‘Saya harap ia terkena muka saya’: 97 mph bola pantas mematahkan ibu jari MVP NL Bryce Harper

Bryce Harper akan diketepikan selama-lamanya dengan ibu jari kiri patah selepas dia terkena satu padang daripada Blake Snell dalam kemenangan 4-2 Philadelphia ke atas San Diego Padres pada malam Sabtu.

“Saya harap ia terkena di muka saya,” kata Harper, yang memakai bidai pada ibu jarinya. “Saya tidak mematahkan tulang di muka saya. Saya rasa saya boleh mengambil 98 [mph] ke muka, tetapi bukan 97 ke ibu jari. Ya, saya berada dalam mod perlindungan sedikit cuba untuk mengangkat tangan saya ke sana dan tidak membiarkannya terkena saya lagi. Ia hanya mengecewakan. Saya benar-benar kecewa.”

MVP NL yang memerintah, yang terlepas hanya beberapa perlawanan tahun lepas apabila dia dipukul di muka oleh bola laju dari St Louis’ Genesis Cabrera, memeriksa hayunannya ketika bola laju 97 mph dari Snell menunggang ke dalam dan tinggi ke arah bahunya sebelum mengenainya di bahagian luar tangan kiri pada inning keempat. Harper segera jatuh ke tanah dan kelihatan kesakitan ketika dia memegang tangannya sambil melutut selama beberapa minit dengan ketua jurulatih Phillies Paul Buchheit menjaganya.

Pengurus besar Phillies Dave Dombrowski, yang mengembara bersama pasukan dalam perjalanan jalan raya, berkata masih terlalu awal untuk menentukan sama ada pembedahan diperlukan. Dia menambah dia tidak pasti jenis patah yang dialami Harper atau di mana pada ibu jarinya kecederaan itu berlaku. Harper berkata dia akan berjumpa pakar apabila dia kembali ke Philadelphia.

“Kami akan meletakkan dia dalam senarai cedera,” kata Dombrowski. “Saya bimbang pada mulanya dia terkena di muka. Saya amat bimbang kerana dia seorang yang kuat dan dia segera meninggalkan padang.”

Ketika Harper berada di separuh jalan ke ruang istirahat Philadelphia, dia kelihatan marah kepada Snell dan memberi isyarat dengan tangannya ke arah pitcher permulaan Padres. Snell akhirnya menjerit membalas Harper. Ramai peminat di Petco Park mula mengejek Harper selepas beberapa saat dengan Harper menjerit kepada Snell.

Harper kemudian kelihatan tenang dan berkata, “Saya tahu, saya tahu” kepada Snell, mengakui bahawa pitcher tidak bermaksud untuk memukulnya dengan padang.

“Ia tidak dipanaskan sama sekali,” kata Harper. “Ia hanya seketika dan keadaan yang buruk. Saya telah bermain menentang Blake sejak kami berumur 10, 11 tahun jadi saya tahu tidak ada niat jahat di sebalik itu sama sekali. Padang dalam adalah sebahagian daripada permainan. Dia adalah pemain yang hebat dan juga manusia yang hebat. Saya mendoakan yang terbaik untuknya dan saya memberitahunya untuk terus melemparkannya ke dalam fastball kerana ia menjadikan peluncur itu sangat bagus.”

Snell menghantar mesej kepada Harper dan berkata kedua-duanya mempunyai hubungan yang baik.

“Jelas sekali, saya berasa teruk memukulnya,” kata Snell. “Saya tidak berbuat demikian dan dia tahu itu. Kami telah bercakap, kami telah menanganinya. Dia bermain dengan penuh semangat dan saya boleh faham kenapa dia kecewa. Saya juga kecewa seperti dia, saya memukulnya … saya hanya berharap dia cepat sembuh dan kembali ke sana dan terus bersaing.”

Snell menambah dia dan Harper akan berjumpa antara satu sama lain selepas perlawanan Sabtu atau Ahad.

Philadelphia kini perlu bergerak ke hadapan untuk banyak atau mungkin sepanjang musim ini tanpa pengeluar kelawar dan lari terbesarnya di Harper. Harper mencecah .318 dengan 15 larian di rumah, 48 RBI dan .984 OPS musim ini dalam 64 perlawanan walaupun sedikit koyakan di UCL siku kanannya yang menghalangnya daripada bermain di luar padang sejak 16 April. Dia cuba mengelak Pembedahan Tommy John penghujung musim dengan suntikan plasma kaya platelet dan rehat.

“Dia seorang lelaki yang tidak boleh diganti secara individu, tetapi kami perlu berada dalam kedudukan yang perlu dipertingkatkan oleh orang lain,” kata Dombrowski. “Kami akan mengambil langkah untuk mencuba dan mendapatkan seseorang di sini [on Sunday].”

Dombrowski berkata pemain luar Mickey Moniak, pilihan No 1 keseluruhan 2016 yang bergelut dalam aksi terhad dalam kejohanan utama, akan menjadi pilihan untuk dipanggil untuk membantu mengimbangi kehilangan Harper.



We wish to thank the writer of this article for this outstanding material

‘Saya harap ia terkena muka saya’: 97 mph bola pantas mematahkan ibu jari MVP NL Bryce Harper


Visit our social media profiles as well as other related pageshttps://paw6.info/related-pages/