Razer menyertai peperangan “konsol penstriman pegang tangan”, yang kini menjadi sesuatu yang entah bagaimana

Besarkan / Fakta menarik: Divot di tengah-tengah D-pad juga boleh memuatkan jumlah salsa atau celup yang sangat kecil.

Hanya seminggu selepas Logitech mengesahkannya G CLOUD Gaming Handheld berasaskan Android dan terfokus penstriman, rakan pembuat persisian Razer terlibat dalam tindakan itu. Razer Edge 5G, diumumkan bersempena dengan Verizon di Kongres Dunia Mudah Alih hari ini, akan memainkan permainan “dimuat turun untuk dimainkan secara tempatan, distrim daripada konsol anda atau diakses terus daripada awan.”

Seperti namanya, Verizon dan Razer sangat bersandar pada konsol mereka sebagai “permainan mudah alih 5G pertama di dunia,” lengkap dengan keupayaan untuk menstrim atau memuat turun permainan “melalui Jalur Lebar Ultra 5G.” Itu sepatutnya menjadi peningkatan dari 10 tahun lalu, apabila Sony menyepadukan antena mudah alih 3G dalam beberapa versi PlayStation Vita, membenarkan peranti berfungsi sebagai pengganti telefon bimbit yang sangat dipersoalkan. Versi sistem itu menyaksikan penurunan harga yang teruk hanya beberapa bulan selepas pelancaran sebelum ia dihentikan pada akhir tahun itu, menunjukkan kekurangan keseronokan untuk pilihan data mudah alih dalam konsol permainan pada masa itu.

Bukan hanya kit dev lagi

Edge 5G akan berdasarkan Platform Permainan Snapdragon G3x Gen 1 Qualcomm, yang mana pembuat cip itu didedahkan sebagai reka bentuk rujukan November lepas. Pengumuman itu datang bersama-sama kit dev yang direka oleh Razer untuk platform, yang menampilkan OLED 6.65-inci, skrin 120 Hz, kamera web 1080p terbina dalam dan pembesar suara empat hala “Snapdragon Sound” (serta sokongan teori untuk 4K, 144 fps, output warna HDR 10-bit melalui sambungan USB-C DisplayPort ke monitor luaran).

Kit pembangun Platform Permainan Snapdragon G3x Gen 1 Razer, seperti yang didedahkan pada November lalu.

Kit pembangun Platform Permainan Snapdragon G3x Gen 1 Razer, seperti yang didedahkan pada November lalu.

Pada pemerah pipi pertama (melalui a treler penggoda pendek yang termasuk tangkapan pencetus L2 yang berlarutan lama, atas sebab tertentu), Razer Edge 5G nampaknya merupakan versi yang dihadapi pengguna bagi kit pembangun berasaskan Android sebelumnya. Reka bentuk yang lebih diperkemas dalam penggoda itu mengingatkan kita Pengawal telefon pintar Kishi V2 Razerhanya kini disepadukan ke dalam perkakasan serba lengkapnya sendiri dan bukannya dijual sebagai lampiran telefon pengapit.

Landskap permainan mudah alih telah berubah sedikit antara pengumuman platform rujukan G3x dan pengumuman Razer Edge 5G hari ini, terima kasih kepada pelepasan Steam Deck yang tertunda awal tahun ini. Peranti mudah alih Valve—dengan sokongan aslinya untuk beribu-ribu permainan Steam—boleh memenuhi permintaan untuk pilihan permainan mudah alih tertumpu penstriman yang kurang berkuasa (dan kurang berfungsi) ini. Bagi mereka yang tidak berpuas hati dengan Steam Deck, akan ada sekurang-kurangnya dua pilihan berasaskan Android untuk dipilih tidak lama lagi.

Razer telah menjanjikan butiran lanjut mengenai Edge 5G akan didedahkan pada acara promosi RazerCon pada Oktober. 15. Secara peribadi, kita boleh menunggu.



We wish to thank the author of this article for this incredible web content

Razer menyertai peperangan “konsol penstriman pegang tangan”, yang kini menjadi sesuatu yang entah bagaimana


Check out our social media profiles as well as other related pageshttps://paw6.info/related-pages/