White Sox Menandatangani Johnny Cueto Untuk Tawaran Liga Kecil

White Sox telah menandatangani veteran dengan betul Johnny Cueto, menurut Mike Rodriguez dari Univision. Menurut Jeff Passan dari ESPN, Cueto menandatangani perjanjian liga kecil dan akan memperoleh prorata $4.2MM dalam Majors. Menurut Jon Heyman dari MLB Network, Cueto mempunyai pilihan untuk tidak ikut serta pada 15 Mei. Cueto diwakili oleh Bryce Dixon.

Cueto, 36, memberikan kedalaman putaran untuk kelab White Sox yang baru-baru ini melihat Lance Lynn pergi ke bawah pisau untuk tendon lutut kanan terkoyak sedikit. Lynn dijangka akan keluar hampir dua bulan. Kelab itu juga baru-baru ini mengambil beberapa pukulan dalam bullpen – yang secara sukarela dengan perdagangan Craig Kimbrel kepada Dodgers, dan kecederaan malang dengan Garrett Crochet memerlukan pembedahan Tommy John.

White Sox masih akan bersilang Lucas Giolito, Dylan Berhenti, Michael Kopechdan Dallas Keuchel ke dalam empat tempat pusingan pertama mereka. Cueto yang baru ditambah akan berusaha untuk meningkatkan dan menyertai campuran permulaan kelima yang sudah termasuk Reynaldo Lopez dan Vince Velasquez. Cueto mempunyai kebiasaan dengan jurulatih pitching White Sox Ethan Katz, yang bekerja untuk Giants dari 2019-20, dan dia telah latihan di luar musim baru-baru ini dengan Lopez.

Selepas Cueto mencatatkan musim 24 tahun yang kukuh pada 2010, GM Reds Walt Jocketty ketika itu mempunyai pandangan jauh untuk mengurungnya dalam perjanjian empat tahun, $27MM dengan pilihan kelab. Itu memberi Cincinnati dua tahun tambahan kawalan, tempoh di mana Cueto berkembang menjadi pesaing Cy Young. Apabila agensi bebas menghampiri, Jocketty menghantar Cueto the Royals untuk larian Siri Dunia mereka. Orang kanan menamatkan karier singkatnya di Royals dengan kemenangan permainan yang lengkap dalam Permainan 2 Siri Dunia itu.

Kira-kira sebulan selepas perarakan, Cueto menandatangani perjanjian ejen percuma selama enam tahun bernilai $130MM dengan Giants di bawah rejim Brian Sabean. Cueto cemerlang dalam musim pertamanya untuk Giants, tetapi pelaburan itu gagal untuk San Francisco. Kontrak Cueto termasuk penarikan diri selepas tahun kedua, yang mungkin digunakannya jika bukan kerana ketegangan flexor pada ’17.

Cueto kemudian mengalami terseliuh siku pada Mei 2018, yang membawa kepada pembedahan Tommy John pada Ogos tahun itu. Dia kembali ke padang pada September 2019, pemulihan 13 bulan yang mengejutkan. Cueto berkhidmat sebagai pemula Hari Pembukaan Gergasi pada tahun 2020, mengambil semua gilirannya dalam musim yang dipendekkan.

Pada ’21, Cueto terlepas hampir sebulan dengan ketegangan lat, dan kemudian lebih banyak masa lewat musim dengan ketegangan fleksor dan siku. Kemunculan terakhirnya untuk Giants adalah percutian yang melegakan pada 30 September – yang pertama dalam kerjayanya selama 14 tahun. Memandangkan keterbatasannya, Cueto tidak dapat memecahkan senarai NLDS Giants, dan kelab itu membuat pilihan yang tidak dapat dielakkan untuk membeli pilihan kelab $22MMnya dengan harga $5MM. Namun, Cueto mencatatkan 114 2/3 inning untuk Giants pada 2021, kali pertama dia melebihi 63 1/3 dalam semusim sejak 2017.

Sejak 2020, Cueto mempunyai 4.55 ERA, 20.1 K%, 7.3 BB% dan 39.1% kadar bola tanah dalam 178 babak. Walaupun pada zaman kegemilangannya, Cueto bukanlah seorang penyerang yang besar, dan dia melontar lebih keras pada 2021 berbanding musim terakhirnya yang kuat, pada tahun 2016. Sungguhpun mengejutkan Cueto tidak dapat memperoleh kontrak Liga Utama, gajinya dalam yang besar akan menjadi besar berbanding dengan perjanjian liga kecil biasa. Beberapa pasukan AL Central yang lain, Twins dan Tigers, sekurang-kurangnya mempertimbangkan Cueto selepas sekatan keluar. Ada kemungkinan besar artis kawalan akan mendapati dirinya berada di Chicago sebelum pasukan itu cuba untuk mengharungi kecederaan Lynn.

Dengan Hari Pembukaan dua hari lagi, pasaran ejen percuma untuk memulakan pitching adalah kepada Brett Anderson, Jake Arrieta, Trevor Cahill, Mike Foltynewicz, JA Happdan Matt Harvey.



We want to give thanks to the writer of this article for this incredible material

White Sox Menandatangani Johnny Cueto Untuk Tawaran Liga Kecil


Discover our social media profiles , as well as the other related pageshttps://paw6.info/related-pages/