Empat Jam Pertama God Of War Ragnarok Adalah Rock Solid

Kratos memandu kereta luncur melalui ribut salji manakala ahli sihir melompat dan menyerangnya dengan pedang.

Imej: PlayStation / Sony Santa Monica

Selepas apa yang dirasakan selama bertahun-tahun gembar-gembur dan trelerentri seterusnya dalam Dewa Perang francais akhirnya tiba pada 9 November. Dan menjelang Dewa Perang RagnarokPelancaran pada PS4 dan PS5 bulan depan, saya telah bermain permainan untuk semakan. Dan walaupun saya tidak boleh bercakap tentang segala-galanya, saya boleh berkongsi beberapa tanggapan awal dalam beberapa jam pertama. Ia kebanyakannya berita baik, sebagai Ragnarok bermain sangat hebat seperti 2018 yang hebat Dewa Perang. Tetapi saya agak bimbang tentang keseimbangan antara naratif dan aksi dalam sekuel yang sangat dinanti-nantikan ini.

Persediaan asas bagi Raganork adalah ini: Kira-kira tiga tahun selepas Kratos dan anaknya melakukan pengembaraan liar di Permainan asal 2018, mereka mendapati diri mereka berada dalam musim sejuk yang mematikan dan mengerikan yang berkemungkinan akan berakhir di Raganork aka akhir dunia. Anak lelaki Kratos, Atreus, didedahkan sebagai separuh gergasi dalam perlawanan terakhir, dan sebenarnya Loki. Pemburuan Atreus untuk mendapatkan jawapan akhirnya menyebabkan beberapa masalah dan isu kepercayaan antara Kratos dan dia, menyebabkan kedua-duanya (dan ketua bercakap, Mimir) terpaksa melakukan pengembaraan lompat alam yang lain.

Kratos berdiri di hadapan raksasa besar dengan kapak besarnya.

Tangkapan skrin: PlayStation / Sony Santa Monica

Pertama, berita baik! Jika anda menyukai perlawanan terakhir itu dan pertempurannya, anda akan gembira mendengarnya Ragnarok adalah lebih daripada itu. Jadi ya, melontar kapak dan mengingatinya seperti Thor dari filem Marvel masih menakjubkan dan terasa indah. Dan kali ini, anda bermula dengan Blades of Chaos yang berapi-api dan ikonik, yang merupakan kunci permainan lewat dalam tahun 2018 Dewa Perang. Kini, pedang berantai ini yang pertama kali muncul dalam permainan God of War era PS2 klasik hanyalah sebahagian daripada kotak peralatan anda serta-merta, membiarkan teka-teki dan pertemuan pertempuran menjadi lebih kompleks lebih awal.

Sebagai contoh, satu teka-teki menyebabkan saya membekukan geiser sambil menggunakan bilah untuk merobek pintu logam untuk mengawal aliran air, membenarkan saya memutar roda besar dan maju ke hadapan. Pada masa yang lain, saya diserang oleh musuh yang mempunyai perisai ais yang menghalang semua kerosakan sehingga saya membakarnya dengan bilah api. Tetapi saya masih boleh menggunakan kapak saya untuk memotong musuh yang lebih kecil, jadi pertarungan menjadi tarian antara kedua-dua senjata.

Saya menghargai cara itu Dewa Perang Ragnarok dengan cepat mula mencampurkan musuh dan unsur teka-teki lebih awal, memaksa anda untuk beralih antara kedua-dua kapak ais yang boleh dipercayai dan pedang rantai berapi anda. Pada waktu awal permainan, tiada apa yang kelihatan terlalu sukar, tetapi saya juga tidak bosan, walaupun pada kesukaran lalai. Begitu juga, pergaduhan bos dalam permainan awal cukup sukar untuk memastikan anda sentiasa bersemangat, tetapi tidak terlalu keras untuk menjadi penghalang bagi kebanyakan pemain. Mereka juga merupakan sebahagian daripada bit paling hebat dalam beberapa jam pertama, dengan pergaduhan antara Kratos dan beruang besar menjadi salah satu kegemaran saya.

Kratos berdiri di dalam salji di luar rumah kayu balaknya yang kecil.

Tangkapan skrin: PlayStation / Sony Santa Monica

Walau bagaimanapun, ada yang mungkin kecewa dengan pembukaan permainan, yang agak perlahan. Di luar pelarian kereta luncur yang menarik dan huru-hara pada permulaannya Ragnarok, waktu pembukaan permainan adalah sangat cutscene dan naratif-berat. Perkara ini bagus, dengan penulisan dan lakonan terus menarik perhatian seperti pada tahun 2018. Ragnarok tidak berpura-pura seperti perlawanan terakhir tidak berlaku, membiarkan Kratos mempunyai lebih banyak detik di mana dia boleh menjadi sedikit lembut atau penyayang. Sementara itu, Atreus mencapai keseimbangan sempurna antara seorang remaja pemarah dan seorang lelaki muda yang bersungguh-sungguh. Namun, walaupun semua penulisan dan lakonan hebat awal-awal lagi, ia terasa seperti terlalu banyak bercakap dan tidak cukup memotong. Saya mengesyaki lebih ramai pemain yang tidak sabar akan tertanya-tanya bila mereka akan dapat mengayunkan kapak mereka semula pada jam pertama. Oh, dan bersedialah untuk beberapa detik sedih yang melibatkan haiwan. Ya, pembukaan Ragnarok adalah sedikit mengecewakan.

Syukurlah, apabila keadaan berjalan semula—-selepas a sangat perjuangan sengit menentang a sangat orang yang berkuasa–Ragnarok bermula dengan pantas, menyediakan beberapa pertaruhan untuk pengembaraan seterusnya ini. Saya benar-benar teruja untuk melihat bagaimana keadaan akan berlaku selepas waktu pembukaan ini, terutamanya kerana permainan ini mula menunjukkan bagaimana Atreus mungkin tidak memerlukan ayahnya lagi dan Kratos tidak mengendalikannya dengan baik. Selepas melihat mereka semakin rapat antara satu sama lain dalam perlawanan terakhir, mungkin ada yang mengecewakan melihat mereka mula hanyut semula, tetapi saya menyukainya. Lagipun Atreus adalah seorang remaja sekarang, jadi langkah logik seterusnya dalam perjalanan ayah Kratos haruslah berhadapan dengan remaja yang rewel itu. Semoga berjaya, Kratos.

Saya akan mempunyai lebih banyak perkara untuk dikatakan dalam ulasan penuh saya Dewa Perang, tetapi buat masa ini, selepas beberapa jam, saya pasti teruja untuk melihat dan bermain lebih banyak lagi. Kritikan awal saya terhadap terlalu banyak cutscenes nampaknya semakin pudar apabila saya melangkah lebih dalam Ragnarok, manakala pertempuran terus terasa indah dan berat. Jika Ragnarok boleh melekat pada pendaratan dan melakukan pengakhiran yang memuaskan, ia boleh menjadi sesuatu yang sangat istimewa untuk pemilik PlayStation apabila permainan penuh dikeluarkan pada 9 November di PS4 dan PS5.

We would love to thank the author of this post for this incredible content

Empat Jam Pertama God Of War Ragnarok Adalah Rock Solid


You can view our social media pages here and other pages related to them here.https://paw6.info/related-pages/