Ramalan UFC Vegas 54

Jan Blachowicz boleh dikatakan juara yang paling tidak mungkin dalam sejarah UFC. Adakah mungkin untuk dia membuat larian yang lebih mustahil kembali ke atas?

Kelas berat ringan No. 4 dalam Kedudukan Global MMA Fighting mendapat peluang untuk membuktikan bahawa dia masih pencabar apabila dia bertarung di No. 6 Aleksandar Rakic dalam acara utama UFC Vegas 54 pada Sabtu. Ini menandakan pertarungan pertama Blachowicz sejak kehilangan kejuaraannya Glover Teixeira pada bulan Oktober dan walaupun mudah untuk mengiranya pada usia 39 tahun, dia membuat kerjaya daripada menewaskan kemungkinan dan kemenangan itu Israel Adesanya, Dominick Reyesdan Corey Anderson bukankah begitu jauh pada pandangan belakang.

Bukannya resume Blachowicz sepatutnya penting satu iota kepada Rakic. Di luar keputusan perpecahan yang boleh dipersoalkan kehilangan kepada Volkan Oezdemir205er Austria telah melihat seluruh dunia seperti pencabar kejuaraan yang pasti dan prestasi dominan menentang Blachowicz akan mengukuhkan kesnya untuk berada dalam barisan seterusnya bagi pemenang yang akan datang UFC 275 perebutan gelaran antara Teixeira dan Jiri Prochazka. Rakic ​​sudah pun menyingkirkan pencabar kejuaraan dan kini dia mendapat peluang untuk menewaskan bekas juara.

Dalam aksi kad utama yang lain, wajaran berat ringan Ryan Spann dan Ion Cutelaba bertemu pada pertarungan kedua terakhir, veteran bantamweight Davey Grant dan Louis Smolka pertembungan, pencabar gelaran UFC sekali Katlyn Chookagian bertemu pesaing strawweight Amanda Ribas dalam pertarungan flyweight, Frank Camacho kembali dari pemberhentian hampir dua tahun untuk melawan pendatang baru yang ringan Manuel Torresdan flyweight Jake Hadley membuat debut UFC menentang Allan Nascimento.

Apa: UFC Vegas 54

di mana: UFC APEX di Las Vegas

Bila: Sabtu, 14 Mei. Kad awal lima perlawanan bermula di ESPN dan ESPN+ pada 7:30 malam ET, diikuti dengan kad utama enam perlawanan di ESPN2 dan ESPN+ pada pukul 10 malam ET.


(Nombor dalam kurungan menunjukkan berdiri dalam MMA Melawan Kedudukan Global)

Jan Blachowicz (4) lwn Aleksandar Rakic ​​(6)

Sudah tentu, Jan Blachowicz tidak boleh mengejutkan kita semua lagi.

Saya terkenal teruk dalam menilai pergaduhan Blachowicz (dari enam perlawanan terakhirnya, saya hanya meramalkan dengan betul bahawa dia akan menewaskan Ronaldo “Jacare” Souza), tetapi saya sekali lagi yakin menentangnya. Di Rakic, dia mempunyai lawan sembilan tahun lebih muda daripadanya yang memuncak dari segi fizikal dan kemahiran.

Rakic ​​telah bekerja keras untuk mempamerkan betapa lengkap permainannya selepas menyertai UFC dengan reputasi seorang pakar yang hebat. Dia memanfaatkan rangka 6-kaki-5 yang mengagumkan untuk mencipta situasi bergelut yang menguntungkan sambil masih menjadi ancaman untuk mendapatkan pukulan kalah mati pada bila-bila masa. Peminat mungkin tidak menyukai gaya yang lebih berkaedah yang dia gunakan semasa dia melepasi 10 teratas divisyen, tetapi Rakic ​​memenangi pertarungan dan dia tidak menerima banyak kerosakan berbuat demikian.

Saya rasa kematangan Rakic ​​adalah apa yang dia perlukan untuk melepasi Blachowicz, seorang pejuang yang sama pelbagai jenis yang menikmati sisa yang bagus. Blachowicz tahu peluang terbaiknya untuk menewaskan Rakic ​​yang lebih muda adalah untuk mengheretnya ke dalam pertarungannya, membawanya keluar dari zon selesanya, dan menguji sama ada dia benar-benar mempunyai kekuatan kejuaraan.

Saya yakin dengan peluang Rakic ​​untuk memperjuangkan gelaran lebih awal daripada kemudian, jadi ini bermakna saya mengharapkan dia mengatasi bonggol ini dan melakukannya dengan mengagumkan. Rakic ​​dengan kalah mati pusingan kedua.

Pilih: Rakic

Ryan Spann lwn Ion Cutelaba

Mula-mula, mari kita jelaskan, ini bukan acara utama bersama yang diluluskan Alexander K. Lee. Kedua-dua pejuang tidak disenaraikan (Katlyn Chookagian dan Amanda Ribas sepatutnya diberikan tempat ini, berdasarkan merit), tidak ada implikasi pencabar gelaran, dan tiada nama marquee mengikut apa-apa imaginasi. Yang berkata, perjuangan yang menyeronokkan untuk membawa kami ke acara utama!

Sebab Ryan Spann dan Ion Cutelaba telah ditempah ke tempat plum ini adalah kerana potensi untuk huru-hara manis dan manis dan saya menjangkakan mereka akan menyampaikannya. Spann akan bertemu dengan Cutelaba di tengah dan membaling tangan dengannya, jadi cari kedua-dua lelaki untuk makan beberapa pukulan keras. Cutelaba akan menarik darah pertama dan menggegarkan Spann, tetapi “Superman” harus mempunyai kekuatan untuk kekal dalam pertarungan.

Biasanya saya tidak suka menyatakan perkara ini secara spesifik dengan ramalan, tetapi saya tidak boleh menggoncang imej Cutelaba yang mengejar penamat, mengecas kepala terlebih dahulu ke dalam pelukan Spann dan dihantar melalui pencekik guillotine. Ia akan menjadi cara yang sangat Cutelaba untuk dia kalah dalam pertarungan ini.

Pilih: Spann

Davey Grant lwn Louis Smolka

Yang ini sama ada akan berakhir pada yang pertama atau menjadi pelari hadapan Fight of the Night dan saya cenderung kepada yang pertama. Terdapat kemungkinan besar bahawa Davey Grant dan Louis Smolka menambah satu lagi pembakar bantamweight pada senarai yang berkembang pesat setiap tahun, tetapi saya sebenarnya suka Grant untuk mendapatkan penamat di sini.

Tidak boleh dikatakan betapa berbakatnya Smolka dan betapa mengecewakannya keputusannya kadangkala. Dia seorang penyudah elit yang pencerobohannya boleh mengatasinya dan kami telah melihat dia mengalami beberapa kekalahan teruk pada pusingan pertama dalam beberapa tahun kebelakangan ini. Grant adalah perlawanan yang hebat untuknya, tetapi juga lawan lain yang boleh menyingkirkannya dengan cepat.

Grant sangat menggembirakan untuk ditonton sejak dia menerima gaya hayunan bebas, tetapi saya meramalkan bahawa dia memecah kemahiran penyerahan yang tidak aktif untuk yang ini. Sehebat mana pun orang kelab, lebih seronok berklub dan sub mereka, jadi cari Grant untuk menyelesaikan pergaduhan selepas pembukaan yang panik dan tangkap Smolka dalam perlawanan. Dari situ, dia akan meragut leher dan memaksa ketukan pusingan pertama.

Pilih: Geran

Katlyn Chookagian (3) lwn. Amanda Ribas (8, SW)

Memang bagus bahawa Amanda Ribas memutuskan untuk menganggap ini sebagai pertarungan yang sibuk selepas terlepas peluang untuk menghadapi Michelle Waterson pada bulan Mac, tetapi tiada apa yang menyeronokkan tentang bertarung dengan Katlyn Chookagian kerana pemain Brazil yang sentiasa ceria itu akan diketahui tidak lama lagi. Dia menyerahkan banyak saiz kepada Chookagian, yang akan menyukarkannya untuk melaksanakan pergelutannya dan mencapai jalan terbaiknya untuk mengatasi kekecewaan.

Chookagian tersandung dalam keadaan yang sama beberapa tahun lalu apabila dia menyambutnya Jessica Andrade ke bahagian flyweight, tetapi Ribas tidak mempunyai kuasa Andrade yang menakutkan mahupun fizikal yang diperlukan untuk membuli Chookagian. Saya melihat perkara ini berlaku lebih seperti pertarungan Chookagian yang tipikal kerana dia menggunakan jangkauannya untuk menyerang untuk mengecewakan Ribas dan menonjolkannya.

Jika Ribas boleh membuat pertarungan ini ke tanah untuk sebarang tempoh masa yang panjang, ia adalah cerita yang berbeza, tetapi Chookagian telah menghadapi banyak grappler yang kuat dan di luar yang tidak dapat ditiru. Valentina Shevchenko tiada seorang pun daripada mereka telah memaksakan kehendak mereka kepadanya dengan cara itu. Ini sepatutnya menjadi satu lagi kemenangan keputusan untuk penjaga pintu terbaik bahagian 125 paun.

Pilih: Chookagian

Frank Camacho lwn Manuel Torres

Mari kita tepukan gemuruh untuk Frank Camacho, yang kembali beraksi selepas kemalangan kereta memaksanya keluar dari UFC 263 bertembung dengan Matt Frevola Jun lepas. Sudah hampir dua tahun sejak kita melihat “The Crank” melemparkan ke bawah dan dia sentiasa seronok untuk ditonton.

Panggilan yang sukar di sini kerana Camacho mempunyai kelebihan pengalaman yang besar berbanding Manuel Torres yang berusia 27 tahun, Siri Contender baru-baru ini yang keluar dari Mexico. Walau bagaimanapun, Torres kelihatan legit semasa kemenangan berturut-turut tiga pertarungannya sekarang, menunjukkan bahawa dia tahu cara menggunakan kerangka rangynya dengan berkesan ketika menyerang dan menjerat lawannya untuk penyerahan. Dia juga sangat kuat, yang akan membantunya jika dia memutuskan untuk melaksanakan pelan permainan yang lebih berorientasikan gusti.

Camacho akan menjadi orang pertama yang memberitahu anda bahawa dia berfikiran menyinggung kerana kesalahan, sering meninggalkan sebarang strategi pra-perlawanan apabila lawannya berada dalam jangkauan tangan beratnya, Dia boleh mengatasi Torres lebih awal kerana dia lebih diuji dalam pertempuran daripada sesiapa yang Torres miliki dihadapi setakat ini. Tetapi saya mempercayai Torres untuk mengekalkan ketenangannya, mengawal jarak, dan akhirnya menyakiti Camacho dengan tergesa-gesa sebelum menamatkan saingan di atas tanah.

Pilih: Torres

Jake Hadley lwn Allan Nascimento

Presiden UFC Dana White menjulurkan lehernya untuk membawa masuk Jake Hadley selepas bekas juara Cage Warriors terlepas berat badan dan didakwa menggosok pegawai dengan cara yang salah menjelang penampilan Siri Pesaingnya Oktober lalu. Kini tiba masanya untuk Hadley menghadiahkan iman itu.

Terdapat sebab Hadley yang tidak tewas adalah salah satu prospek yang paling digembar-gemburkan di luar UK Hadley mempunyai gusti yang baik, pertahanan menyerang yang tidak biasa, dan motor yang tinggi, yang terakhir adalah penting untuk bertahan dalam bahagian flyweight UFC yang sering diabaikan. Nama permainan untuknya menentang Allan Nascimento adalah tekanan, tekanan, tekanan.

Nascimento membawa saiz yang besar kepada bahagian flyweight dan kemahiran penyerahan yang rumit. Berjuang di belakangnya tidak membawa kepada kemenangan untuknya dalam perlawanan terbarunya menentang Tagir Ulanbekovtetapi dia membuat Ulanbekov bekerja untuk mendapatkan keputusan berpecah dan dia boleh dengan mudah menangkap Hadley dengan memegang slip pendatang baru UFC.

Selagi Hadley bijak dan konsisten dengan pendekatannya pada hari Sabtu, dia boleh menandingi persembahan Ulanbekov. Anda ingin melihat dia melakukan sedikit kerosakan pada kaki sebelum memaksa tindakan itu ke tanah, tetapi Nascimento mungkin tidak memberinya pilihan itu. Namun, saya suka Hadley untuk mengambil keputusan yang meyakinkan walaupun ini tidak menjadi pameran yang jelas untuk bakatnya.

Pilih: Hadley

Pendahuluan

Andrea Lee (13) def. Viviane Araujo (12)

Alan Patrick def. Michael Johnson

Bukit Angela (13) def. Virna Jandiroba (14)

Tatsuro Taira def. Carlos Candelario

Nick Maximov def. Andre Petroski

We wish to say thanks to the author of this article for this remarkable content

Ramalan UFC Vegas 54


Take a look at our social media accounts along with other related pageshttps://paw6.info/related-pages/