UW Huskies menewaskan Cal dan memperoleh kemenangan jalan raya pertama walaupun mengikuti skrip yang tidak dikenali

BERKELEY, Calif — Tujuh perlawanan pertama UW mengikuti skrip biasa.

Mereka bermula, boleh diramalkan, dengan pendaratan Washington pada pemacu pembukaannya. Mereka menyerlahkan lengan kiri yang kuat Michael Penix Jr., yang mengedarkan bola dengan kekerapan seorang budak kertas pada laluan paginya. Mereka menampilkan pelbagai penerima lebar yang layak dan pelbagai permainan letupan. Mereka adalah touchdown-berat dan pertahanan-ringan. Mereka gemar perjudian keempat ke bawah. Mereka dibumbui dengan pertahanan hantaran berliang — terjahan tersasar dan liputan patah serta sudut belakang yang tidak kompetitif. Mereka menyeronokkan dan mengecewakan dan tidak dinafikan menghiburkan.

Selama tujuh hari Sabtu, terdapat mata.

Dalam kemenangan 28-21 UW ke atas Cal, terdapat gol padang dan penalti.

Sekurang-kurangnya, pada mulanya.

Terdapat juga penurunan dan perhentian pertahanan, jarang berlaku untuk 2022 Huskies Kalen DeBoer. Bersama-sama, mereka menjelaskan mengapa Washington mengatasi Cal 245 berbanding 83 pada separuh masa pertama … tetapi hanya mendahului 6-0.

“Saya tidak akan mengatakan ia mengecewakan,” kata Penix mengenai permulaan pertahanan UW yang perlahan. “Ini adalah pertahanan yang tidak melepaskan banyak mata. Mereka pertahanan yang sangat sukar, pertahanan yang kukuh. Kami tahu kami perlu melaksanakan perkara-perkara kecil. Dan pada awalnya, saya rasa kami tidak melaksanakan perkara-perkara kecil seperti yang sepatutnya untuk masuk ke zon akhir.”

UW menjalankan 24 permainan gabungan dalam dua serangan serangan pertamanya, tetapi datang hanya dengan sepasang gol padang Peyton Henry. Salvo pembukaannya berakhir apabila larian rekaan Penix pada larian ketiga dan 6 disumbat untuk kekalahan 2 ela di garisan 23 ela Bears. Ia adalah kali pertama dalam lapan perlawanan musim ini bahawa pemanduan pembukaan UW tidak berakhir dengan mata tambahan.

Selepas memaksa pukulan Cal dengan pantas, pemanduan kedua UW menghasilkan kekecewaan yang sama — ketika perarakan 14 permainan, 62 ela gagal apabila ia paling penting. Pada barisan ketiga dan 5 dari garisan 20 ela Cal, penghujung ketat Jack Westover telah dihukum kerana permulaan yang salah — memegang tangannya pada topi keledar emas kromnya selepas mengakui kesilapannya. Selepas Penix memukul mundur Wayne Taulapapa untuk keuntungan 7 ela, UW — yang pergi ke tempat keempat turun 19 kali dalam tujuh perlawanan pertamanya, 11ke-kebanyakan di negara ini — sebaliknya memilih gol padang Henry 35 ela.

Sekarang, mungkin, anda mengetahui tema itu. Pertahanan UW yang memberangsangkan memaksa satu lagi pukulan Cal, dan Penix dan Co. sekali lagi menggerakkan rantai secara teratur — kemudian terhenti di luar zon akhir. Pada gol kedua dan gol dari garisan 8 ela, Penix menemui McMillan untuk mendarat terjun … yang dinafikan oleh penalti gangguan hantaran ke atas penerima lebar Ja’Lynn Polk. Henry menolak percubaan gol lapangan sejauh 34 ela dua perlawanan kemudian.

Pertahanan UW memaksa empat pukulan berturut-turut pada separuh masa pertama, manakala serangannya tunduk kepada kecederaan yang ditimbulkan oleh diri sendiri. Selama dua suku, skrip itu dibalikkan dengan berkesan.

Baik atau buruk, babak kedua terasa lebih akrab.

Quarterback Cal Jack Plummer menemui penerima lebar J. Michael Sturdivant untuk sepasang touchdown pada suku ketiga — serangan 8 ela di seluruh badannya sambil mengelak hantaran tergesa-gesa, dan bakat 48 ela di mana Sturdivant membakar sudut Husky Jordan Perryman di tempat ketiga -dan-7.

UW juga (akhirnya) menjumpai zon akhir, ketika berlari ke belakang Cameron Davis berjaya mematahkan keberanian untuk menjaringkan gol 6 ela — ke-10nya yang mendahului persidangan musim ini. Dan selepas pecut Sturdivant mengikat permainan pada 14-14, Huskies serta-merta menjawab — merobek pemanduan 10-play, 75-hala, kemuncak dengan touchdown 13-hala belakang bahu ke McMillan pada ketiga-dan-10.

“Itu sesuatu yang kami amalkan sepanjang minggu,” kata Penix yang tersenyum. “Kami tahu jika mereka mengekalkan nikel ke lapangan, kami akan mempunyai jumlah yang baik ke sempadan. Itulah yang mereka lakukan, dan sebelum saya menyentap bola, saya tahu ia akan menjadi touchdown. Ia hanya soal siapa yang akan mendapatkannya.”

Seminggu selepas memecahkan rekod hantaran satu permainan UW dengan 516 ela dalam kemenangan ke atas Arizona, Penix sekali lagi tepat — melengkapkan 36 daripada 51 hantaran untuk 374 ela dan dua sentuhan. Jurulatih UW, Kalen DeBoer menggelar quarterback yang menonjol “hanya sangat konsisten. Semua orang tahu apa yang mereka dapat dengan dia. Dia boleh membuat semua lontaran. Menjaga bola sepak … tidak ada masa di mana anda merasakan terlalu besar risiko apabila dia membaling bola. Dia melaksanakan kesalahan itu.”

McMillan, begitu juga, mendahului Huskies dengan lapan tangkapan sejauh 81 ela dan markah yang disebutkan di atas.

Tetapi kesalahan sahaja tidak mencukupi. Selepas pendaratan McMillan memberikan Huskies pendahuluan yang tidak menentu 21-14, hantaran tergesa-gesa UW memainkan peranannya — ketika Voi Tunuufi memecat Plummer (dengan bantuan Zion Tupuola-Fetui) untuk memaksa tiga lawan.

Pada ketika itu, Penix menyediakan.

Pada barisan ketiga dan 2 dari garisan Cal 36 ela, junior baju merah itu mengambil masa, mengambil masa dan mendapati Richard Newton berlari ke belakang — yang melangkah melalui percubaan terjahan, nikelback Collin Gamble yang bersenjatakan kejam dan melangkah tinggi ke dalam zon akhir.

“Itu menyeronokkan untuk dilihat, ” kata DeBoer. “Dari tempat saya berdiri, ia sangat jauh dari padang saya fikir dia berada di luar sempadan lima ela. Jadi sangat menarik untuk melihat dia merampas bola itu, kerana kita semua tahu Mike bukan sahaja di luar sana melempar lob untuk lelaki. Kemudian baginya untuk memecahkan beberapa terjahan dan mencari jalannya, ia adalah satu permainan yang besar untuk kami.

“Ia sentiasa menyeronokkan untuk melihat lelaki ini yang berjuang melalui kesukaran. Dengan kecederaan yang dia alami, dia seorang pejuang. Seronok melihat dia mendapat kejayaan itu dengan cara yang berbeza daripada apa yang dia jangkakan.”

Newton setinggi 6 kaki, 212 paun – yang terlepas perlawanan Arizona dengan kecederaan – menyediakan insurans berharga untuk pertahanan hantaran yang cepat hancur. Kerana, mengekori 28-14, Cal secara tidak mengejutkan menjawab — menghadkan pemanduan 12-play, 80-hala dengan hantaran sentuh Plummer 8-hala yang ketat kepada penerima lebar Mavin Anderson pada keempat-dan-7.

Tetapi selepas UW dipaksa untuk menendang, hantaran tergesa-gesa sekali lagi muncul — ketika Tupuola-Fetui memecat Plummer kerana tewas 10 ela di tempat ketiga dan menghalang Stadium Memorial California yang sudah senyap. The Huskies memaksa tidak siap keempat pada pemacu terdesak berikutan Cal juga.

UW menamatkan dengan lima guni dalam kemenangan itu — dua oleh kelebihan tahun kedua Bralen Trice, dan satu guni oleh Tupuola-Fetui, Tunuufi dan Jeremiah Martin. Plummer menyempurnakan 21 daripada 33 hantaran sejauh 244 ela dan tiga touchdown.

Apabila ditanya sama ada Cal melakukan sesuatu secara skematik yang membolehkan hantaran UW tergesa-gesa menerkam, Trice tersenyum, menggelengkan kepalanya dan berkata: “O-line. Itu sahaja. Itu sahaja.”

Selama 30 minit, Huskies mengikuti skrip yang tidak dikenali. Dan pada akhirnya, mereka menyimpang dari skrip dengan dua cara lain yang dialu-alukan.

Setahun selepas menamatkan 4-8, Washington mencapai kelayakan mangkuk menuju minggu selamat tinggal … dan memperoleh kemenangan jalan raya pertama DeBoer dalam proses itu.

“Kami semua di sini berpesta dan menjadi liar dan menjadi bising, kerana kami layak bermain,” kata Trice, sejurus selepas “Hujan Ungu” Putera kedengaran melalui pembesar suara di bilik persalinan jalan. “Kami baru sahaja mendapat kemenangan keenam itu, dan ia berasa hebat, datang daripada apa yang berlaku musim lalu. Kami 6-2 sekarang. Kami sedang melakukan perkara kami.”

SKOR KOTAK

We wish to give thanks to the writer of this post for this incredible content

UW Huskies menewaskan Cal dan memperoleh kemenangan jalan raya pertama walaupun mengikuti skrip yang tidak dikenali


You can find our social media profiles here as well as other pages on related topics here.https://paw6.info/related-pages/