Skor Phillies lwn Padres: Bryce Harper menghantar Philly ke Siri Dunia pertama sejak 2009 dengan homer yang memenangi permainan

Philadelphia Phillies menuju ke Siri Dunia buat kali pertama sejak 2009. San Diego Padres cuba merosakkan parti di Philadelphia dalam Permainan 5, datang dari belakang untuk mendahului menuju ke tangga kelapan. Dan kemudian Bryce Harper berlaku. Phillies memenangi Permainan 5, 4-3, pada homer dua larian Harper dan mereka memenangi siri itu, 4-1. Mereka memenangi panji NL buat kali pertama dalam tempoh 13 tahun dan akan menentang sama ada Houston Astros atau New York Yankees dalam Siri Dunia.

Mari kita lihat bagaimana Permainan 5 berlaku.

Harper kekal panas, dilengkapi dengan HR klac

Bryce Harper telah melakukan rentak panas yang hebat sepanjang playoff. Dia tidak mendapat pukulan dalam Permainan 1 Siri Kad Liar, tetapi dia membuat keputusan berjalan kaki dan menjaringkan gol dalam kemunculan semula inning kesembilan mereka. Dia menjadi homered dalam at-bat pertamanya dalam Permainan 2 dan ia, seperti yang mereka katakan, pada. Bermula dengan Permainan 2 pusingan pertama, Harper mempunyai sekurang-kurangnya satu pukulan dalam setiap perlawanan. Dia mencecah .444 dengan peratusan slugging .944 dalam sembilan perlawanan sebelumnya sebelum perlawanan 5 pada hari Ahad. Dia bersendirian dalam pukulan pertamanya, memindahkan rentak pukulan playoffnya kepada 10 perlawanan. Itu mengikat Lenny Dykstra (1993) untuk rekod francais (melalui Sarah Langs).

Oh, dan Harper mencecah larian rumah terbesar dalam hidupnya di bahagian bawah inning kelapan. Phillies ketinggalan 3-2 untuk memulakan babak. JT Realmuto bersendirian dan kemudian Harper datang untuk menyerang pemain persediaan Padres Robert Suarez. Ia adalah satu pertempuran. Dia mengasari dua padang dengan dua serangan. Dan kemudian, pada kiraan 2-2 …

Sama seperti itu, Phillies kembali ke atas. Ia menyebut bahawa Harper adalah memperoleh setiap sen kontrak $330 juta beliau.

Hoskins pergi ke halaman (sekali lagi)

Rhys Hoskins melakukan larian rumah tiga larian dalam Permainan 3 NLDS dan itulah yang benar-benar menghayunkan sesuatu ke arah Phillies untuk kebaikan dalam siri itu. Dia melakukan pukulan dua larian pada inning pertama Permainan 4 NLCS malam Sabtu, mengukir pendahuluan awal Padres. Kemudian dalam Permainan 4, dia memukul homer dua larian untuk mengikat permainan.

Ahad, dia mendapat markah dimulakan dengan larian rumah dua lagi:

Dia kini mempunyai lapan pukulan dalam playoff dan lima daripadanya telah bermain di rumah. Dia memandu pulang 11 larian. Perayaan melangkau ke bawah garisan asas pertama juga bernilai mata bonus. Syabas, Rhys.

Soto panas… cuma agak lambat

Pesta itu berlangsung di Philly selepas Hoskins homer, tetapi Juan Soto melakukan pukulan solo untuk membuat Phillies berpeluh di bahagian atas tempat keempat. Ia mendapat Padres di papan dan memaksa Phillies untuk beroperasi dengan hanya mendahului satu larian dan tiada kusyen atau margin untuk kesilapan. Itu akhirnya menjadi penting dan kita akan sampai ke sana sebentar lagi.

Inilah bom Soto:

Soto juga mendapat tempat dalam Permainan 4. Ini adalah kali pertama dia bermain lebih dalam dalam perlawanan berturut-turut sejak clubbing homers dalam kedua-dua hujung doubleheader untuk Nationals pada 13 Julai. Ia adalah kali pertama dia pulang pada hari berturut-turut sejak Julai 8-9.

Beroda peniaga

Zack Wheeler mendapat kemenangan dalam Permainan 1 siri ini selepas melakukan tujuh babak tanpa jaringan dan hanya membenarkan satu pukulan. Dia tidak begitu dominan kali ini. Dia pergi enam inning dan melepaskan dua larian pada tiga pukulan sambil mencatatkan lapan. Dia tidak mengeluarkan satu jalan pun. Maksudnya, walaupun dia lebih baik dalam Permainan 1, ini adalah satu lagi prestasi cemerlang.

Dia kini telah memulakan empat perlawanan di pasca musim dan telah melonjak ke 1.78 ERA dan 0.51 WHIP dengan 25 strikeout dan tiga walk dalam 25 1/3 inning.

Dia menghadapi satu adunan pada inning ketujuh dan membenarkan satu adunan. Dan ketika itulah perkara menjadi sangat menarik…

Serantony menjadi liar dalam hujan

Penyelamat Phillies Seranthony Domínguez telah menjadi hebat selepas musim ini dan menutup penyelamatan enam kali dalam Permainan 3. Dia datang ke perlawanan ini dan tidak mempunyai sebarang arahan sama sekali. Dia memasuki permainan dengan pelari pertama dan Phillies mendahului, 2-1, pada inning ketujuh semasa hujan paling lebat pada sebelah petang di South Philly. Dia melemparkan padang liar yang memajukan pelari ke tempat kedua dan kemudian melepaskan dua Josh Bell yang mengikat permainan. Kemudian dia melemparkan padang liar untuk memajukan pelari cubit Jose Azocar ke tempat ketiga. Kemudian dia melempar yang lain padang liar untuk menjaringkan Azocar dan Padres mendahului 3-2.

Domínguez hanya mempunyai tiga padang liar sepanjang musim biasa dalam 51 babak. Dia belum lagi melemparkan satu dalam playoff dalam 6 2/3 inning kerjanya. Dia membaling tiga dalam inning ketujuh dalam Game 5.

Seperti kata pepatah, setiap kali anda melihat permainan besbol, anda mempunyai peluang untuk melihat sesuatu yang anda tidak pernah lihat sebelum ini. Domínguez menjadikannya benar dalam yang ini.

Darvish dengan nasib yang sukar sekali lagi

Yu Darvish hanya melepaskan dua larian dalam tujuh inning kerja dalam Permainan 1, kerana dia ditandakan dengan homer solo oleh Bryce Harper dan Kyle Schwarber. Dia adalah pemain yang kalah dan ia kelihatan seperti keputusan yang sama akan berlaku dalam Permainan 5.

Kali ini ia adalah Hoskins homer dua kendalian dan itu sahaja. Dia melepaskan dua larian pada empat pukulan dalam enam babak. Terima kasih kepada kemunculan semula yang lewat, dia kelihatan seperti berada dalam barisan untuk kemenangan yang diperoleh dengan baik. Memandangkan cara bullpen terpaksa dikosongkan dalam Permainan 4, anda tidak boleh memberikan pujian yang cukup kepada Darvish untuk kerjanya dalam permainan ini. Musim Padres berada dalam talian dan dia menghantarnya.

Dan kemudian Harper berlaku. Darvish ditinggalkan dengan rekod 0-1 dalam siri ini walaupun melontar seperti ace.

Suárez menutup perkara

Phillies pergi ke David Robertson untuk kesembilan dengan mendahului satu larian, tetapi dia melakukan dua pemukul lurus dengan satu keluar. Kemudian kapten Phillies, Rob Thomson berpaling kepada pemain No. 3nya, Renjer Suárez, untuk mendapat dua kekalahan terakhir.

Suárez adalah pelepas lega sebelum menjadi pemula di peringkat liga besar. Dia sebenarnya lebih dekat untuk tempoh masa yang sangat singkat musim lalu, merekodkan empat penyelamatan.

Pemukul pertama yang dihadapi Suárez ialah Trent Grisham, dan dia meletakkan roti. Dia pasti telah memukul untuk memukul atau dia tersilap dan menganggap tiada kekalahan. Walau apa pun, Phillies hanya melemparkan gol ketika Suárez melemparkan ke atas. Austin Nola adalah harapan terakhir Padres, dan dia berbaris lembut untuk perlawanan akhir dengan larian terusan dibiarkan terkandas dalam kedudukan pemarkahan.

Pengurus Phillies Rob Thomson mencipta sejarah

Ingat, Phillies adalah 21-29 hingga Mei. Mereka menang pada 1 Jun tetapi kemudian memecat pengurus Joe Girardi. Rob Thomson mengambil alih dan mereka pergi 65-46 di bawahnya, rentak musim penuh dengan 95 kemenangan. Mereka kini telah pergi 9-2 dalam playoff juga.

Thomson hanyalah pengurus ketiga dalam sejarah besbol yang mengambil alih pada pertengahan musim dan memenangi panji. Dia menyertai Jack McKeon dari Marlins 2003 dan Bob Lemon dari Yankees 1978. McKeon dan Lemon kedua-duanya memenangi Siri Dunia, jadi Thomson ingin mengikuti jejak mereka.

Apa yang akan datang

Untuk Padres, mereka akan pulang ke luar musim yang besar. Mereka akan mendapatkan Fernando Tatis, Jr. kembali awal musim depan dan ia akan menjadi menarik untuk melihat bagaimana ia berlaku. Mereka akan menjadi pesaing yang kuat sekali lagi, kemungkinan besar.

Yang lebih penting sekarang ialah juara Liga Kebangsaan Philadelphia Phillies. Ini adalah panji kelapan mereka, menyertai 1915, 1950, 1980, 1983, 1993, 2008 dan 2009. Mereka akan menuju ke jalan raya untuk Sukan 1 dan 2 Siri Dunia, mungkin ke Houston untuk menghadapi pasukan Astros yang belum lagi kehilangan selepas musim ini. The Phillies akan menjadi underdog berat, tetapi mereka underdog terhadap Cardinals, Braves dan Padres dan inilah mereka.



We want to thank the writer of this article for this incredible content

Skor Phillies lwn Padres: Bryce Harper menghantar Philly ke Siri Dunia pertama sejak 2009 dengan homer yang memenangi permainan


Find here our social media profiles and other related pageshttps://paw6.info/related-pages/