Tiba Masanya untuk Menghilangkan Ruang Tong Sampah di Kapal Terbang

Imej untuk artikel bertajuk It's Time to Get rid of Overhead Bin Space on Airplanes

Foto: ROMEO GACAD/AFP (Imej Getty)

Dalam perjalanan pulang dari Indianapolis 500, pesawat pertama saya sudah lewat tiba, yang telah mengambil masa 15 minit dari masa sambungan saya yang sudah padat di Chicago. A segelintir orang nampaknya mendapat memo bahawa mungkin adalah idea yang baik untuk mempercepatkan langkah dan menaikinya. Tetapi bukan seorang lelaki. Oh tidak. Bukan lelaki di hadapan saya yang memutuskan untuk mengambil masa dua minit penuh untuk menyimpan bagasinya di ruang tong sampah.

Sekarang, saya ingin mendahului ini dengan mengatakan bahawa saya juga telah menggunakan ruang tong sampah atas kepala. Jika saya dalam perjalanan kerja yang singkat, seronok dapat mengemas beg pakaian terkecil saya dan berjalan keluar dari lapangan terbang apabila saya mendarat. Saya tidak benci sesiapa pun ini.

Tetapi terdapat beberapa peraturan yang tidak dinyatakan tentang ruang tong sampah atas. Anda sepatutnya, sebagai contoh, boleh menyimpan bagasi ini sendiri atau sudah mempunyai pelan kontingensi untuk menerima bantuan. Bagasi hendaklah dimuatkan di dalam tong sampah. Bagasi hendaklah disimpan betul-betul seperti yang diarahkan — yang semakin banyak menyimpan beg anda di sisinya untuk memaksimumkan ruang tong sampah. Perkara seperti topi, jaket, dompet kecil atau beg galas tidak layak sebagai bagasi tong sampah. Anda harus menyimpan bagasi anda di atas tempat duduk anda sendiri. Keseluruhan proses harus mengambil masa 30 saat atau kurang.

Namun begitu, ramai orang gagal mematuhi peraturan mudah ini — seperti lelaki kejam di hadapan saya dalam penerbangan saya dari Indy ke Chicago. Dia mempunyai beg rollerboard untuk disimpan di atas kepala, tetapi dia juga mempunyai beg cip di sebelah tangan dan beg bimbit kecil di tangan yang lain.

Penyelesaian untuk masalahnya tidak rumit. Dia boleh meletakkan kerepeknya, beg bimbitnya, atau kedua-duanya ke tempat duduk di mana dia akan duduk sebelum ini menyimpan bagasinya. Dia boleh meletakkan sama ada barang di atas tanah atau di antara kakinya. Tetapi lelaki ini nampaknya tidak menyedarinya. Dia berdiri di sana untuk beberapa lama, detik-detik yang menyakitkan memikirkan keadaannya. Dia melihat bagasinya. Dia melihat kerepeknya. Dia melihat beg bimbitnya. Dia memikirkan lebih banyak perkara. Dia melihat ke dalam ruang tong sampah atas, yang mempunyai ruang yang cukup untuk begnya. Dia terus berfikir.

Saya hanya beberapa milisaat dari menawarkan kepada hanya simpan beg jahanam untuk dia apabila dia akhirnya membuat langkah. Daripada meletakkan apa-apa, lelaki ini cuba menggunakan tangan beg cip tunggalnya untuk mengambil bagasinya. Ini tidak berjaya. Dia mencuba tangan beg bimbit itu. Itu juga tidak berjaya. Dia mencuba kedua-dua belah tangan yang penuh.

Dan di sana, akhirnya, dia melihat kilat kejayaan. Roda papan penggelek telah masuk ke dalam tong sampah!

Walau bagaimanapun, terdapat masalah: matlamatnya gagal, dan bukannya menyimpan bagasinya di ruang kosong besar yang tersedia untuknya, dia telah menangkap beg galas seseorang (dan itu orang juga berhak mendapat tempat istimewa di neraka kerana meletakkan beg galas separuh kosong di dalam tong sampah dan bukannya di bawah tempat duduk mereka). Sekarang, saya terpaksa melihat lelaki ini menggoyangkan beg pakaiannya dari beg galasnya, kemudian cuba mengalihkan beg galas itu sambil cuba menyimpan bagasi.

Saya biasanya seorang yang sabar, tetapi dalam keadaan ini, saya benar-benar merasakan seluruh jiwa saya meninggalkan badan saya. Ia telah tiada. Ia telah pergi ke alam yang berbeza, dan rongga kosong dalam badan saya sebaliknya dihuni oleh syaitan yang bertelur terus dari lubang neraka. Saya ingin mengeluarkan lolongan yang sesuai untuk syaitan itu, tetapi saya menutup mulut saya, dan lelaki yang dahsyat ini akhirnya menyimpan bagasinya, meninggalkan seluruh pesawat untuk menaikinya.

Pada ketika ini, saya percaya kita semua telah kehilangan keistimewaan bagasi overhed kita. Saya faham bahawa menyemak beg adalah mahal dan tekanan. Saya faham bahawa ramai orang tidak mahu memeriksa beg, katakan, peralatan kamera atau bekalan perubatan. Tetapi kami telah, secara kolektif, kehilangan keistimewaan kami. Daripada membayar untuk memeriksa beg, kita kini perlu membayar untuk menyimpan beg di dalam tong sampah. Jika tidak, persetankan mereka. Tiada lagi bagasi atas kepala. Kita tidak boleh mengendalikannya.

We wish to give thanks to the writer of this article for this awesome web content

Tiba Masanya untuk Menghilangkan Ruang Tong Sampah di Kapal Terbang


Check out our social media profiles , as well as other pages related to it.https://paw6.info/related-pages/