hanya kerana perjanjian yang betul belum muncul. Myers percaya bahawa selagi Warriors mempunyai Curry mereka mempunyai apa yang diperlukan untuk memenangi satu lagi gelaran tanpa menjejaskan masa depan, dan dia betul. Tetapi aset itu masih ada, dan Myers telah membuktikan dia tahu apa yang perlu dilakukan dengan mereka, satu cara atau yang lain.

Tetapi itu semua di bawah jalan. Pada masa ini, ini adalah masa untuk merenung bukan sahaja salah seorang pemain bola keranjang yang paling hebat dan paling berjaya yang pernah dilihat dunia ini, tetapi juga salah satu yang paling unik. Kemungkinannya, anda tidak akan pernah melihat Steph Curry yang lain. Bukan cara dia bermain. Bukan cara dia memimpin. Dia benar-benar satu jenis. Kanak-kanak yang pada dasarnya tiada siapa yang direkrut, yang telah digubal oleh organisasi yang telah lama busuk dan hampir kehilangan kerjayanya kerana buku lali kertas tisu sebelum ia benar-benar bermula, telah mengubah liga ini dalam masa kurang dari satu dekad. Jika saya tidak menontonnya hampir setiap minit dengan mata kepala saya sendiri, saya masih sukar untuk mempercayainya.

Peralatan kejohanan NBA Warriors kini tersedia

Golden State Warriors telah memenangi gelaran NBA keempat mereka dalam lapan musim terakhir. Kini, anda boleh meraikan dengan topi kejohanan, baju, hoodie dan banyak lagi. Lihat keseluruhan koleksi di sini.

Kami mungkin menerima komisen untuk pembelian yang dibuat melalui pautan ini.

We would love to thank the author of this article for this awesome content

Pusingan Akhir NBA: Kejohanan keempat Stephen Curry meletakkannya dalam suasana sejarah yang lebih jarang berlaku, dan dia masih belum selesai


You can find our social media profiles as well as other pages that are related to them.https://paw6.info/related-pages/