WNBA menamakan pemula kehormat Griner untuk ASG

WNBA mengumumkan hari Rabu bahawa Minnesota pusat Sylvia Fowles dan Seattle pengawal Sue Birdyang kedua-duanya akan bersara pada akhir musim ini, akan menjadi kapten bersama bersama las vegas ke hadapan A’ja Wilson dan Seattle ke hadapan Breanna Stewart untuk perlawanan All-Star liga pada 10 Julai (ABC, 1 petang ET) di Chicago.

Liga juga berkata Phoenix pusat Brittney Griner, yang telah ditahan di Rusia sejak Februari, akan menjadi pemula All-Star kehormat. Griner sebelum ini telah menjadi All-Star tujuh kali.

Ini akan menjadi Permainan All-Star ke-13 untuk Bird dan yang kelapan untuk Fowles. Wilson dan Stewart, berdasarkan penamat dengan undian peminat terbanyak, akan menjadi kapten bersama pasukan rasmi dan memilih skuad mereka semasa Khas Pemilihan Pasukan WNBA All-Star ESPN pada 2 Julai (3 petang ET). Mereka akan memilih dahulu daripada kumpulan baki lapan pemula dan kemudian daripada kumpulan 12 simpanan.

Bersama dengan empat yang disebutkan di atas, permulaan yang lain adalah Connecticut ke hadapan Jonquel Jones, Los Angeles ke hadapan Nneka Ogwumike, Chicago hadapan-tengah Candace Parker dan New York‘s Sabrina Ionescudan rakan sepasukan di Las Vegas Kelsey Plum dan Jackie Young, semua pengawal. Ini adalah pilihan All-Star pertama untuk bekas pilihan No. 1 Ionescu (2020), Young (2019) dan Plum (2017).

Fowles dan Bird juga akan menjadi kapten bersama; Bird akan digandingkan dengan Wilson dan Fowles dengan Stewart.

“Untuk ikon seperti Sylvia dan Sue untuk diundi ke dalam Permainan All-Star WNBA AT&T sebagai permulaan pada musim ke-15 dan ke-19 mereka, masing-masing, adalah luar biasa,” kata pesuruhjaya WNBA Cathy Engelbert. “Dan apabila anda melihat kesebelasan utama yang dipenuhi dengan All-Stars kali pertama seperti Sabrina Ionescu, Kelsey Plum, dan Jackie Young, nampaknya betul bahawa Sylvia dan Sue — yang telah berkata ini akan menjadi musim terakhir mereka — menyertai A ‘ja dan Breanna sebagai kapten bersama untuk acara All-Star yang dalam beberapa cara akan melambangkan pemergian obor kepada generasi baharu bintang WNBA.”

Engelbert menambah bahawa liga mahu menghormati Griner juga.

“Sepanjang setiap musim kerjaya Brittney di mana terdapat Permainan All-Star, dia telah dipilih sebagai All-Star,” kata Engelbert. “Tidak sukar untuk membayangkan jika BG berada di sini bersama kami musim ini, dia sekali lagi akan dipilih dan pastinya akan menunjukkan bakatnya yang luar biasa. Jadi, wajarlah dia dinamakan sebagai permulaan kehormat hari ini. dan kami terus berusaha agar dia selamat kembali ke AS”

Peminat menyumbang 50% undian untuk pemula, manakala pemain WNBA semasa dan panel media menyumbang 25% setiap satu. Wilson adalah ketua dalam undian peminat, diikuti oleh Stewart.

Selepas undian dikira, pemain diletakkan mengikut kedudukan (pengawal dan gelanggang hadapan) dalam setiap tiga kumpulan mengundi — undian peminat, undian pemain dan undian media. Markah setiap pemain dikira dengan purata kedudukan wajarannya daripada undian peminat, undian pemain dan undian media. Itu menyebabkan empat pengawal dan enam pemain gelanggang hadapan dinamakan sebagai permulaan. Undian peminat berfungsi sebagai pemecah seri untuk pemain dalam kumpulan kedudukan dengan skor yang sama.

Walaupun terdapat keseragaman yang agak besar antara pengundian peminat, media dan pemain, terdapat juga beberapa perbezaan yang besar. Di kalangan pengawal, Bird menduduki tempat ketiga dengan peminat, ketujuh dengan pemain dan kesembilan dengan media. Di kalangan pemain gelanggang hadapan, Parker berada di tempat ketiga dengan peminat, ketujuh dengan media dan ke-13 dengan pemain.

Antara mereka yang tidak membuat kumpulan permulaan tetapi dijangka menjadi simpanan, pengawal Phoenix Skylar Diggins-Smith adalah ketiga dengan media, keempat dengan peminat dan ke-14 dengan pemain. pengawal Dallas Arike Ogunbowale berada di tempat keempat dengan media dan pemain dan ke-11 dengan peminat.

12 pemain simpanan akan diundi oleh jurulatih liga dan diumumkan pada hari Selasa. Jurulatih akan mengundi tiga pengawal, lima pemain gelanggang hadapan dan empat pemain di mana-mana kedudukan tanpa mengira persidangan, dan mereka tidak dibenarkan mengundi pemain mereka sendiri. Jika pemain tidak dapat bermain dalam Permainan All-Star, pengganti akan dipilih oleh Engelbert.

We would like to say thanks to the writer of this article for this remarkable web content

WNBA menamakan pemula kehormat Griner untuk ASG


Explore our social media accounts and other pages related to themhttps://paw6.info/related-pages/