‘Resilient’ C hujan 3s di tempat ke-4 untuk mengejutkan Warriors dalam G1

SAN FRANCISCO — Selepas satu lagi suku ketiga yang buruk dalam playoff penuh dengan mereka untuk Boston Celtics, ia kelihatan kepada seluruh dunia seperti Golden State Warriors sedang dalam perjalanan untuk menuntut Perlawanan 1 Pusingan Akhir NBA di Chase Center pada malam Khamis .

Tetapi kemudian suku keempat bermula. Dan, selepas runtuhan 3-pointer Celtics, permainan ini — dan siri — telah dipusingkan sepenuhnya.

Boston mencatatkan tujuh 3 mata pertamanya untuk membuka gol keempat dan mengatasi Golden State 40-16 untuk mengejutkan Warriors 120-108. Dengan berbuat demikian, Boston menjadi pasukan pertama dalam sejarah Pusingan Akhir NBA yang menang dengan dua angka selepas memasuki suku keempat dengan dua angka, mengikut penyelidikan ESPN Stats & Information.

“Berdaya tahan telah menjadi perkataan untuk tahun ini,” Payton Pritchard berkata. “Saya rasa ia menunjukkan malam ini.”

Ia pasti berlaku pada separuh masa kedua. Boston telah bergelut pada keseluruhan playoff pada suku ketiga, dan melakukannya sekali lagi dalam Permainan 1, ketika ia menentang pasukan Warriors yang secara sejarah mendominasi keluar dari rehat separuh masa.

Celtics dikalahkan 38-24 di tempat ketiga. Mereka melakukan lima pusing ganti. Mereka membiarkan Golden State pergi dari jarak 3 mata. Dan Jayson Tatum dan Jaylen Brown digabungkan untuk menembak 2-untuk-10 dari padang.

Pada ketika itu, Chase Center — menganjurkan permainan NBA Finals pertamanya — sangat menggegarkan. Sambutan itu nampaknya sedang berlangsung. Tetapi, di dalam borak Boston, perasaan itu berbeza.

“Mesej pada permulaan yang keempat ialah, ‘Kami pernah ke sini sebelum ini,'” kata Tatum. “Kami tahu apa yang diperlukan untuk mengatasi defisit seperti itu.

“Jelas sekali itu adalah pasukan yang hebat. Ia tidak akan mudah. ​​Tetapi hanya mengetahui kami pernah berada dalam situasi itu sebelum ini dan kami telah menyelamatkan diri daripadanya. Kami mempunyai banyak masa lagi, bukan? Ia tidak masa untuk menggantung kepala anda atau selesai, sudah tiba masanya untuk memikirkannya.”

Celtics terus melakukan perkara itu. Ia membantu, sudah tentu, apabila pasukan keluar dan menguburkan tujuh 3 mata pertamanya, seperti yang dilakukan oleh Boston. Tetapi ia melampaui itu. Celtics menamatkan suku keempat 9-untuk-12 dari jarak 3 mata.

Golden State, sebaliknya, hanya merembat 7-untuk-17 dari padang. Celtics berhenti membalikkan bola, meletakkan nisbah bantuan kepada pusing ganti 12 berbanding 1 yang tidak masuk akal pada yang keempat. Margin markah tambah-24 Boston pada suku keempat adalah yang terbaik dalam perlawanan Akhir NBA.

Dan Celtics mendapat sumbangan dari atas dan bawah senarai, termasuk jurulatih Celtics, Ime Udoka meninggalkan Pemain Pertahanan Terbaik Tahunan itu. Marcus Smart di bangku simpanan untuk kebanyakan suku keempat, sebaliknya memilih untuk menunggang Pritchard untuk detik terbesar musim Boston setakat ini.

“Kami berbangga kerana semua orang dapat menyumbang di kedua-dua pihak,” kata Udoka. “Itu sangat menggembirakan, terutamanya pada malam apabila lelaki terbaik anda mempunyai malam cuti, yang lain meningkat.”

Derrick White meneruskan permainan cemerlangnya sejak kelahiran anaknya pada awal pusingan akhir Persidangan Timur, menjaringkan 21 mata dari bangku simpanan dan melakukan lima pukulan 3 mata.

Al Horfordbermain dalam perlawanan Akhir NBA pertamanya selepas sebelum ini menjadi pemegang rekod untuk permainan playoff yang dimainkan tanpa penampilan Akhir, mempunyai 26 mata, enam lantunan dan tiga bantuan, termasuk memukul kesemua empat pukulan yang diambilnya pada suku keempat — dan menetapkan kerjayanya tinggi dengan enam 3 mata.

Walaupun dengan Tatum bergelut, pergi 3-untuk-17 dari padang, dia masih menamatkan dengan 13 bantuan kepada hanya dua pusingan, dan tambah-27 pada suku keempat tanpa menjaringkan satu mata. Dia menamatkan dengan empat bantuan dan tiada pusing ganti manakala terlepas ketiga-tiga pukulan yang diambilnya pada suku tersebut.

“Terharu,” kata Tatum sambil tersenyum, apabila ditanya perasaannya tentang permainan itu. “Empat puluh mata pada suku keempat … lelaki membuat pukulan besar, pukulan tepat pada masanya juga. Dan kami menang.

“Saya mengalami malam menembak yang teruk. Saya hanya cuba memberi impak kepada permainan dengan cara lain. Kami berada dalam kejuaraan. Kami berada di Pusingan Akhir. Apa yang saya bimbang adalah cuba untuk mendapatkan kemenangan, dan kami berjaya. Itulah semua yang penting pada ketika ini.

“Jadi saya tidak menjangkakan untuk menembak seteruk itu lagi. Tetapi jika ia bermakna kami terus menang, saya akan terima.”

Itulah mesej di seluruh papan dari Celtics: Bahawa mereka berjaya mencuri Permainan 1 sementara masih tidak bermain yang terbaik. Ya, mereka melakukan pukulan, melakukan 21-untuk-41 dari jarak 3 mata. Tetapi mereka mengalami suku ketiga yang ceroboh itu dan juga bermula dengan perlahan untuk memulakan permainan, apabila senarai yang tidak menampilkan seorang pemain pun dengan pengalaman Pusingan Akhir NBA kelihatan seperti itu pada suku pertama.

“Teruskan sahaja bermain. Itulah mesej kami sepanjang permainan,” kata Horford. “Mereka adalah pasukan yang bagus. Dan bagi kami, cuma, anda tahu, teruskan bermain walau apa pun.

“Dan anak buah kami, itulah yang kami lakukan. Ia bukan perlawanan terbaik kami, tetapi kami terus berjuang dan mencari cara berbeza untuk mendapatkan kemenangan ini.”

Dalam banyak cara, permainan ini adalah mikrokosmos musim roller-coaster Boston. Celtics berada di bawah .500 pada akhir Januari, sebelum merobek NBA sepanjang 35 perlawanan terakhir musim biasa, mencatatkan penarafan serangan dan pertahanan terbaik dalam liga sepanjang tempoh itu.

Boston kemudiannya mengharungi dua siri tujuh perlawanan sukar menentang Milwaukee Bucks dan Miami Heat untuk ke sini, termasuk memenangi perlawanan penyingkiran di jalan raya menentang kedua-dua pasukan. Mereka kini telah menjadi pasukan pertama yang menewaskan Warriors di Chase Center dalam permainan playoff.

Kini, selepas memasuki Pusingan Akhir NBA setelah bermain 12 perlawanan dalam 23 hari merentasi separuh akhir dan akhir Persidangan Timur, Boston kini akan mendapat rehat tiga hari lagi dan bersedia untuk bermain di sini semula dalam Permainan 2 malam Ahad, apabila Celtics akan mempunyai peluang untuk meletakkan cengkaman pada siri ini dengan satu lagi kemenangan.

“Ia hanya menyatakan apa yang telah kami lakukan sepanjang tahun,” kata Smart. “Kami telah dikira keluar sepanjang tahun. Sememangnya begitu. Kami mempunyai detik-detik. Tetapi kami terus berjuang. Itulah kami.

“Saya rasa sejak beberapa bulan lalu, itulah identiti kami. Saya rasa ia melekat pada kami atas sebab tertentu.”

Dan, akibatnya, Celtics tinggal tiga kemenangan lagi daripada gelaran NBA.

We would love to thank the writer of this write-up for this outstanding web content

‘Resilient’ C hujan 3s di tempat ke-4 untuk mengejutkan Warriors dalam G1


Check out our social media profiles as well as other related pageshttps://paw6.info/related-pages/