Bos Injap Gabe Newell Tidak Mahu Zombi Di Left 4 Dead

Foto Gabe Newell dengan rambut panjang, janggut putih besar dan cermin mata hitam.

Foto: Olly Curtis / Penerbitan Masa Depan (Imej Getty)

Cepat, tanpa berfikir panjang, huraikan Tinggal 4 Mati dalam beberapa perkataan sahaja. Anda mungkin menghasilkan sesuatu seperti “penembak zombi koperasi.” Atau mungkin “permainan zombi FPS koperasi dalam talian daripada Valve.” Maksudnya, zombi hampir pasti akan berada di sana. Walaupun begitu, kembali semasa Tinggal 4 MatiPerkembangan, presiden Valve dan pengasas bersama Gabe Newell tidak dijual untuk membuat mayat hidup penjahat permainan, nampaknya mendapati konsep zombi agak murahan.

Seperti yang dikesan oleh VG247YouTuber Kiwi Talkz baru-baru ini menemu bual bekas penulis Valve Chet Faliszek tentang masanya di Valve, bekerja Separuh Hayat, permainan terbaru syarikat baharunya Anakrusisdan sudah tentu Tinggal 4 Mati. Dan menurut Faliszek, menulis permainan zombi sekitar tahun 2006 tidaklah terlalu sukar, kerana The Walking Dead Rancangan TV dan percambahan besar-besaran media zombi yang menyusul belum lagi berlaku. Genre itu tidak begitu penat dan klisenya masih belum digunakan secara berlebihan.

Tetapi itu tidak menghalang presiden Valve Gabe Newell daripada mempersoalkan sama ada zombi sepatutnya berada dalam permainan. Semasa mesyuarat makan malam dengan Newell, Faliszek menjelaskan bagaimana presiden mengkritik pilihan zombi.

“Pernah saya pergi makan malam dengan Gabe,” jelas Faliszek. “Dan dia memukul saya, itu um…’jika anda melihat filem zombi’ [Newell said] ‘Malam Orang Mati Yang Hidup adalah tentang perkauman…Pagi kematian adalah mengenai kepenggunaan.’”

“[George Romero] telah sengaja membuat filem itu tentang perkara yang serupa, untuk bercakap tentangnya, dan [Newell asked] ‘Apa filem awak tentang? Apakah permainan anda? Apakah cerita zombi anda?’” kata Faliszek, “Saya seperti, ‘Nah, anda tahu ini tentang bekerja bersama. Ia mengenai permainan itu sendiri, ia adalah cerminan permainan. Anda tahu, dalam kiamat zombi apa yang akan anda lakukan?”

Perkara itu nampaknya tidak cukup bagus untuk Newell, yang masih merasakan zombi terlalu “cheesy” untuk dimasukkan ke dalam penembak seram koperasi.

“Kami akan semakin terdesak,” kata Falizek, “kerana saya masih ingat [Newell] berkata ‘baik kita jangan buat zombi, zombi cuma…cheesy, kan? Mereka benar-benar murahan.’”

Dan Faliszek bersetuju bahawa-sekurang-kurangnya sebelum itu The Walking Dead Rancangan TV membantu menjadikan zombi menakutkan lebih arus perdana—idea tentang mayat hidup yang bangkit dan membunuh orang adalah sangat berkhemah.

“Tetapi, sebagai seorang kanak-kanak yang melihat Pagi kematian pada filem tengah malam [screening] dan seperti, takut…ia tidak murahan bagi saya,” kata Faliszek. “Saya tidak tahu adegan itu adalah murahan sehingga menontonnya kemudian.”

Penyelesaian yang Valve, Faliszek dan Newell selesaikan ialah mempunyai beberapa watak Tinggal 4 Mati ambil tahu tentang filem dan komik zombi, jadi watak-watak tersebut memahami dan mengulas betapa liarnya perkara yang dahulunya hanya dalam filem seram kini menjadi kenyataan. Dan kunci untuk membuat semua kerja itu, menurut Faliszek, adalah memastikan semua watak memainkannya dengan serius.

Baca Lagi: Alien: Fireteam Elite Bukankah Permainan Aliens yang Hebat

Menurut penulis, strategi yang sama digunakan dalam syarikatnya yang dikeluarkan baru-baru ini Anakrusispenembak koperasi yang sangat diilhamkan oleh Tinggal 4 Mati yang melanda Akses Awal awal tahun ini.

Untuk Tinggal 4 Matimemandangkan betapa popularnya permainan dan sekuelnya akhirnya tersebar di kedua-dua PC dan konsol, apatah lagi semua klon yang masih datang sehingga hari ini, nampaknya pilihan untuk bertahan dengan zombi adalah panggilan yang tepat, walaupun mengambil sedikit kompromi untuk mencapai tahap itu. Ini adalah contoh yang bagus tentang perkembangan permainan yang lancar dan tidak kemas, dengan elemen yang sama pentingnya L4DZombi berpotensi di blok pemotongan walaupun orang terus menulis dan membangunkan permainan. Sekali lagi, peringatan: Permainan video sukar dibuat.

We would love to give thanks to the author of this short article for this outstanding material

Bos Injap Gabe Newell Tidak Mahu Zombi Di Left 4 Dead


Check out our social media profiles , as well as other pages related to it.https://paw6.info/related-pages/